Toon posts:

J2me: Textboxes op een Canvas.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij J2ME heb je een canvas waar je alles kan doen wat je maar wilt en een form waar je standaard componenten op kan zetten.

Een form is lelijk ;) dus wil ik mijn programma gebruik laten maken van het canvas.
Probleem: Als ik een tekst invoer scherm maak raak ik de T9 mogelijkheid kwijt die je met een form wel hebt.

Is het mogelijk om deze T9 functie ook vanuit een canvas te benaderen?
Of is het misschien mogelijk om op het canvas van een form te tekenen.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
T9 functionaliteit is afhankelijk van je mobiel. Je zult dus moeten kijken of de API's voor je mobiel die mogelijkheid bieden, J2ME zelf ondersteund dit niet.
Deze info kun je trouwens ook via Google en de Sun Java site vinden :/

Verwijderd

Topicstarter
Een Textfield is een standaard component en maakt toch gebruik van T9 op toestellen waar T9 op ondersteund wordt.
Het is dus (op een form) zeker mogelijk om T9 functionaliteit te gebruiken zonder toestelspecifieke api's te gebruiken. Mijn probleem is hoe krijg ik de functionaliteit van een textfield op een canvas. (Of hoe krijg ik de functionaliteit van een canvas op een form)

Maar het maakt mij niet uit of er nu een toestelspecifieke of algemene oplossing is. J2ME software is toch al bijna altijd toestel specifiek (denk aan dingen als het fullcanvas en geluid) dus ook een toestelspecifieke oplossing om goede textinput en een canvas te combineren is al een stap vooruit.

Tot slot is het zo dat op de Sun site een hoop info staat, maar zeker niet alles daar is even duidelijk en ook worden niet alle mogelijke trucs uitgelegd. Het is niet voor niets dat bedrijven als Sony Ericsson elk kwartaal een CD set uitbrengen met documentatie en tools als aanvulling op wat Sun publiseert.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Het is geloof ik niet mogelijk :) (in standaard j2me) Ik heb er zelf ook mee lopen stoeien. Volgens mij zul je je toch aan de custom components moeten wagen. Zo gauw je een freeware versie hebt gevonden.. geef dan even een gil :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 09-11-2004 08:50 ]