Toon posts:

[Gentoo] Xorg X11 en fglrx ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is nu echt kut...

Heb dit weekend netjes xorg-x11 v2.8.0-r1, gnome2.8.0-r1 en ati-drivers-3.9.0 gemerged. Nu blijkt dat Xorg fglrx niet lust :'(

Op #gentoo-nl (irc.freenode.org) dan maar eens rondvragen hoe het zit.
fglrx werkt blijkbaar wel met Xorg X11 6.7.0
Momenteel is dus de downgrade bezig.

Hierachter moeten dan alle X apps opnieuw gemerged worden.
Er werd me een tip gegeven om # revdep-rebuild te gebruiken.

Mijn vraag... wie weet hoe dat spul werkt ?

Verwijderd

op www.gentoo.org staat daar een mooie faq over :)

http://www.gentoo.org/doc/en/ati-faq.xml

Heb ik op mijn pc ook geinstalleerd met een radeon 9500 pro en kan hier lekker tuxracer en quake3 spelen :)

overigens staat er ergens in die faq ook dat het idd alleen met die versie van x.org werkt :*)

http://odin.prohosting.com/wedge01/gentoo-radeon-faq.html

Dit is ook wel een handig linkje :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 23:22 . Reden: hihihi =] ]

Verwijderd

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met de ati radeon 9600.
Ik heb zelf het volgende gedaan. http://www.bananenschil.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13
Natuurlijk moet je die update ff overslaan, maar het principie werkt hetzelfde. van je fgrlx-4blabla maak je xorg.conf, en daarin pas je dan ff je muis enzo aan.
Hopelijk kom je hier uit.
als je ér niet uitkomt hoor ik het graag

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 23:29 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

r1k8: in jouw bron wordt geen woord gerept over X.org 6.8.0... Uit de Gentoo Wiki:
PLEASE NOTE that the drivers don't yet work with Xorg 6.8. Don't even bother trying, just wait for ATI to release one's that will.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... nu heb ik gisterenavond nog Xorg X11 6.7.0-r2 gemerged...
Naderhand lijkt me het recompilen van alle X apps iets teveel van het goede.

PC is momenteel Xorg X11 6.8.0 weer aan het compilen. Als dat af is, kijken of alles correct werkt. 'k zal ondertussen de "radeon" driver gebruiken tot ATI met Xorg X11 6.8.0 support afkomt. 'k zal er niet van sterven. En als dat dan niet lukt (in het geval alles gerecompiled moet worden) wacht ik wel tot half november voor de nieuwe gentoo release. Zit nu al aan +2gb aan packages download en er is niets goed mee...

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

Er waren toch compatibiliteits problemen met de fgltx??? drivers en xorg 6.8? Ik heb dat inderdaad ook geprobeerd te draaien, maar dat ging helemaal niet. X was toen gewoon stuk.
ALs het wel draait schijnt het ook nog rete-instabiel te zijn. Ik denk dat je het niet moet willen :)

Grootste probleem, stomme Ati driver ontwikkeling onder linux. Dat schiet echt niet op. Ik heb het opgegeven, ik heb een 6800LE gekocht, draait lekker met alles, ook met xorg 6.8.
Er waren ook nog geruchten over levering van Ati chips voor xbox en de tegenprestatie van Ati daarvoor, minder snel drivers ontwikkelen voor Linux. Geen idee of het waar is, maar het zou me niet verbazen. Ik heb de hoop met Ati en Linux iig opgegeven. Ik wens je wel veel succes, ik hoop dat het je gaat lukken.

[ Voor 1% gewijzigd door Aapzak op 10-11-2004 01:19 . Reden: niet Radeon drivers, maar fglrx drivers ]

PSN ID: Aapzak

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen de "radeon" driver terug met Xorg X11
fglrx 3.9.0 heb ik kunnen forceren zodat X start, maar na even een window te verschuiven crasht het en werkt het keyboard ook niet meer ... geen switch naar een console mogelijk... spijtige zaak.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Brengen de nieuwe ATi drivers nog verbetering hiervoor?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

creative8500 schreef op 08 november 2004 @ 23:58:
r1k8: in jouw bron wordt geen woord gerept over X.org 6.8.0... Uit de Gentoo Wiki:

[...]
Idd want ik ben geen rapper :?
Het was ook maar om te proberen, ik heb zelf niet veel verstand van linux.
Maar mij is het zo wel gelukt, om mijn ati radeon 9600 se werkend te krijgen.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 23:20:
[...]

Idd want ik ben geen rapper :?
Het was ook maar om te proberen, ik heb zelf niet veel verstand van linux.
Maar mij is het zo wel gelukt, om mijn ati radeon 9600 se werkend te krijgen.
Ja mij ook, eitje, ook met de ATi Radeon 9600 SE, maar dus niet met de nieuwste X.org! Ik wilde de onbedoelde en onjuiste suggestie wegnemen dat het sommige mensen wel kan lukken om een combinatie van X.org 6.8.0 en de ATi Drivers 3.9.0 zoals gewild werkend te krijgen. "Gerept" is overigens een -correcte- vervoeging van een correct Nederlands woord.
Pagina: 1