Toon posts:

[C++] C++ Builder connecten met mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat dit probleem vaker op het forum is gepost maar voor mij zit er geen bevredigend antwoord bij.

Ik wil met C++ Builder 6.0 Enterprise connecten naar een mysql DB (4.1.7-nt) echter dit lukt niet.

Met de DBexpress TSQL connection wil ik een connection maken echter als ik hem wil uit testen geeft die het volgende :

Failure to connect: Unable to load libmysql.dll

Ik heb alle diverse dll in verschillende directories gezet winnt system enz echter blijft die dezelfde fout geven.

Wie weet hoe dit opgelost kan worden 8)7 .

alvast bedankt

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De libmysql.dll, die bij MySQL wordt meegeleverd (!) in dezelfde dir zetten als waar je exe staat.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ik heb je code niet gezien, maar moet je de library niet eerst laden met zoiets als
(void *) handler = LoadLibrary("mysql.dll");
Dat moet in ieder geval wel met VC++ :)

Wat ook kan is dat je in de IDE de dll moet linken (meestal een .lib file), en je de header files moet meenemen in de compile. Maar om iets zinnigers te zeggen moet ik je code zien ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 11:26 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 09 november 2004 @ 11:20:
De libmysql.dll, die bij MySQL wordt meegeleverd (!) in dezelfde dir zetten als waar je exe staat.
Dezelfde foutmelding blijft die aangegeven. Ook heb ik die zelfde dll in system gezet en bij borland ook.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ah, wacht, je gebruikt MySQL 4. DBExpress ondersteunt standaard alleen MySQL 3 (en dus ook alleen de mysqlclient.dll van MySQL 3.x).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney