Brom in centerspeaker

Pagina: 1
Acties:

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 16:38
Ik heb een probleempje.. Ik heb mijn centerspeaker boven mijn TV liggen alleen als mijn tv nu aanstaat, zit er een irritante brom o.i.d in mijn centerspeaker. Hij is wel magnetisch afgeschermd, kan iemand mij vertellen of ik er iets aan kan doen..

Ik kan de center helaas niet op een andere plek neerleggen want daar is geen plek voor. Nou ja.. hij zou op de grond kunnen liggen maar echt bevordelijk voor het geluid zal het niet wezen.

Alvast bedankt!
Sietze

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Nou punt is dat de kabel naar de speaker ook beinvloed kan worden door signalen van buiten af ;)

Misschien is je kabeltje wel niet genoeg afgeschermd?

Ow je kan hem misschien ook niet ophangen?

[ Voor 14% gewijzigd door Laurens-R op 08-11-2004 23:38 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer idd de kabel eens wat van de TV afhouden. Als het dan minder is weet je in ieder geval de oorzaak!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 16:38
Nou dat was inderdaad ook het eerste wat ik probeerde de kabel van de tv afhouden, maar het wilde niet echt helpen. Ik zal morgen nog eens verder gaan klooien met die kabel misschien dat het lukt. Het is nogal een vervelend geluid. Niet dat je het hoort als je een dvd of wat dan ook aan het kijken bent, maar zodra het stil is dan hoor dat irritante gezoem..

En ophangen is ook niet echt een mogelijkheid, heb namelijk een schuine wand waar ik verder geen punt heb waar ik hem op kan hangen.

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Misschien komt het door een aardlus? Dan zou ik als ik jou was een mantelstroomfilter installeren. Te verkrijgen bij de betere electronicazaak. Of zelfbouw.. zoek maar een in GOT op mantelstroomfilter.

Of het kan inderdaad door onvoldoende afscherming van je luidsprekerdraad komen, misschien kun je als test het magnetisch veld onderbreken d.m.v. aluminiumfolie?