Toon posts:

Groot probleem bij het opstarten hulp nodig!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje een nieuwe computer. Waar ik veel geld in heb gestoken maar nu wil hij ineens niet meer windows xp opstartten.

Het probleem:

Als ik mijn computer aan wil zetten, na het een tijdje goed gedaan te hebben wil hij windows niet meer inkomen! Ik druk op de start knop hij begint wat schermen te laten zien (het gebruikelijke) en dan geeft hij de volgende keuze melding

- Veiligemodus
- Veiligemodus met netwerkprompt
- Veiligemodus nog iets

- Meest recente goede instelling

- Windows XP normaal opstartten

Als ik een keuze heb gemaakt laad hij het windows xp laad scherm en je ziet dat hij windows laad! Zodra je denkt dat hij nu in windows gaat begint hij gewoon helemaal opnieuw dus hij start de computer gewoon weer opnieuw op! En herhaald het zich weer. Ik heb dit al eens eerder gehad en toen had ik alles geformateerd! Nu (na ongeveer 1,5mnd) krijg ik weer precies het zelfde probleem! Ik heb de hardeschijf en geheugen net nieuw gekocht, dus die zijn het zeker niet!

Mijn systeem is als volgt:

Amd Athlon 64 3200+ (2.0Ghz, 1mb)
Msi k8t8 Neo Fi2SR
Pmi 1024mb ddr400 pc3200
Ati Radeon 9800pro 256mb DDR2
Hitachi Deskstar 160GB SATA 8mb cache
Q-tec 550 Watt

Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

Groeten Niek

Verwijderd

Harde schijf en geheugen kunnen het wel zijn, maar probeer eerst in veilige modus het automatisch opnieuw opstarten uit te zetten bij fouten, dan zie je waarschinlijk ook waar het fout zit.

Verwijderd

Topicstarter
harde schijf is net nieuw! en geheugen trouwens ook!
en het maakt niet uit welke keuze ik maak ik kom niet in mijn windows! hij start gewoon opnieuw op na heel eventjes het windows laad scherm te hebben gezien!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Basic vragen:

- heb je onlangs wat gewijzigd?
- gescant voor virussen, spyware enz?
- al geprobeert te starten met alle overbodige hardware eruit?
- start hij wel in veilige modus?

Wat meer info over wat je zoal zelf al gedaan hebt is welkom ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Juist omdat het nieuw is weet je niet of het goed werkt. Heeft het wel eens goed gewerkt?

Verwijderd

Als je anderhalve maand geen problemen hebt gehad dan zou het toch wel eens software kunnen zijn.

Iets wat nieuw is kan ook defect zijn.

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
probeer deze optie eens sfc.exe van de repair console van je Windows XP CD-Rom. Heeft bij mij al gezorgd dat ik meerdere malen Windows weer op kon starten, wanneer deze óók niet meer veilige modus wilde booten.

Gooi je Windows XP installatie CD erin, keuze Repair. Dan start er een command-console hier: sfc /? - volgens mij sfc /scannow

Voor meer info zie hier: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

Verwijderd

Dat komt omdat je software geïnstalleerd hebt die XP op de zenuwen werkt waarschijnlijk.

Probeer het volgende:
Start op in de veilige modus [F8] tijdens opstarten en ga naar
Control Panel> System> Advanced > Startup and recovery> Settings
en verwijder het vinkje voor "Automatically restart" (laatste vinkje).

Ga vervolgens naar:
Control Panel> System> Hardware> Device manager
en kijk of er een geel uitroepteken of een rode cirkel met streep voor een apparaat staat. De-installeer dat item.
Schrijf alles nauwkeurig op wat er niet in orde is.

Start dan opnieuw op en kijk of je nu wel door de standaard opstart heen komt.

Post vervolgens hier je bevindingen....

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat zijn de laatste programma's die je hebt geinstalleerd? Heb je nieuwe drivers geinstalleerd, of nieuwe hardware in je pc gedaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een Help, mijn PC doet het niet! topic te starten :)
De topictitel is behoorlijk fout en we kunnen nergens uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat is dus niet de bedoeling hier op GoT.

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van het subforum door eer je er een topic wil plaatsen. Daarin staat namelijk kort en bondig beschreven hetgeen je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren B) Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] om meer te weten over de bedoeling en de werking van GoT.

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 10:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.