[JSP] Mappen structuur

Pagina: 1
Acties:

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:23
Ik heb een probleem met de mappenstructuur van mijn JSP(5.0.18)-server. Ik draai een servlet in de map "webapps/ROOT/WEB-INF/classes". Daarin probeer ik met RequestDispatcher.Forward te forwarden naar login.jsp. Als ik die servlet aanroep in mijn browser krijg ik een dikke 404 met de melding dat /servlet/login.jsp niet gevonden is.

In welke map moet ik login.jsp neerzetten zodat ie wél gevonden wordt? Ik zo'n beetje iedere map geprobeerd. Ik gebruik de standaard web.xml zonder aanpassingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan11117 op 09-11-2004 11:14 ]

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Ik plaats mijn JSPs altijd in dezelfde directory als waar WEB-INF staat, in jouw geval is dat dus "webapps/ROOT", daarna kan ik dispatchen naar, voor zover ik weet, "/<jspnaam.jsp>".

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:23
|orion schreef op 09 november 2004 @ 11:16:
Ik plaats mijn JSPs altijd in dezelfde directory als waar WEB-INF staat, in jouw geval is dat dus "webapps/ROOT", daarna kan ik dispatchen naar, voor zover ik weet, "/<jspnaam.jsp>".
Nee dat werkt niet.

Het rare is ook dat als ik in mijn browser naar de root surf ik de standaard tomcat intro pagina krijg, waarin staat dat ik naar $CATALINA_HOME/webapps/ROOT/index.jsp zit te kijken. Echter, dit bestand bestaat helemaal niet.

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Misschien een stomme vraag, maar je weet dat $CATALINA_HOME de instalatie directory van Tomcat is?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Maak je gebruik van een web.xml en zo ja, wat staat er allemaal in qua mappings?

let the past be the past.