[Google] Google komt niet op mijn subdomeinen langs*

Pagina: 1
Acties:

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit bericht in het goede forum plaats (anders wordt ie maar verplaatst)

Ik verzorg de vindbaarheid van een klant welke de website in 6 talen heeft.
Ze hebben echter maar frie domeinnamen bedrijfsnaam.nl, bedrijfsnaam.com en bedrijfsnaam.de.

Op deze pagina's plaats ik META-tags en content vanzelfsprekend in de betreffende taal. Deze sites zijn dan ook goed vindbaar in google op zoekwoorden in die betreffende taal.
Nu hebben ze echter ook een italiaans, frans en spaans vlaggetje op de site en hebben ze mij voorzien van keywords en content in deze talen.
Ze willen dus gevonden worden met zoekwoorden in deze talen.
Hiervoor heb ik op het .com domein 3 subdomeinen aangemaakt:
italian.bedrijfsnaam.com
spanish.bedrijfsnaam.com
french.bedrijfsnaam.com
elk met META-tags en content in die betreffende taal.

Deze subdomeinen heb ik 3 weken geleden al aangemel bij google.it, .fr en .es, maar zijn tot nu toe nog niet geindexeerd.

Als ik op taal.bedrijfsnaam.com zoek krijg ik bij google alleen het adres te zien, maar geen titel en omschrijving enz.

Het lijkt mij dat google daar geen problemen mee zou moeten hebben want pagina's als maaktnietuitwat.pagina.nl worden ook goed geindexeerd.

Heeft iemand ervaring met het aanmelden van subdomeinen bij google of andere zoekmachines of zou iemand een reden kunnen bedenken waarom deze pagina's niet geindexeerd worden?

[ Voor 31% gewijzigd door intermusic op 09-11-2004 11:21 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

uiteraard zou je dat zelf kunnen testen met zoekwoorden uit je meta-tags ;)
maar google pakt dat ook hoor, heb zelf een tijd geleden sequence.keyserver.org gehad (voor DPC) en die kwam ook netjes in de zoekmachines omhoog :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik dacht dat Google juist (bijna) niets deed met META-tags, qua ranking?
(Ja, misschien de taal, idd)

Maar als de content in de juiste taal is, dan zou het goed moeten gaan :)
Bij mijn sites heeft-ie geen problemen met subdomains, Google kijkt daar tegenwoordig afaik niet eens zoveel naar.
Vergeet niet dat er vaak enige tijd verschil zit tussen content plaatsen, gecrawled worden en in de ranking komen.

Ben je al gedeepcrawled op die pagina's?

Ow, en die vlaggen zijn gewoon linkjes toch? Geen Javascript ofzo?

edit:
Ik zie dat je het over 3 weken hebt. Ik zou dan gewoon wachten, bij mij heeft het een keer 3 maanden geduurd tot Google langskwam. Geduld dus :)

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 09-11-2004 11:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
anandus schreef op 09 november 2004 @ 11:21:

Ben je al gedeepcrawled op die pagina's?

Ow, en die vlaggen zijn gewoon linkjes toch? Geen Javascript ofzo?
Ik heb er content neergezet opmdat ik weet dat google niet veel doet met die meta-tags, maar voor de duidelijkheid, ik heb de pagina's bekend gemaakt bij google maar google heeft ze nog niet bezocht. (niets in de statistieken wat met google te maken heeft)

Wat bedoel je met deepcrawling?
anandus schreef op 09 november 2004 @ 11:21:

edit:
Ik zie dat je het over 3 weken hebt. Ik zou dan gewoon wachten, bij mij heeft het een keer 3 maanden geduurd tot Google langskwam. Geduld dus :)
Ik meld iets van 5 tot 8 pagina's aan bij google elke dag en ben tot de conclusie gekomen dat google binnen 3 a 4 dagen een pagina al geindexeerd kan hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door intermusic op 09-11-2004 11:26 ]

• anandus
  • Niet online
intermusic schreef op 09 november 2004 @ 11:24:
[...]

Ik heb er content neergezet opmdat ik weet dat google niet veel doet met die meta-tags, maar voor de duidelijkheid, ik heb de pagina's bekend gemaakt bij google maar google heeft ze nog niet bezocht. (niets in de statistieken wat met google te maken heeft)

Wat bedoel je met deepcrawling?

[...]

Ik meld iets van 5 tot 8 pagina's aan bij google elke dag en ben tot de conclusie gekomen dat google binnen 3 a 4 dagen een pagina al geindexeerd kan hebben.
Beetje offtopic: Dat schijnt Google niet altijd even fijn te vinden ('geforceerd' aanmelden), van wat ik hoorde. Als al je pagina's gelinked zijn komt Google vanzelf wel langs :)

Maar Google is niet langsgeweest? Noch ondiepe of diepe crawl?
Overigens is er sinds kort ook een Googlebot die zich heel sneaky met Mozilla/5.0 useragent identificeert.

Maar nogmaals: Geduld (zeker als Google al een ondiepe crawl over de index-pagina heeft gedaan) :)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 09-11-2004 11:34 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Ik haal even de hoofdletters uit je topic, zou je hier in het vervolg zelf aan willen denken? ;) Ik ga je topic even verplaatsen naar "Internet & Telefonie" aangezien het weinig met andere software te maken heeft.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
anandus schreef op 09 november 2004 @ 11:32:
[...]

Maar Google is niet langsgeweest? Noch ondiepe of diepe crawl?
Overigens is er sinds kort ook een Googlebot die zich heel sneaky met Mozilla/5.0 useragent identificeert.
Jep dat wist ik, maar we doen niet cloaking ;-)
anandus schreef op 09 november 2004 @ 11:32:
[...]

Maar nogmaals: Geduld (zeker als Google al een ondiepe crawl over de index-pagina heeft gedaan) :)
Een ondiepe crawl, houd in dat het adres al wel zichtbaar is?
Nogmaals, ik zie geen titel enzo als ik het subdomeinadres opzoek in google.

• anandus
  • Niet online
intermusic schreef op 09 november 2004 @ 11:45:
[...]

Jep dat wist ik, maar we doen niet cloaking ;-)

[...]

Een ondiepe crawl, houd in dat het adres al wel zichtbaar is?
Nogmaals, ik zie geen titel enzo als ik het subdomeinadres opzoek in google.
Nee, er zit ook aardig verschil tussen het crawlen en dat het in de resulten komen, zeker een periode als deze, vlak voor de kerst, of periodes vlak voor grote updates, dan kan het even duren :)

afaik gaat het zo:
• Je submit een site
• Wachten
• Google doet een ondiepe crawl, registreert alle linkjes
• Wachten
• (Eventueel komt je index in de SERPs)
• (Eventueel wachten )
• Google doet een deepcrawl
• Wachten
• Je site komt in de SERPs

Dit is ongeveer het idee. En tussen het begin en het einde kan een tijdje zitten.
Het belangrijkste is dus je stats in de gaten houden voor de alom geliefde Googlebot O+

Pagina: 1