Stille ATI X800 Pro ?

Pagina: 1
Acties:

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 12:54
Omdat ik opzoek ben naar een nieuwe videokaart zoek ik een ATI X800Pro maar dan degene die het minst herrie maakt.
Heeft iemand een idee welk merk minder geluid maakt dan de ander of hebben ze allemaal hetzelfde geluidsniveau.

Ik heb nu nog een Geforce Ti4400 met daarop een Zallman koeler dus deze maakt helemaal geen geluid. Omdat de PC in de woonkamer staat wil ik dat er zo weinig mogelijk geluid uitkomt, behalve dan uit de speakers :+

• ewf2003
Bedankt !

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
X800 PRO ICEQ2

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De X800 Pro van Asus is erg stil (heb hem zelf al geïnstalleerd bij iemand), en de Sapphire zou dat ook zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
'stil' is ook maar een relatief begrip he ;) Als de rest van je systeem al heel stil is dan is zo'n 'stille' x800 misschien ineens niet zo stil meer. Ligt er dus een beetje aan of de andere fans meer lawaai maken.

Kun je die Zalman niet blijven gebruiken? (wel icm. een zalman fan).

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 09-11-2004 14:07 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:21

Bever!

3

x800 is sowieso erg stil.
maat van me heeft hem in een antec sonata, met allerlei low noise dingen.
en je hoort em echt amper.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

KneoK

Not in a million lightyears

Mijn Asus AX800Pro is wat mij betreft ook behoorlijk stil.

Maar inderdaad, waarom niet de standaard sink vervangen door een Zalmann (wellicht kun je je huidige gebruiken) zoals je nu ook hebt ?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-07 14:39
BioWEB schreef op 09 november 2004 @ 15:35:
Mijn Asus AX800Pro is wat mij betreft ook behoorlijk stil.

Maar inderdaad, waarom niet de standaard sink vervangen door een Zalmann (wellicht kun je je huidige gebruiken) zoals je nu ook hebt ?
Kan, heb de Zalman ook op mijn X800PRO @ XT, echter de bijbehorende fan maakt beduidend meer geluid dan de originele koeler (tenzij ik hem onder de 800rpm laat draaien, maar dan koelt ie me niet genoeg :( )

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11-2025
HIS heeft zo'n ding ja, staat ook een artikel op THG.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-08 22:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zou idd zeggen de X800 PRO ICEQ2. heb zelf de x800 xt versie echt super, cooled perfect en hoor hem echt niet :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• ewf2003
Hubert schreef op 10 november 2004 @ 11:33:
zou idd zeggen de X800 PRO ICEQ2. heb zelf de x800 xt versie echt super, cooled perfect en hoor hem echt niet :)
Ziet er goed uit, waar heb je die gekocht?

Verwijderd

Ik heb nu nog een Geforce Ti4400 met daarop een Zallman koeler dus deze maakt helemaal geen geluid. Omdat de PC in de woonkamer staat wil ik dat er zo weinig mogelijk geluid uitkomt
Voordat je een Zallman koopt voor een X800 zou ik 'm eerst met de standaard koeler uitproberen, je zal namelijk verbaasd staan hoe stil de kaart van zichzelf is, ongeacht het merk. ;) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 12:43 ]

• ewf2003
[/quote] Voordat je een Zallman koopt voor een X800 zou ik 'm eerst met de standaard koeler uitproberen, je zal namelijk verbaasd staan hoe stil de kaart van zichzelf is, ongeacht het merk. ;) :P[/quote]

Dat zal ik zeker eerst proberen, het probleem nu is echter waar ik een X800 pro kan kopen....Ik ga vrijdag kijken op de HCC dagen maar als ik de voorraad in de winkels bekijk geef ik mijzelf weinig kans.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Je zou er ook een Arctic ATi Silencer op kunnen zetten. Die zijn beter dan de Zalman ZM80x-HP's.

Klik op de smiley voor de website van Arctic Cooling :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-08 22:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ewf2003 schreef op 10 november 2004 @ 12:28:
[...]

Ziet er goed uit, waar heb je die gekocht?
via een ebay verkoper uit hongkong. dat ding is hier nog nergens te krijgen geloof ik. :D

dit is de url van zijn ebay winkel. http://stores.ebay.co.uk/...y_W0QQsspagenameZl2QQtZkm

in het begin was ik wel huiverig omdat ie me toch 618 euri's heeft gekost. maar het is een zeer goeie verkoper. duidelijke communicatie en snelle levering.

kaart was het meer dan waard. ok tuurlijk kon ik wel een normaale x800 xt kopen en dan een vga silencer erbij, maar ik had geen zin om een kaart van ruim 500 euro te vernagelen. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Hubert op 10-11-2004 16:16 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Mooie schop van een paar maand :P

Let wel op dat de user maar 1 goede waardering heeft. Het kan dus een oplichter zijn.
Z'n verhaal lijkt aardig goed en kan ook best kloppen. Maar nogmaals, wees voorzichtig bij het kopen van dure hardware.

Ik had de kaart niet gekocht, tenzij ik de verkoper ken en/of er snel langs kon gaan om de kaart persoonlijk op te halen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1