Toon posts:

[XP] Volgorde opstarten service's aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iets waardoor ik de opstart volgorde van de Services in Windows Xp kan zien. Dus niet die icoontjes en programma's die gezellig naast het klokje staan maar echt de services van WinXP.

Heb heel google al doorgespit maar kan niet echt iets vinden.

Iemand enig idee?

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Start -> Control Panel-> Administrative Tools -> Services

alles waar Started/ gestart bij staat draait op jou systeem

Opstart volgorde is geloof ik "wat het eerst komt, wat het eerst maalt"
Daarom staan de icoontjes onder in je scherm ook niet altijd in dezelfde volgorde.

en mischien dat F8 helpt bij het opstarten
dan kan je zien wel procedures er allemaal worden aageroepen voor dat je in het inlog scherm komt

[ Voor 58% gewijzigd door SimplyMe op 08-11-2004 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe, bedankt voor je reactie.

Maar is helaas niet het antwoord op de vraag. via F8 wil niet... kon vroeger bij win98 volgens mij wel.

Wat het eerst komt wat het eerst maalt is ook niet zo. services zijn afhangkelijk van elkaar.

Het antwoord hebben we inmiddels wel. Via regedt32.exe kun je ergens in het register zien welke groepen als eerst worden gestart. in die groepen zitten weer bepaalde services. Dat moesten we dus weten!

Topic mag dicht!

Bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 23:11 . Reden: typo ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar kan je die vinden dan? We zouden dat erg graag willen weten. In het geval dat een medetweakers in de toekomst deze zelfde vraag heeft, deze het antwoord zo kan vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik verander even je topic titel zodat het os er duidelijk in staat, en niet help :). Zou je de oplossing nog even willen posten hier? Verder sluiten we hier nooit topics als deze opgelost zijn.