Toon posts:

Plextor DVD-ROM PX-116A3 zorgt voor onstabiel systeem ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

sinds vorige week nagelnieuw systeem gekocht :
specs: http://www.webwiper.be/ww_about_main.php?cat=about

- Meest recente bios geflasht op mobo
- Meest recente drivers voor alle hardware (ook onboard)
- Win XP met SP2 en alle updates

Systeem loopt vlot, was het niet dat het van tijd tot tijd bevriesd of reboot, zonder een op het eerste zicht verklaarbare reden ... Nu, na twee dagen zoeken kwam ik op volgende artikels waar ik perfect al mijn symptonen herken ...

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=110912
http://club.cdfreaks.com/lite/t-107686.html

Via aparaatbeheer heb ik mijn DVD-rom softwarematig uitgeschakeld, en ja hoor, geen enkel probleem meer sindsdien ...

Vraag is nu, wat moet ik er nu mee ? Er is nergens recente firmware te vinden ...

Wanhopige roep naar hulp ...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Makkelijkste oplossing: vervang je Plextor door een andere DVD speler evt uit een andere pc

offtopic:
post je specs liever je in topicstart, dat is prettiger te lezen dan een linkje naar je site ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Klein vraagje,heb je terwijl je windows hebt geinstalleerd de IDE driver discette gebruikt die bij het moederbord was?
Ik had dat dus wel gedaan,en daardoor was het systeem onstabiel,ik dacht eerst ook dat het aan de PX116A lag maar dat was niet zo....na het installeren van XP zonder de bijgeleverde IDE drivers te gebruiken was er geen enkel probleem meer met die Plextor.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die diskette niet moeten gebruiken, mijn sata schijf werd meteen herkend ... Momenteel gebruik ik de nforce3 drivers voor mijn IDE ... Moet ik dit veranderen, en zo ja, hoe ?

Verwijderd

Zelfde probleem. Alles doet het goed, maar met de plextor in de opstelling bevriest de pc na een random aantal minuten. Maar wat is nu de oplossing?

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Helpt het als je DMA uit zet op de drive? Dus PIO4? Wordt ie wel trager maar ben benieuwd of het probleem dan weg is...

Verwijderd

Zal het eens proberen... maar ik vind het geen goede oplossing. Zoals je zelf al aangeeft verlies je er een hoop snelheid mee..

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Nee, het is alles behalve een wenselijke oplossing, maar het geeft misschien wel een work around. DVD afspelen zal ie nog wel kunnen. Het is vervelender als je DMA uit moet zetten op een brander :(

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk! 8)7 Ach ja ik ben er ook een beetje ziek van... :Z

Verwijderd

Zit die toevallig bij een u-dma2 apparaat aan de kabel ?
Had namelijk het zelfde probleem met mijn plextor px-116a (u-dma4).
Zat bij mij aan dezelfde kabel als mijn 24 speed plextor cd branden en dat vond die niet leuk :9

Verwijderd

Ja idd Jurien Hangt een brander aan, een necje (2500a.) ennuh die dma uit tsjaa, de laatste instant freeze is weer van 1 min geleden. Helpt op het eertse oog dus niet. Ik wordt er compleet gek van We gaan bidden voor een nieuwe _/-\o_

Wat was eigenlijk jou oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 19:03 . Reden: ff nog wat erbij vraguh ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:58:
Ja idd Jurien Hangt een brander aan, een necje (2500a.) ennuh die dma uit tsjaa, de laatste instant freeze is weer van 1 min geleden. Helpt op het eertse oog dus niet. Ik wordt er compleet gek van We gaan bidden voor een nieuwe _/-\o_

Wat was eigenlijk jou oplossing?
Heb hem zijn eigen kabeltje gegeven :)
Hangt nu als alleen als master aan een kabel.
Bij mij ging die trouwens al bij de install van windows onderuit met en blauw scherm, dus wel iets anders als jou probleem maar ja, lijkt er wel een beetje op.
Pagina: 1