Router bereiken buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Topictitel zegt het eigenlijk al. Ik ben op het moment niet aanwezig binnen het netwerk van de router waar ik toegang wil.

Echter heb ik wel webserver draaien die binnen dat netwerk valt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik remote in me router kan ?

Kan ik niet iets van een frameset maken die in main window als webpage de router inlaad?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Kan je geen remote management instellen op je router? Dus een IP adres van buiten je netwerk.

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 16:01

Kang

Holy Fleurking schnit!

Vaak kun je remote inloggen, staat standaard uit ivm veiligheid. Of bedoel je dat ook, dat je vanwege veiligheid eerst op je server en dan op je router wilt inloggen? Dat is vast wel te doen via 192.168.1.1 lijkt me. Heb je het al uitgeprobeerd?

• Friedchicken
Remote management staat idd, uit, dat weet ik nog wel uit me hoofd te zeggen.

Het ip adres is lokaal 192.168.1.1 en me webserverdraait op 192.168.1.100

Wat ik dus eigenlijk wil is in een beveiligde dir (htacces / https) een webpage neerzetten die linked naar het locale ip.

Een portmap naar port 8080 haalt niet uit, want op die manier creer je een loopback naar router zelf..

[ Voor 16% gewijzigd door Friedchicken op 09-11-2004 10:28 ]

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kan je wel bij je webserver komen op dit moment dan? of moet je daar ook nog remote in proberen te 'hacken' ?

als je wel gewoon bestanden op je webserver kan zetten zou ik eens proberen een of ander pageforward scriptje daar neer te gooien die je dan (vanuit de serverkant!) doorlinkt naar het ip van de router.

• Friedchicken
Ja ik kan wel op mijn server komen via SSH, client dus een wget is mogelijk.

Een dergelijk script ?

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 16:28
Waarom zet je niet gewoon poort 3389 open en log je gewoon in op je server met RDP om vanaf je server op je router te kunnen kijken?

• Friedchicken
Ghehe, dat is precies wat ik ook wil, alleen moet ik dus die port openzetten. Ik heb ook een bak thuis waar remote services ingesteld staan. Ik wil gewoon portmappen..

Mijn Sweex router heeft geen shell, alleen een web grafische interface..

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

heb ff gezocht maar forwardscriptje wat ik hier had staan was clientside dus dan heb je er nog nix aan.
maybe dat je hier wat kan vinden: Google op 'server side page forwarding' :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoiets als dit of heb ik het dan mis?
code:
1
2
3
4
5
6
7
<html><tile="Woeii1!!1"></title><frameset rows="0,*" border="0">
<body>
      <frame name="niks" src="leeg.htm">
      <frame name="cloaked" src="http://gathering.tweakers.net">
</frameset>
</body>
</html>

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Nee, want dan komt het request nog steeds van de host die die pagina opvraagt. Als jij op dit forum een plaatje post ziet de hoster van dat plaatje ook alle bezoekers in zijn logs terug en niet alleen maar de servers van Tweakers.net :)

Verwijderd

Heb het dacht ik ooit voor elkaar gekregen door simpelweg een port te mappen naar de router zelf. Stel je komt van buitenaf binnen met x.x.x.x:x en je mapt :x naar je router-ip dan heb je direct toegang tot je router. Of dit bij elke router zo werkt durf ik niet te zeggen.

edit: je startpost even aanpassen aangezien je verder in het topic een andere vraag stelt..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:47 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 14:58:
Nee, want dan komt het request nog steeds van de host die die pagina opvraagt. Als jij op dit forum een plaatje post ziet de hoster van dat plaatje ook alle bezoekers in zijn logs terug en niet alleen maar de servers van Tweakers.net :)
_O_ Thanks Jebbe :*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Je kunt toch ook gewoon een poortmap van wan naar lan maken

dus wan ip 8080 naar lan ip router 80.

ach kzie het al hij wil het vanuit het wan doen wat in principe een hack is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 12:27 ]

Verwijderd

Als je er wel met ssh in kan komen dan kan je ssh gebruiken om poorten door te zetten. Gewoon remote ports mappen naar locale ports.
Pagina: 1