Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al zo'n 2 jaar een Benq joybee 120, 128 mb.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/46517-big.jpg
Daar ben ik nog steeds heel blij mee en hij doet het nog wel goed. Maar de december maand komt er weer aan en ik ben op zoek naar een nieuwe, grotere mp3 speler.

Wat ik wil:
-Veel opslag(ook voor files e.d.)
-Goed geluid
-Klein
-Goede prijs/kwaliteitsverhoudeng :P
-Goed afleesbaar LCD
-Makkelijk te gebruiken(maar dat zijn alle dacht ik zo ongeveer)
-Accu

De kandidaten:
1.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/54017-big.jpg
Creative ZEN Micro
+5GB
+Looks
+LCD(lijkt mij net als Ipod mini)
+Makkelijk te gebruiken
+FM Radio
-Nog niet leverbaar dus nog geen reviews
Voor 270 euro

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/HD/HDD120_00_webImage198.jpg
Philips Jukebox 120
+15GB!!!
+Persoonlijk de mooiste
+Goede muziekkwaliteit?
-167Gram
-Afstandsbediening
-Krasgevoelig
-Word snel vies
-Best groot
Voor 250(inclusief verzenden ongeveer)

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1090674486.gif
Ipod Mini
+Bediening
+LCD
+Geluidskwaliteit
+Klein
+Spelletje! :)
-Looks(vind ik zelf wat 'kinderachtig')
-Kleuren(ik had liever zwart oid gehad)
-Weinig bijgeleverd
-Makkelijk liedjes kopieëren gaat niet
Voor 270 ongeveer.

Ik haalde de plus en min punten uit de 2 reviews van tweakers.
Philips
Ipod Mini
Wat ik te besteden heb is 300 euro en als jullie nog andere hebben laat het gerust horen! Welke denken jullie dat voor mij het beste kan/gaat zijn.
PS. Ik gebruik hem ongeveer 10 uur per week.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 08:11:
Ik heb nu al zo'n 2 jaar een Benq joybee 120, 128 mb.
[afbeelding]
Daar ben ik nog steeds heel blij mee en hij doet het nog wel goed. Maar de december maand komt er weer aan en ik ben op zoek naar een nieuwe, grotere mp3 speler.

Wat ik wil:
-Veel opslag(ook voor files e.d.)
-Goed geluid
-Klein
-Goede prijs/kwaliteitsverhoudeng :P
-Goed afleesbaar LCD
-Makkelijk te gebruiken(maar dat zijn alle dacht ik zo ongeveer)
-Accu

De kandidaten:
1.
[afbeelding]
Creative ZEN Micro
+5GB
+Looks
+LCD(lijkt mij net als Ipod mini)
+Makkelijk te gebruiken
+FM Radio
-Nog niet leverbaar dus nog geen reviews
Voor 270 euro

2.
[afbeelding]
Philips Jukebox 120
+15GB!!!
+Persoonlijk de mooiste
+Goede muziekkwaliteit?
-167Gram
-Afstandsbediening
-Krasgevoelig
-Word snel vies
-Best groot
Voor 250(inclusief verzenden ongeveer)

3.
[afbeelding]
Ipod Mini
+Bediening
+LCD
+Geluidskwaliteit
+Klein
+Spelletje! :)
-Looks(vind ik zelf wat 'kinderachtig')
-Kleuren(ik had liever zwart oid gehad)
-Weinig bijgeleverd
-Makkelijk liedjes kopieëren gaat niet
Voor 270 ongeveer.

Ik haalde de plus en min punten uit de 2 reviews van tweakers.
Philips
Ipod Mini
Wat ik te besteden heb is 300 euro en als jullie nog andere hebben laat het gerust horen! Welke denken jullie dat voor mij het beste kan/gaat zijn.
PS. Ik gebruik hem ongeveer 10 uur per week.
We zijn geen consumentenbond, de keuze is aan jou (persoonlijke voorkeur etc.) maar mijn favoriet met jouw budget zou de Rio Carbon zijn. Is net als de Ipod mini en de Zen Micro een mini-HD-speler, maar persoonlijk is hij veel handiger in het gebruik (kleiner) en maakt Rio gewoon topspelers wat geluidskwaliteit betreft.

Veel andere mensen kiezen lieveren voor een van de andere twee, wat al aangeeft hoe de meningen uit elkaar lopen. Je kan alleen zelf de keuze maken...

De philips zou ik laten schieten, hij is oud, log en heeft een brakke interface. Ook wil het ding nog wel eens vastlopen etc. Koop liever iets nieuws, dan weet je bijna zeker dat het kwaliteit heeft, daarnaast zal de fabrikant dan ook makkelijker upgrades uitbrengen die de eventuele problemen verhelpen.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:55

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je staat voor hetzelfde probleem als ik: wat moet ik nu eens kopen.
Ik heb toch maar besloten de creative te nemen, met het nadeel dat je je mp3tjes er niet gewoon op kan kwakken maar met als voordeel dat er een radio opzit - wat voor mij een voorwaarde was. Ook leuk: je kan syncen met je outlook agenda. Als je die hebt, kan dat wel handig zijn. Denk ik. ;-)
van de micro is op cnet wel een kleine review..

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Ojjorz schreef op 09 november 2004 @ 10:13:
[...]

We zijn geen consumentenbond, de keuze is aan jou (persoonlijke voorkeur etc.) maar mijn favoriet met jouw budget zou de Rio Carbon zijn. Is net als de Ipod mini en de Zen Micro een mini-HD-speler, maar persoonlijk is hij veel handiger in het gebruik (kleiner) en maakt Rio gewoon topspelers wat geluidskwaliteit betreft.

Veel andere mensen kiezen lieveren voor een van de andere twee, wat al aangeeft hoe de meningen uit elkaar lopen. Je kan alleen zelf de keuze maken...

De philips zou ik laten schieten, hij is oud, log en heeft een brakke interface. Ook wil het ding nog wel eens vastlopen etc. Koop liever iets nieuws, dan weet je bijna zeker dat het kwaliteit heeft, daarnaast zal de fabrikant dan ook makkelijker upgrades uitbrengen die de eventuele problemen verhelpen.
Ok dan valt de philips af. Maar zijn er nog meer voor en nadelen van de creative en de ipod? Zelf vind ik de Rio Carbon niet echt mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Die is van de 'grote' ipod en de 'grote' creative :) . Verder heb ik er nog 1 gezien:
[rml][ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini Review[/rml] . Ziet er ook nog leuk uit :) en veel gb's.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 11:38:
[...]

Die is van de 'grote' ipod en de 'grote' creative :) . Verder heb ik er nog 1 gezien:
[rml][ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini Review[/rml] . Ziet er ook nog leuk uit :) en veel gb's.
Je hebt nog helemaal niet door naar wat voor speler je nou precies wil, ik stel voor dat je eerst wat rondkijkt op dit forum, cnet.com, dapreview.net en nog meer van dergelijke sites. Dan kan je bekijken of je nu een kleine speler wil, of een met veel opslagruimte. Daarnaast kan je dan kijken welke functies je belangrijk vind (UMS, batterijduur, ondersteuning codecs, opname, radio, etc). Als je daar helemaal uit bent kan je aan de hand van je eisen een goede speler erbij zoeken.

Handig is om een lijstje te maken van je eisen van 1 tot 10, met het belangrijkste bovenaan. Daar kan je dan de specificaties van spelers naast leggen zodat je ze kan vergelijken met jouw droom-DAP.

Verwijderd

Topicstarter
Ojjorz schreef op 09 november 2004 @ 13:09:
[...]

Je hebt nog helemaal niet door naar wat voor speler je nou precies wil, ik stel voor dat je eerst wat rondkijkt op dit forum, cnet.com, dapreview.net en nog meer van dergelijke sites. Dan kan je bekijken of je nu een kleine speler wil, of een met veel opslagruimte. Daarnaast kan je dan kijken welke functies je belangrijk vind (UMS, batterijduur, ondersteuning codecs, opname, radio, etc). Als je daar helemaal uit bent kan je aan de hand van je eisen een goede speler erbij zoeken.

Handig is om een lijstje te maken van je eisen van 1 tot 10, met het belangrijkste bovenaan. Daar kan je dan de specificaties van spelers naast leggen zodat je ze kan vergelijken met jouw droom-DAP.
Goede tips! Bedankt! Dat ga ik zeker doen.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Ipod minu heeft een erbarmelijke batterij duur. Ik zou eens gaan kijken de de Creative Zen Tec, daar stond laatst een review van op tweakers.net en die scheen toch wel goed te zijn.

Verder is het jou keus en vertellen wij je net zoveel als reviews.

Verwijderd

Kies gewoon de iPOD, dan ben je er zeker van dat het geen miskoop is. En wat je zegt van: 'Makkelijk liedjes kopieëren gaat niet' klopt gewoon niet. Ik sleep gewoon MP3s naar iTUNES en ze staan een seconde later op mn iPOD.

Trouwens, die Philips en Creative lijken meer op een jaren '80 afstandsbediening, waar je uiteraard niet meegezien wil worden, althans bij de vrouwtjes :D Correctie: Alleen de zwarte dan, een paar van die andere kleurtjes (wit/blauw) zien er al wat beter uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dit zijn mijn 'punten':
1. Geluid(spreekt voor zich)
2. Batterij(liefst zo lang mogelijk)
3. LCD (afleesbaarheid e.d.)
4. Gebruiksgemak (makkelijk liedjes zoeken enzo)
5.Grootte(niet te groot, als het kan in een broekzak)
6. Instelmogelijkheden(voor verschillende soorten muziek)
7. Gewicht.(niet te zwaar)

Dus nu ga ik ff veel reviews lezen en hopelijk kom ik tot een conclusie. Maar zit er nou eigenlijk nog veel verschil qua geluid in de mp3 spelers? Of ligt het meer aan de oordoppe?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:10
iPod kiezen zal je zeker geen spijt van krijgen. Bij alle spelers die je hier hebt genoemd moet je de muziek via een of ander programma kopieren naar de mp3 speler. De iPod gebruikt daarvoor iTunes en dat is echt heel gemakkelijk! Kijk daarnaast ook is naar de gewone iPod, veel opslagcapaciteit heeft namelijk een verslavende werking...

Verder absoluut niet de Philips kopen. Ik heb een vriend die mijn iPod zo mooi vond, maar ook wel een beetje duur. Die Philips loopt dus om de haverklap vast en nog erger de sync software is gewoon slecht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op 09 november 2004 @ 15:59:
iPod kiezen zal je zeker geen spijt van krijgen. Bij alle spelers die je hier hebt genoemd moet je de muziek via een of ander programma kopieren naar de mp3 speler. De iPod gebruikt daarvoor iTunes en dat is echt heel gemakkelijk! Kijk daarnaast ook is naar de gewone iPod, veel opslagcapaciteit heeft namelijk een verslavende werking...

Verder absoluut niet de Philips kopen. Ik heb een vriend die mijn iPod zo mooi vond, maar ook wel een beetje duur. Die Philips loopt dus om de haverklap vast en nog erger de sync software is gewoon slecht.
Ok die ipod is natuurlijk ook wel heel vet maar ik wil hem graag zo klein mogelijk :P, hij is voor op school. Onder de klas stiekem :+ . En voor in de pauzes. Maar ik heb al van wat meer mensen gehoord dat die philips niet het einde is dus die valt af.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 15:58:
Bedankt voor de reacties. Dit zijn mijn 'punten':

6. Instelmogelijkheden(voor verschillende soorten muziek)
Snap ik niet? Je bedoelt een equalizer?
Dus nu ga ik ff veel reviews lezen en hopelijk kom ik tot een conclusie. Maar zit er nou eigenlijk nog veel verschil qua geluid in de mp3 spelers? Of ligt het meer aan de oordoppe?
Nee, eigenlijk niet. Iedereen loopt er altijd over te zeuren, maar als jij alleen oordoppen gebruik zul je het verschil echt niet horen. Misschien wel bij de duurdere Shures etc. Alleen bij een echte goede koptelefoon zul je het verschil horen. Dat is ook een reden dat ik een iPod heb gekocht. Hij geeft heel mooi neutraal geluid, wat (ook) met een goede koptelefoon heel goed klinkt.
Je moet alleen niet de equalizer gaan gebruiken, die is slecht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

tsja misschien creative zen extra
1) Goed geluid en aparte equalizer
2) batterij die erbij zit gaat 14 uur mee (klopt wel aardig met de mijne)
3) LCD is goed leesbaar en vrij duidelijk menutje
4) het is allemaal vrij goed en duidelijk ingedeeld
5) Is vrij groot past in je broekzak, maar niet in je kontzak ;)
6) zie punt 1
7) zie punt 5.
8) 30 Gb hd
9) 219 euro bij paradigit.

Misschien kun je ernaar kijken, maar ikvrees dat ie te groot is voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op 09 november 2004 @ 16:03:
[...]

Snap ik niet? Je bedoelt een equalizer?

[...]

Nee, eigenlijk niet. Iedereen loopt er altijd over te zeuren, maar als jij alleen oordoppen gebruik zul je het verschil echt niet horen. Misschien wel bij de duurdere Shures etc. Alleen bij een echte goede koptelefoon zul je het verschil horen. Dat is ook een reden dat ik een iPod heb gekocht. Hij geeft heel mooi neutraal geluid, wat (ook) met een goede koptelefoon heel goed klinkt.
Je moet alleen niet de equalizer gaan gebruiken, die is slecht.
Van die instelmogelijkheden. Op mijn Benq kan ik kiezen uit rock,pop,klassiek,bass en nog wat meer. Dat vind ik persoonlijk wel handig. Want pop op bass is niet echt mooi te noemen :P.

Over die oordoppen, ik heb nu nog wel goede(philips) maar als die kapot zijn ga ik wel sennheisser kopen, die schijnen goed te zijn. Maar hoe meer ik naar die Ipod kijken, hoe meer ik er van ga houden O+ :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:09:
tsja misschien creative zen extra
1) Goed geluid en aparte equalizer
2) batterij die erbij zit gaat 14 uur mee (klopt wel aardig met de mijne)
3) LCD is goed leesbaar en vrij duidelijk menutje
4) het is allemaal vrij goed en duidelijk ingedeeld
5) Is vrij groot past in je broekzak, maar niet in je kontzak ;)
6) zie punt 1
7) zie punt 5.
8) 30 Gb hd
9) 219 euro bij paradigit.

Misschien kun je ernaar kijken, maar ikvrees dat ie te groot is voor je...
Bedankt voor de punten! Dat was ik vergeten bij te zetten, hij dient ook soms als een soort back up van files(ik formateer nogal vaak). Dus dan komt 30gb wel beter uit maar ik ben nog bezig met verschillende reviews.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Creative Muvo 4 gb dan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een optie maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 14:33

Piggen

Lekker bakkie

De MPIO HD200 vind ik persoonlijk een erg mooie speler. Heeft 5 Gb, FM tuner en recorder, voice recorder, line-in, 16 uur accuduur, en kan OGG vorbis afspelen.

Ook makkelijk overal muziek en data overzetten, want deze is plug&play (wat de spelers van Creative bijvoorbeeld niet zijn)

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

MPmad schreef op 09 november 2004 @ 17:44:
De MPIO HD200 vind ik persoonlijk een erg mooie speler. Heeft 5 Gb, FM tuner en recorder, voice recorder, line-in, 16 uur accuduur, en kan OGG vorbis afspelen.

Ook makkelijk overal muziek en data overzetten, want deze is plug&play (wat de spelers van Creative bijvoorbeeld niet zijn)
Plug and play is een voordeel, daarnaast in de batterijduur erg lekker voor zon mini-HD. De Rio Carbon heeft nog een hogere batterijduur, en ik vind eigenlijk dat een Ipod nu "uit" is. Zoiezo mist een Ipod verschrikkelijk veel (FM-tuner, voice-recorder, opname-functies, goede equaliser, redelijke batterijduur) en daarnaast heeft tegenwoordig iedereen zo'n ding zodat het leuke er wel af is. En de prijs :/

Kan je beter kijken naar een Iaudio, Creative, Rio of Mpio... Imo

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag ff rondgekeken voor alle mp3 spelers. Toen heb ik eens die mini ipod gezien.. FU!!!!!!!! Wat is die klein! :)
Ook nog de 30gb creative zen extra en die is wel erg groot en zwaar. Die valt dus af en de philips ook. Dus nog ff wachten op de Creative Zen Micro en dan maak ik de beslissing. Bedankt voor alle tips en suggesties!
Pagina: 1