Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik woon op dit moment in het buitenland (Singapore) en kom met kerst natuurlijk mijn thuisfront weer bezoeken. Mijn broer vroeg om een simpele MP3 CD speler en die lijken ook nog best betaalbaar te zijn. Nu zit ik alleen met een aantal vragen en ik hoop dat de slimme koppen hier me een beetje wegwijs kunnen maken:

Er zijn een aantal prijsklasses voor MP3 cd spelers, de supergoedkope (25-45 euro), de redelijke prijs (45-75 euro) en de dure (75-150 euro). En ik heb vast wel 20 modellen van elke prijsklasse zien liggen in het winkelcentrum.

De supergoedkope geven op de verpakking vaak alleen aan: MP3 ondersteuning en soms WMA ondersteuning en zoveel uur speeltijd. Verschillende merken, zoals AIWA, Enzer en een paar andere vreemde merken die ik niet meer zou kunnen spellen :) Meeste hebben geen LCD, maar sommige wel, verschillend van erg klein (batterij status en tracknummer) tot normaal (lijkt ruimte te hebben voor tracknamen), alleen geven NOOIT aan op de verpakking: ID3 support of trackname display.

De middel-laag geven aan op verpakking "Atrac3Plus/MP3 ondersteuning" en tegen de hogere prijsgrens geven ze ook ID3 ondersteuning aan. Meeste hebben een LCD display die ruimte LIJKT te geven voor tracknames etc.

Dan de hogere geven natuurlijk allemaal ID3 ondersteuning aan op de verpakking en hebben genoeg ruimte op de display om 3 tracknamen weer te geven. Heel zelden staat hier Atrac3Plus ook bij, maar meestal alleen MP3/WMA ondersteuning.

Mijn broer zegt dat elke MP3 speler prima is voor hem (zolang er CD's met mp3tjes in kunnen) en ik denk dat zijn motivatie om niet een gewone flash-based of geheugen-based MP3 speler te nemen is, dat hij niet iedere keer naar de computer wil gaan om weer een paar nummers te uploaden. Dus, hij wil gewoon een setje cds maken in 1 keer en dan elke paar dagen een andere CD in zijn speler te stoppen.

Natuurlijk wil ik een interessante speler kopen, maar niet te duur. Het liefst rond de 45-55 euro. En het mooiste zou zijn dat er OF bestandsnaam OF tracknaam wordt weergegeven. Maar waar staat al dat Atrac3Plus voor? En hebben die MP3 spelers van lagere klasse ook ID3 support of komt er alleen een nummertje van het bestand op de display? Beetje vervelend als je 200+ nummers op een CD hebt gezet..

Mijn vragen kortom:

1. Zit er doorgaans op de goedkopere mp3 spelers TOCH tracknaam/bestandsnaam display?
2. Welke klasse adviseren jullie (gebaseerd op de ervaring die ik niet heb met dit soort spelers)?
3. Is het hier echt zoveel goedkoper/meer keuze dan in Nederland, en dus: kan ik hem beter hier kopen of in Nederland?

Enorm bedankt voor elk nuttig advies wat jullie voor me hebben!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
De mijne kwam van de LIDL, kosste 25 euro inclusief oplaadbare batterijen, autolader, cd naar cassetebandjes adapter voor in de auto en een autolader/adapter. En heeft ID3 tag weergave, het an dus wel goedkoop!

Verwijderd

Mask schreef op 09 november 2004 @ 09:31:
Mijn vragen kortom:

1. Zit er doorgaans op de goedkopere mp3 spelers TOCH tracknaam/bestandsnaam display?
2. Welke klasse adviseren jullie (gebaseerd op de ervaring die ik niet heb met dit soort spelers)?
3. Is het hier echt zoveel goedkoper/meer keuze dan in Nederland, en dus: kan ik hem beter hier kopen of in Nederland?

Enorm bedankt voor elk nuttig advies wat jullie voor me hebben!
Ik heb zelf een marquant mp3 cd speler, deze heb ik al een aantal jaren.
Echter geeft geen track/bestandsnaam weer alleen nummertjes :(
Verder begonnen de knopjes al snel mankementen te vertonen..

Persoonlijk zou ik dus niet voor een al te goedkope gaan, omdat hij dan waarschijnlijk nogal gammel is, en/of geen tracks weergeeft en/of batterijen vreet.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik vraag me af of het goedkoper is om zo'n ding in Singapore te kopen, bij de Nederlandse winkels kan je dit soort spelers makkelijk voor onder de 50 euro binnen halen. Dan moet je vooral kijken bij aanbiedingen van kijkshop, lidl, aldi etc. Ik vraag me af of het het waard is.

Verwijderd

Ik zag laatst bij de kruitvat ook 1'tje liggen.. onder de 30 euri

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2020
Thanks allemaal! Ik zal morgen even bij het IT winkelcentrum kijken (6 verdiepingen, 200+ winkels) en wat vergelijkend waren onderzoek doen :) Voor mij het grootste probleem was dat ik geen idee heb van de prijzen in Nederland, maar ik zie dus dat het niet al te veel uitmaakt. Normaliter is het grootste verschil merkbaar op duurdere producten, vanwege het belastingsvoordeel hier (5% tov 19% in Nederland). Op een paar tientjes zal het dus weinig uithalen..

Ik laat de resultaten nog even weten en laat in de tussentijd mijn ouders even bij de bekende plaatsen kijken! Thanks!
Pagina: 1