Toon posts:

Problemen met Sitecom DC214 (ADSL home station)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de Sitecom ADSL Home Station (DC214). Deze is nieuw aangeschaft en vanavond voor het eerst aangesloten.

Na het instellen van het modem reboot de router, maakt verbinding met adsl (kpn) en pc krijgt een IP... 2e PC aangezet, krijt geen IP. IP refresh gedaan op de 1e PC. Geen IP. De router is plotseling niet meer te benaderen. Hierna de router via de reset button hersteld naar fabriekswaarden en opnieuw ingesteld. Weer het zelfde probleem.

Ik heb ondertussen de firmware geupdate (zelfde versie, was geen nieuwere), Geprobeerd met maar 1 PC. Geprobeerd met alleen de 2e PC en verder alles wat ik verzinnen kon. Nu de router meegenomen (bovenstaande was bij een kameraad) en aan mijn ADSL lijntje gehangen maar weer het zelfde probleem.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of is de router gewoon defect? Bekend probleem mischien met deze router?

Groeten,

Rick

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat voor Ip krijgt de pc dan, een private of public IP?
Kan je de router wel in als je de pc een goed static IP geeft?

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 08-11-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
static ip heb ik nog niet geprobeerd.. de pc's krijgen gewoon een ip uit de 192.168.1.* serie... Maar DHCP staat gewoon aan en moet dus ook werken...

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Welke gebruik je dan dit is de nieuwste

Firmware version 4109_B211

Ook staat er op de site dat je bij bepaalde providers bepaalde
instellingen moet veranderen.
Heb je dit gedaan??

[ Voor 47% gewijzigd door Serbia op 08-11-2004 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.... die firmware heb ik.. alleen dat over die instellingen aanpassen heb ik niet gezien... waar staat dat? ga ff kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu even opnieuw getest... De router werkt perfect totdat ik de gegevens voor adsl invoer... na de reboot krijg ik dan geen IP meer. Voer ik een vast IP enz. in dan functioneerd het wel weer... alleen geen DHCP.

Op de statuspagina krijg ik:

Total Number of Lan Interfaces: 1

Number of ethernet devices connected to the DHCP server: 0

Ethernet Link Status: DOWN

Dat er niets aan de dhcp verbonden is snap ik maar dat Ethernet Link Status snap ik niet...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Foutje in de firmware denk ik. Na het instellen van de router staat bij LAN status DHCP gewoon aan.. Hiermee functioneerd DHCP niet. Nu blijkt dat er bij administration bij misc. instellingen ook nog een functie voor DHCP server staat. Deze stond dus op NONE:

DHCP
NONE
DHCP Server
DHCP Relay
DHCP Relay Target IP

Dus bovenstaand op DHCP server gezet en nu werkt het wel...

Dank u allen voor de medewerking.
Pagina: 1