Toon posts:

Kom met alle pc's "toevallig ineens" netwerk niet meer op!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 pc in mijn netwerk.

Deze hangen per 2 pc's via een switch aan mijn router welke weer verbonden is met mijn kabelmodem. In de router zijn dus 2 LAN poorten en 1 WAN poort gebruikt. Hoop dat dat duidelijk is.

Nu heb ik gister wat liggen kloten met het netwerk (shares, gebruikers, groepen aanmaken) en dat ging allemaal goed. Ook heb ik op mijn laptop SP2 geinstalleerd.

Toen ik 2 uur later weer ff ging kijken kwam ik het internet niet op. Ook het netwerk functioneerde niet. Vreemd. Look@LAN gestart om te pingen was alleen mijn eigen IP zichtbaar (IP adressen zijn statisch in mijn netwerk). Verder gekeken bleek dat alle computers dit hadden! Toen maar de router losgekoppeld en met 2 computers een netwerk proberen te maken.

Later nog op virussen gescand en staat nergens wat op en een andere oplossing als dat het aan een virus ligt had ik niet!

Ik neem aan dat hier wel iemand uitkomt want ik weet het niet meer.....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:15

lier

MikroTik nerd

Er ontbreekt de nodige informatie...

Wat bedoel je met "kom het netwerk niet meer op" ?
Kan je tussen de pc's pingen ?
Kan (kon) je de router pingen ?
Kabel ergens los geschoten ?
IP instellingen ?
type router ?
OS ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Sorry....

Ik kan helemaal niks meer!

Een paar uur daarvoor werkte nog alles (pingen internetten shares en gebruikers die gewoon kunnen inloggen enz.)

Pingen lukt niet naar andere pc's en router bereiken lukt ook niet. Als ik alles losgooi en alleen maar 2 pc's via een switch (aan de ene kant van de router en aan de andere kant, dus 2 verschillende switches dus daar ligt het ook niet aan) wil pingen werkt het ook niet.

IP adressen zijn statisch ingesteld op

router: 192.168.200.1 E-tech
pc1: 200.51 Windows XP Pro SP2
laptop: 200.60 Windows XP Home SP2
server: 200.53 Windows 2000 Server edition
pc2: 200.54 Windows XP Pro SP1

gateway en dns op 200.1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 10:41 ]

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met een cross-cable tussen twee PC's?

Als dat ook niet lukt, kijk dan even of je je firewall op de PC hebt aanstaan en of deze wel goed is ingesteld.

Controleer ook even de IP adressen van de PC's en of het netmask e.d. wel goed staat (op zich raar als dit ineens wijzigt, maar het is natuurlijk windows...)

Verwijderd

Topicstarter
Dat met die cross-cable heb ik niet geprobeerd...leek me wat ver gaan maar ik zal het nog eens proberen!

Die firewall staat standaard aan in windows XP SP2 ja maar ik heb ook nog 2 andere pc's zonder firewall waar dit probleem ook ineens opdook! In de router zit trwns ook nog een firewall maar deze heeft verder niks met het LAN te maken.

En wat betreft de IP-adressen en de netmask die zijn allemaal goed! daar is niks aan gewijzigd....netmask is gewoon 255.255.255.0

HELP!!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 12:41
Ik weet niet of je bij casema/wanadoo zit maar gisteren bij mij vloog ook het hele netwerk (internet) eruit tot op heden niet meer aan de praat gekregen. ik heb van alles geprobeerd. ben nu even naar de les ben straks ff terug

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij @home....

Ik heb het hele gebeuren inmiddels weer aan de praat maar vraag mij niet waarom! Ik heb wat liggen rommelen en en wat IP-adressen liggen veranderen en ineens deed alles het weer...

Nu draait alles weer op precies dezelfde configuratie als daarvoor en ik heb weer internet en het netwerk funktioneerd ook weer!!

Maar waarom?!?!?

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik zou die router ff niet vertrouwen. Verder geven de termen 'wat liggen rommelen' en 'Nu heb ik gister wat liggen kloten met het netwerk' mij niet echt het idee dat het duidelijk wordt wat er mis is/was.

Ik gok dat de standaard gateway problemen heeft gegeven.

Koop een taart en ga het vieren!

Pagina: 1