Toon posts:

Probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb al een tijdje een hele nieuwe computer samengesteld! nu is het volgende wat er voor gevallen is;

op een dag wil ik mijn computer aanzetten, hij start de computer op, en opeens bevindt ik me in een soort keuze menu! waar ik de keuze krijg uit 5 mogelijkheden!

-veiligemodus
-veiligemodus met netwerkprompt
-veiligemodus (nog iets)

-laatst recente goed werkende instellingen

-windows normaal opstarten

welk van de 5 keuzes ik ook maak GEEN 1 doet het! ik krijg het laad scherm van windows eventjes te zien waarna hij zelf de computer opnieuw opstart en het weer opnieuw begint.

ik heb dit probleem al twee x eerder gehad en heb hem twee x eerder moet formatteren! het resultaat hiervan is dat hij het dan voor een tijdje weer doet! waarna hij weer dit keuze menu laat zien zodat ik genoodzaakt ben om hem weer te formatteren!

wat ik allemaal heb gedaan:

de eerste keer dat dit gebeurde heb ik mijn leveransier gebeld en heb ik een nieuwe hardeschijf gehad en heel nieuw geheugen!

de tweede keer dat dit probleem zich voordeed heb ik weer mijn leverantsier gebeld en heb ik de nieuwe Mcafee antivirus bij hem gekocht om virussen uittesluiten! dit ging 1,5mnd goed en heb voorderest niks raars geinstalleerd!

nu dus de derde keer en ik wordt er een beetje moe van !

heb al geprobeerd om met een basic-opstelling van de componenten de computer te starten maar dat heeft geen zin! en nog maals ik kan geneens in mijn veiligemodus komen! heb ook al geprobeerd om de bios op default te zetten maar dit heeft ook niet zoveel zin!

ben ik weer genoodzaakt om hem te formatteren aangezien ik nergens meer inkom? en hoe kan dit toch steeds terug komen en zijn allemaal nieuwe componenten!

mijn systeem:

AMD Athlon 64 3200+
Msi k8t8 neo
pmi 1024mb pc3200
Ati radeon 9800pro 256mb
hitachi 160gb sata, 8mbcache
q-tec 550watt voeding

vraag gerust alles!!

wachtend op jullie antwoorden!

groetjes niek!

ps: sluit deze topic aub niet! sorry van die van net en ik zal proberen het de volgende keer nog beter te doen! maar ik zit gewoon al een tijdje helemaal vast en wil gewoon dat het nu over is! en toevallig kwam ik hier terrecht en dus heb ik weer een beetje hoop!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je Memtest gedraaid? Wat kwam daar uit?
Heb je getest met bv een Knoppix CD? Is de machine dan wel stabiel?

Oja, we zien hier niet doof! (achter elke zin een uitroepteken... :+ )

Verwijderd

Topicstarter
had de laatste drivers geinstalleerd van de videokaart en geheugen had ook SP2 eropzitten!

• koraks
  • Niet online
Heb je ook al even getest met een andere voeding? Die Q-Tec's willen nog wel eens problemen geven. Kan nooit kwaad om dit even uit te sluiten.
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:34:
had de laatste drivers geinstalleerd van de videokaart en geheugen had ook SP2 eropzitten!
Goh, waar vind jij drivers voor het geheugen? :P

[ Voor 49% gewijzigd door koraks op 09-11-2004 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry van die uitroeptekens.
enuh memtest en knoppix heb ik allemaal nog nooit van gehoord. sorry
maar als ik weer mijn computer aan de praat heb ga i dat metteen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 09 november 2004 @ 10:35:
Heb je ook al even getest met een andere voeding? Die Q-Tec's willen nog wel eens problemen geven. Kan nooit kwaad om dit even uit te sluiten.

[...]

Goh, waar vind jij drivers voor het geheugen? :P
moederbord bedoel ik :-)

Verwijderd

Topicstarter
en heb alleen een voeding die 4 jaar oud is en dat is maar een 300watt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 10:38 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:36:
Je hebt er volgens mij helaas weinig kaas van gegeten. Dat maakt het moeilijker om je te helpen.
Knoppix is kort door de bocht een windows vervanger die je niet hoeft te installeren maar direct van cd kan draaien.

Memtest is een prog dat je op een bootflop moet zetten en die dan automatisch start als je die in je pc stopt. Die controleert je geheugen op fouten om te kijken of het misschien stuk is.
koraks schreef op 09 november 2004 @ 10:41:

[...]

Je pc start toch nog wel op? Het is toch alleen Windows waarmee problemen zijn? Dus je kunt toch gewoon van een Memtest flop of een Knoppix CD booten?
Moet je wel weten dat het niets met windows te maken heeft :D

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 09-11-2004 10:43 ]

• koraks
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:36:
Memtest (progje downloaden op een andere pc en een Memtest-flop aanmaken; daarmee je probleem-pc testen. Hiervoor hoeft Windows niet geïnstelleerd te zijn)
Knoppix (kun je ook downloaden, maar is een complete ISO, dus duurt lang. ISO op CD branden en probleem-pc starten vanaf Knoppix CD)
Je pc start toch nog wel op? Het is toch alleen Windows waarmee problemen zijn? Dus je kunt toch gewoon van een Memtest flop of een Knoppix CD booten?
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:38:
en heb alleen een voeding die 4 jaar oud is en dat is maar een 300watt.
Als het gewoon een ATX voeding met 4-polige P4 aansluiting is, zou dat geen probleem moeten zijn. 300W is voldoende voor jouw configuratie, dus daar zal het niet aan liggen. De enige vraag is of die oude voeding wel een P4-connector heeft en voldoende stabiel is (dus niet weer zo'n Q-Tec prul).

[ Voor 24% gewijzigd door koraks op 09-11-2004 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan waar vind ik knoppix en hoe waar de memtest!

alvast bedankt voor de vele reply's
en ja sorry heb er ook nog niet zoveel verstand van!

Verwijderd

Topicstarter
ja pc start gewoon op ja! dus kan gewoon me memtest uitvoeren!
moet ik dat programmatje gewoon op een schijfje zetten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 10:42:
ok dan waar vind ik knoppix en hoe waar de memtest!
www.google.com :/ Gewoon "knoppix" en "memtest" als searchkeywords gebruiken.

Jouw topicstart mag inhoudelijk dan stukken netter zijn, maar er is nog zoveel wat je had kunnen doen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. En nog stééds slaat jouw topictitel nergens op, sterker, het is zelfs erger :X En chill eens met uitroep- en vraagtekens, eentje achter elke zin is volkomen onnodig en leest onprettig.

Herlees mijn sluitmessage op jouw vorige topic eens aandachtig woord voor woord.

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 10:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.