Beste mensen,
2 dagen geleden heb ik deze topic geopend over de probleem van mijn HD;
Ik heb toen in BIOS gekeken of hij daar wel gevonden werd en dat was wel het geval dus heb ik nog een keer te starten in windows toen hoorde ik IBM rare geluiden maken ( raar piepjes, geluiden net of de disk van HD dien soepel kon draaien en hele tijd vage gekuiden maakte).
Wat heb ik allemaal al geprobeert ?
1. MBR (Master Boot Record) herstellen (FDISK/MBR)
2. FIXBOOT
3. Schijf in verschillende posities (geluiden werden wel anders)
4. Chkdsk Na paar uur ws ie nog 0 % toen ging ik HD heen en weer bewegen en zag dat het ineens 25 % was maar verder dat dat is het niet gegaan)
5. Windows installeren op bestande windows (kon niet, partitie beshadigd moet eerst geformateerd worden)
En nog paar dingen die ik niet meer herinner. Bovenstaande dingen hebben niet geholpen. Ik zit nu te twijfelen aan 2 dingen die ik nog niet gedaan heb en of dat wel slim is om te doen want ik wil absoluut geen risico's nemen want de data die erop staat is heel belangrijk en mag niet verloren gaan. 2 dingen die ik bedoel zijn volgenden:
- Drive Fitness Test van IBM
Heb daar op de site de volgende gelezen: Note: these utilities will overwrite customer data and allow repair of bad sectors. Dat wil ik dus ect niet, dan krijg ik mijn data nooit terug.
- Diepvries methode
Gaat ie dan niet hellemaal dood ? Dat ie straks hellemaal niet aan gaat. Nu gaat ie tenminste wel aan en wordt gevonden in BIOS.
Als ik alleen de IBM als Master wil booten krijg ik de error dat er een schijfleesfout is opgetreden en dat ik moet opstarten.
Weten jullie nog andere oplossingen of dingen die ik nog zou kunnen proberen ? Ik wil die DATA echt niet kwijt, kan net zo uit van de brug springen
Ik ben niet iemand die zonder zoeken meteen om hulp gaat vragen. Ik zoek al 2 dagen en ook jullie fantastishe FAQ heb ik gelezen maar helaas niet geholpen
Aub help mij, ik smeek jullie !
2 dagen geleden heb ik deze topic geopend over de probleem van mijn HD;
Ik heb toen mijn belangrijkste bestanden toch op die IBM 80 GB HD gezet en die 200 Gb Maxtor geformateerd (de bestanden die er nog op stonden waren niet zo belangrijk) en nieuwe XP Pro SP 2 geinstalleert. Nadat de installatie klaar was heb ik de IBM HD bij Maxtor aangesloten om mijn bestandet van IBM naar Maxtor terug te zetten. Naar mijn verbazing kon de IBM niet gelezen worden door windows omdat de partitie beschadigd was ofzo. Toen ben ik met Easy recovery IMB gescand en zag dat mijn alle bestanden er nog op stonden dus ging ik ze terugzetten naar Maxtor maar na paar minuten (niet eens paar MB teruggezet) kreeg de bekede blue screen van windows ! Ik dus PS rebooten terus naar windows maar nu is de IBM hellemaal verdwenenIk heb een 200 Gb Maxtor HD met Win XP Pro SP 1 Erop. Vandaag heb ik mijn PC ff gereboot omdat ie beetje vaag deed (2 weken uptime) en nu start ie niet meer op. Hij gaat tot de boot screen en start daarna automatish opnieuw op. Ik heb geprobeert om in veilige modus te starten maar ook hierbij hetzefde probleem.
Ik heb nu een 80 GB met XP Pro SP 2 bijgedaan als master zodat ik mijn files van 200 Gb kan verplaatsen naar 80 Gb en dan windows opnieuw installeren op die 200 Gb maar dit lukt niet. Hij ziet beide HD's wel maar als ik die 200 Gb wil opennen zegt ie dat de schijf niet geformateerd is en of ik dat nu wil doen maar natuulijk wil ik dat niet doen want ik heb nog belangrijke data op staan. Ik heb toen geprobeert op de hele HD (1 partitie) te recoveren, ik heb verschillende recover programma's gebruikt hiervoor maar tot nu toe heb ik geen kunnen vinden die hele partitie willen recoveren en niet alleen bestanden of mappen. Kent iemand zo'n programma's of weet iemand wat ik kan doen zodat hij anders gewoon windows boot ipv hele tijd opstarten....
Ik heb toen in BIOS gekeken of hij daar wel gevonden werd en dat was wel het geval dus heb ik nog een keer te starten in windows toen hoorde ik IBM rare geluiden maken ( raar piepjes, geluiden net of de disk van HD dien soepel kon draaien en hele tijd vage gekuiden maakte).
Wat heb ik allemaal al geprobeert ?
1. MBR (Master Boot Record) herstellen (FDISK/MBR)
2. FIXBOOT
3. Schijf in verschillende posities (geluiden werden wel anders)
4. Chkdsk Na paar uur ws ie nog 0 % toen ging ik HD heen en weer bewegen en zag dat het ineens 25 % was maar verder dat dat is het niet gegaan)
5. Windows installeren op bestande windows (kon niet, partitie beshadigd moet eerst geformateerd worden)
En nog paar dingen die ik niet meer herinner. Bovenstaande dingen hebben niet geholpen. Ik zit nu te twijfelen aan 2 dingen die ik nog niet gedaan heb en of dat wel slim is om te doen want ik wil absoluut geen risico's nemen want de data die erop staat is heel belangrijk en mag niet verloren gaan. 2 dingen die ik bedoel zijn volgenden:
- Drive Fitness Test van IBM
Heb daar op de site de volgende gelezen: Note: these utilities will overwrite customer data and allow repair of bad sectors. Dat wil ik dus ect niet, dan krijg ik mijn data nooit terug.
- Diepvries methode
Gaat ie dan niet hellemaal dood ? Dat ie straks hellemaal niet aan gaat. Nu gaat ie tenminste wel aan en wordt gevonden in BIOS.
Als ik alleen de IBM als Master wil booten krijg ik de error dat er een schijfleesfout is opgetreden en dat ik moet opstarten.
Weten jullie nog andere oplossingen of dingen die ik nog zou kunnen proberen ? Ik wil die DATA echt niet kwijt, kan net zo uit van de brug springen
Ik ben niet iemand die zonder zoeken meteen om hulp gaat vragen. Ik zoek al 2 dagen en ook jullie fantastishe FAQ heb ik gelezen maar helaas niet geholpen
Aub help mij, ik smeek jullie !