Toon posts:

[XP] Blijft "hangen" op het inlog scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik speelde laatst Rome Total War, en toen zag ik een foutmelding met iets van memory error ofzo :S ik weet het niet meer. Hij liep kort na de foutmelding in ieder geval automatisch vast en sloot zichzelf af. Ik start de pc weer op, Windows meldt dat er een ernstige fout hersteld is. Ik computer gewoon vrolijk door. Start ik zojuist de computer weer op...... blijft ie hangen op het moment dat je bijna kan kiezen met welke windowsaccount je inlogt. Ik zit dan al in het lichtblauwe scherm, maar ik zie alleen maar het windowslogo, ik kan dus niet tussen die accounts kiezen. Ik heb al f8 geprobeerd, heb daar eigenlijk alles wel geprobeerd, en nu ben ik met de herstelconsole aan het klooien (maar ik snap er eigenlijk niet zoveel van) Ik heb dus een vermoeden dat het aan het geheugen ligt. Wat moet ik dan volgens jullie doen? Ik las zojuist ook ergens iets over het programmaatje memtest86...... kan ik daarmee deze fout oplossen?

Alvast bedankt!

Hier zijn mijn pc-specs: AMD Athlon XP 64 3200, Geforce 6800 Ultra, 1024 mb ram, 160 gb SATA hd, moederbord weet ik niet precies, eentje van MSI dacht ik (de serie KIA ofzo?) Windows XP Professional.

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 09:51
Met memtest86 (http://www.memtest86.com) of de herschreven versie memtest86+ (http://www.memtest86.org) kan je kijken of je geheugen stuk is, door alle testen er op los te laten, liefs meerdere keren.

Als memtest86 errors geeft: geheugen vervangen, zijn dan de errors weg dan was het geheugen stuk, zo niet dan is de kans groot dat moederbord of processor stuk is...

Als memtest86 echter geen errors geeft is de kans groot dat er wat anders aan de hand is...

Dus probeer dat eerst eens...

Verwijderd

Topicstarter
Memtest86 vindt niets... Ik zal even uitleggen wat er gebeurt als ik bijv. laatste configuratieinstellingen laden of active directories vervangen doe... Hij doet netjes wat ik vraag, en DAARNA kom ik dus weer in dat blauwe scherm (NIET stop-screen, maar dat menuutje waarin je accounts kan kiezen) maar ik kan geen accounts kiezen, het windowsxp-logo komt tevoorschijn (met lichtblauwe achtergrond dus) en dan gebeurt er gewoon helemaal niets meer, en kan ik ook niets meer doen. Ik heb hem net zo een paar uur laten staan, geen resultaat. Heeft niemand anders dit ooit meegemaakt? Ik word er iig helemaal gek van.

Voor de duidelijkheid, tijdens het spelen van Rome Total War kreeg ik dus wel zo'n stop-scherm, maar helaas was ik me toen niet bewust van het feit dat ik die informatie moest noteren (het woord memory kwam er in ieder geval voor, en het was niet insufficient memory) Na de geforceerde restart kreeg ik de melding dat er een ernstige fout was gerepareerd en ik dacht toen dat het allemaal weer goed was. Helaas blijkt dat nu toch niet zo te zijn... Al die faqs over herstelprocedure heb ik doorgelopen en werken niet, en zijn naar mijn inziens ook niet aan de orde, aangezien ik constateer dat er eerst herstelt wordt (tenminste dat denk ik) en daarna krijg ik nogmaals dat rare gedoe.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Waarschijnlijk heeft er fysical memory dump oid gestaan, maar dat gebeurd altijd bij een BSOD ;)

Test je HD eens op fouten, lijkt me dat je het daar eerder in moet zoeken dan je mem

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik verander even de titel zodat de fout er nu juist in staat.
Pagina: 1