[98] MPR.exe blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
Hallo, ik heb hier een serieus probleem
Nogal oude computer met Windows 98 erop geinstalleerd, logt in op het netwerk.
Als ik lokaal inlog gaat het allemaal goed, maar kan dan geen gebruik maken van de netwerkshare's, zodra ik inlog op het netwerk ww invoeren, enter blijft de pc hangen, als ik op ctrl, alt, delete klik zie ik dat MPR.exe blijft hangen, taak beeindegen maakt geen verschil

Ik heb al gekeken op http://support.microsoft.com/kb/q178084/ en alle oplossingen geprobeerd maar dat maakt ook nie uit, probleem blijft bestaan

Gescand op ad-spyware, virussen en alles lijkt clean

Netwerkkaart weggegooid, opnieuw geinstalleerd, netbui weggegooid en alleen TCP-IP bewaard, probleem is hetzelfde

Weet iemand hier een oplossing voor?

8)7 8)7 8)7 :? :? :?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd om de *.PWL files te wissen (je bent dan wel alle opgeslagen passwoorden kwijt)? :)

• Ora et Labora
elevator schreef op 09 november 2004 @ 10:38:
Heb je al eens geprobeerd om de *.PWL files te wissen (je bent dan wel alle opgeslagen passwoorden kwijt)? :)
Yup, al geprobeerd (staat trouwens ook als oplossing bij de link) en die oplossingen heb ik al geprobeerd, zonder resultaat... :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

EJVL schreef op 09 november 2004 @ 09:49:
SNIP SNIP SNIP SNIP SNIP SNIPPERDIE SNIPPERDIE
Drum and Base
SNIP SNIP SNIP SNIP SNIP SNIP
Wat voor netwerk..wat voor OS-en draaien er...win98 in een win2k/winxp omgeving is vragen om problemen!

[ Voor 64% gewijzigd door swampy op 09-11-2004 11:01 ]

There is no place like ::1

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

swampy schreef op 09 november 2004 @ 10:55:
[...]win98 in een win2k/winxp omgeving is vragen om problemen!
Grote onzin en bovendien nergens op gebasseerd...

Dit probleem heb ik vaker meegemaakt in de praktijk. Dit probleem komt voor op zowel w95 en w98 en heeft te maken met de buffergrootte van het onthouden van netwerkshares. Het probleem komt vaker voor tijdens het aanloggen overigens:

Een W9x machine doet een query naar de netlogon share op een PDC of BDC (het maakt niet uit dat het in dit geval een W2K omgeving is, dat weet W9x toch niet). De logonserver stuurt een lijst met alle shares welke hij heeft naar de client. De client heeft echter maar een (te) beperkte buffer voor deze shares, dus kan het voorkomen dat de netlogon-share niet in deze buffer zit.. Er volgt een time-out (mpr.exe not responding) waarna de buffer geflushed wordt en opnieuw de shares aangevraagd worden. Zit toevallig de "netlogon" nu wel in de buffer dan gaat het goed. In het andere geval is het weer wachten op de time-out..

MS had hier een hotfix voor, die aan te vragen was (overigens bestond deze hotfix uit één enkele DLL-file). Deze was dus niet normaal te downloaden. Ik weet helaas het knowledgebase-artikel niet meer.

Overigens staat dit stuk ook in het knowledge-base artikel wat je al gelezen hebt:

Als profielen zijn ingeschakeld, kan Windows tijdens het zoeken naar het bestand Config.pol mogelijk geen verbinding maken met de Netlogon-share van de primaire domeincontroller. (Windows zoekt ook naar het bestand Config.pol als er geen beleidsregels worden gebruikt.)

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 09-11-2004 12:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Ora et Labora
swampy schreef op 09 november 2004 @ 10:55:
[...]

Wat voor netwerk..wat voor OS-en draaien er...win98 in een win2k/winxp omgeving is vragen om problemen!
Voor de rest alleen maar win2k clients, en dus 1 win98 voor een bepaald stukje software die niet draait onder win2kl

@ question Mark

Bedankt voor de heldere uitleg, ik ga nog even op zoek naar het artikel van ms voor die dll file

• Ora et Labora
Kheb uren gezocht maar nog niet gevonden, stappen van link nog een keer geprobeerd maar probleem blijft zich nog steeds voordoen, en aangezien het een belangrijke pc is.....

Iemand die nog een oplossing weet?

Pagina: 1