[PHP] 'Next' button maken voor result set *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zelf een mysql database met een aantal records. als ik alles laat zien dan is de lijst heel erg lang. Nu weet ik dat ik in de SQL query de functie LIMIT $var1,$var2 kan gebruiken en dat werkt ook wel. Maar ik wil hier graag een next en previous button ondermaken zodat ik de volgende reeks ook kan zien. hetzelfde principe als in een forum dus. Ik heb al verschillende oplossingen gelezen op tweakers en met google maar ik kom er nog steeds niet uit :(

weet iemand hier misschien een oplossing voor?

mvg Sander van Es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijvoorbeeld iets a la:

neem een variabele die het maximaal aantal records per pagina aangeeft

$aantal_paginas = ceil($totaal_aantal_records / $max_records_op_een_pagina);

Dan heb je de aantal pagina's die je nodig hebt om al je records te laten zien, en de rest is wel te verzinnen lijkt mij.. Geef dus bijvoorbeeld via GET je paginanummer op die je wilt zien en dan is het rekensommetje voor jou...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Bekijk eens deze code snipper op Jacq.com

Dit zou een betere optie zijn dan previous en next aangezien je dan alle pagina's door moet om bepaalde informatie te krijgen!

http://www.jacqieline.com...hp?action=showscript&id=5

[ Voor 4% gewijzigd door steffex op 09-11-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHP:
1
2
3
4
5
$stap = 10;
$pagina = $_GET['pagina'];
$limit_start = $pagina * $stap;
$q = "SELECT * FROM tabel LIMIT ".$limit_start.",".$stap; // deze query uitvoeren dus
echo "<a href='?pagina=".$pagina-1."'>Vorige</span> <a href='?pagina=".$pagina+1."'>Volgende</span>";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je realiseert je wel dat je bij pagina 1 (0 eigenlijk, als je jouw code gebruikt) ook een "Vorige" button te zien krijgt, die je naar pagina -1 voert, wat een lege pagina oplevert? Zelfde verhaal voor de laatste pagina.

Het probleem van de "Vorige"-knop op de eerste pagina verhelpen is simpel (gewoon kijken of $pagina gelijk is aan 0). Het probleem van de laatste pagina kost je een extra query die de count op moet halen.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 09-11-2004 12:49 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je zou ook nog naar PEAR::Pager kunnen kijken: Pear :: Manual :: Pager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Je zou eens een kijkje kunnen nemen in de Script Library van phpfreakz

http://www.phpfreakz.nl/library.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het allemaal geprobeerd, maar tevergeefs... het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat ik een knop/link wil die, als er op geklikt wordt, een php variabele ophoogt/verlaagd zonder dat de hele site opnieuw geladen wordt.. is hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 23:50:
Ik heb het allemaal geprobeerd, maar tevergeefs... het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is dat ik een knop/link wil die, als er op geklikt wordt, een php variabele ophoogt/verlaagd zonder dat de hele site opnieuw geladen wordt.. is hier misschien een oplossing voor?
Denk niet dat dat mogelijk is met php, je zou eens moeten kijken of je iets met javascript kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:59

JaQ

Thomasje schreef op 10 november 2004 @ 00:07:
[...]

Denk niet dat dat mogelijk is met php, je zou eens moeten kijken of je iets met javascript kunt doen.
yip... een aantal div's definieren en deze mbv javascript wel of niet laten zien. Kan je wel onwijze html pagina's van krijgen (afhankelijk van het aantal pagina's dat je krijgt) Hoe dat moet kan je in W&G vinden.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Op zo'n manier heb je natuurlijk niets meer aan je pagina-indeling omdat de zooi alsnog in één keer overgezonden moet worden.... :/

Edit: Tenzij je de lijst in een iframe zet, en alleen de linkjes met Javascript construeert. Dat moet nog redelijk te doen zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 10-11-2004 02:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Maar waarom mag de pagina niet vernieuwd worden. Is toch helemaal geen probleem.
Pagina: 1