Toon posts:

Probleem netwerk met windows xp icm windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem netwerk met windows xp icm windows 2000.

Ik heb 2 Windows XP pc's en één Windows 2000 pc verbonden met een Speedtouch Wireless modem. Internet werkt op alle pc's het netwerk echter alleen op de Windows XP pc's. Na het uitschakelen van de firewalls (ingebouwde Windows en Zonealarm) nog steeds hetzelfde verhaal.

In "computers nabij" is het werkstation wel te zien.
Het netwerk MSHOME is ook zichtbaar bij "netwerklocaties" maar verder kom ik
niet.

Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderd

"verder kom ik niet" :?

Krijg je een melding dat je geen toegang hebt? Hoe staan je rechten? Zijn er wel mappen gedeeld? Guest-account geprobeerd? FAQ - Network Troubleshooting al doorgenomen?

Neem Policy - Network Troubleshooting eens door en geef wat meer informatie. Hiermee kan niemand wat.

Verwijderd

Oplossing?
Misschien heb je er iets aan:
Ik had een soortgelijk probleem, nadat ik een nieuwe voorgeïnstalleerde PC met XP in mijn netwerkje aan de switch had gehangen. Deze was niet vanaf het netwerk benaderbaar, maar alle PC's konden wel internetten, waren zichtbaar en de overige PC's konden ook met elkaar communiceren.

Bij een check dmv "ipconfig.exe/all" bleek het knooppunttype van de machine die niet bereikbaar was op "peer to peer" te staan. Waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat het hier een voorgeïnstalleerd systeem betrof. Nadat dit was veranderd in "broadcast" of "onbekend" was het probleem verholpen.
P.S. De firewalls kun je gewoon aan laten staan.

:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:52 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan iedereen elkaar pingen?

Probeer anders eens:
code:
1
net use * \\serverpc-ipadres\c$ wachtwoord-administrator /user:serverpc-ipadres\administrator

Werkt dit dan wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters