Toon posts:

firwire probleem met digitale video camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal als ik mijn sony dcr hc20 via firewire aansluit op een pc, wordt hij gelijk gedetecteerd en werkt meteen. Nu inneens niet meer.
Ook op diverse andere pc's niet. (zowel pc's met SP2 als zonder) Wat wel verschijnt in de display van de
camera is "DV-in" zodra hij met de pc verbonden is..
Ik heb onlangs voor het eerst wat met adobe premiere gedaan en dat geeft nu
een zwart scherm als ik een nieuw project heb gemaakt.. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft..

Kortom, ik vermoed dat de camera in de "dv-in"modus blijft staan (dat heeft
de camera nl wel, ik heb het echter nog nooit gebruikt).

Iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg.. Ik heb 'm al gereset, maar probleem blijft..

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 00:45:

Iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg.. Ik heb 'm al gereset, maar probleem blijft..
Ik hoop inderdaad dat het een software probleem in de camera is.

Een paar maanden geleden heeft een vriend van me een computer gebouwd en het firewire kabeltje verkeerd op het moederbord aangesloten. Hij heeft er oa een Sony DSR PD150P mee opgeblazen.

De firewire chip in de camera was doorgebrand, er moest een nieuw in/out bordje in twv €1100,- ex btw.

Ook een Canon dv-cam en een JVC dv-deck heeft hij ermee opgeblazen. Pas toen het JVC deck kapot ging begon het op kortsluiting te lijken aangezien er alleen uit dit apparaat die typische geur kwam.

Tip voor jou, als je recentelijk een pc hebt gebouwd kijk dan of het firewire kabeltje op de goede pinnetjes zit op het mobo :) Het was niet bepaald de eerste pc die hij bouwde, ongelukje zit in een heel klein donker hoekje onder de videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door MokerHamer op 09-11-2004 04:26 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver