Gister weer eens een netwerkje aan internet willen hangen. Situatie is al volgt:
Router --> switch --> netwerkkaart
Tussen switch en netwerkkaart zou normaal gesproken straight utp moeten liggen. Per ongeluk heb ik bij 1 pc een draadje omgedraaid. Dit was de enige kabel die werkte. Dus:
De gewone straight kabels werkten niet. Dus:
Dit kan toch helemaal niet? Is mijn switch brak, of de kabels. Of heb ik geluk dat het nu werkt en moet ik niet zeuren. Snap er echt helemaal niks meer van
Router --> switch --> netwerkkaart
Tussen switch en netwerkkaart zou normaal gesproken straight utp moeten liggen. Per ongeluk heb ik bij 1 pc een draadje omgedraaid. Dit was de enige kabel die werkte. Dus:
code:
1
2
| wit oranje - oranje - wit groen - blauw - wit blauw - groen - wit bruin - bruin = in de netwerkkaart wit oranje - oranje - wit groen - blauw - wit blauw - groen - bruin - wit bruin = in de switch |
De gewone straight kabels werkten niet. Dus:
code:
1
2
| wit oranje - oranje - wit groen - blauw - wit blauw - groen - wit bruin - bruin = in de netwerkkaart wit oranje - oranje - wit groen - blauw - wit blauw - groen - wit bruin - bruin = in de switch |
Dit kan toch helemaal niet? Is mijn switch brak, of de kabels. Of heb ik geluk dat het nu werkt en moet ik niet zeuren. Snap er echt helemaal niks meer van
And now the most interresting part of deze grot