[2003] (Web Edition) Geen DCPROMO?*

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb al gezocht op Google en hier in de GoT database maar ik kom mijn probleem nergens tegen.

Ik heb al van die Wizards gevolgd en heb een DNS server ingericht, maar als ik Start/Run/dcpromo uitvoer kan hij deze gewoon simpelweg NIET vinden.

Met de zoekfunctie van Windows kan ik het bestand DCPROMO.EXE ook nergens vinden.

Twee mogelijke oorzaken:

- 2003 Web Edition kan niet als DC draaien (Ik kan die bevestiging nergens vinden)
- Er is wat bij de installatie van Windows fout gegaan? (Misschien omdat mijn beide NIC's zonder aditioneele drivers niet gevonden werden?)

Ik hoop dat iemand hier wat voor weet. Anders ben ik bang dat ik 2003 er nogmaals overheen moet gaan installeren of da ik weer een andere 2003 versie moet proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tefflar op 08-11-2004 23:29 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Web edition is een webserver editie. Je kan deze niet gebruiken als DomainController of iets anders.....

Dit had je bij aanschaf al kunnen merken, aangezien Web Edition ongeveer de helft kost van een licentie standard ;)

Op de Microsoft Website kan je dit ook allemaal nalezen, om precies te zijn hier ;)

Lees ook Windows Operating Systems - FAQ en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, alsmede Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :) Lijkt me erg sterk dat je dit nergens kon vinden .........

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 08-11-2004 23:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
http://www.microsoft.com/...luation/overview/web.mspx
Although computers running Windows Server 2003, Web Edition, can be members of a Microsoft Active Directory® service domain, Windows Server 2003, Web Edition, cannot be a domain controller.
Duidelijk ;)

Whoop!

• Tefflar
Ah ok, ik had hem niet gekocht, het is MSDN versie van mijn werk voor zelfstudie.

Ik installeer de Enterprise editie dan wel :)

Bedankt!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
Kan met Standard Edition ook lijkt me?

Niet dat dat veel uit maakt voor jou als "evaluator" maar wellicht goedkoper dan de Enterprise Edition ;)

Whoop!

• Tefflar
Hij is snel...

Ik heb nu de Standard versie geinstalleerd, stond op dezelfde CD als de Enterprise...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik verander nog even je titel zodat het os tussen [ ] haken staat, wil je hier in het vervolg op letten? Ook is het beter om de zoektermen even te vermelden, dan kunnen we je in de juiste richting sturen.

• Tefflar
OK bedankt. Ik zal er voortaan proberen aan te denken... Ik had me al zo suf gezocht dat ik er niet aan dacht.

Inmiddels heb ik dus Windows 2003 Server Standard geïnstalleerd en het is nu wel allemaal gelukt. Wat mij betreft mag hij dus dicht.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Tefflar schreef op 09 november 2004 @ 10:46:
OK bedankt. Ik zal er voortaan proberen aan te denken... Ik had me al zo suf gezocht dat ik er niet aan dacht.

Inmiddels heb ik dus Windows 2003 Server Standard geïnstalleerd en het is nu wel allemaal gelukt. Wat mij betreft mag hij dus dicht.
Op got sluiten we nooit topics als het probleem opgelost is. Dit doen we alleen maar als een topic niet geheel volgens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) is opgebouwd, of reacties bevat welke echt niet door de beugel kunnen.
Pagina: 1