Toon posts:

[XP] Afstellen van SP2 ipv uitstellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die niet wil doorstarten na de installatie van sp2. Het betreft een aOpen AK33 bord. De bios is ge-flasht naar de nieuwste versie die beschikbaar is op de aOpen website. Ik heb alle niet noodzakelijke kaarten er al uit getrokken en het geheugen en videokaart al een keer vervangen door ander geheugen en (PCI)videokaart (ipv AGP).

Toch blijft deze pc iedere keer op het moment dat de pc het scherm naar de grafische modus wil springen spontaan te rebooten. Ik heb dit getest na een verse XP installatie. Ik denk dus dat het SP2 niet geinstalleerd kan worden icm dit moederbord. Nu heb ik begrepen dat er een uitstel tool is die sp2 uitstelt tot half december. Maar daarna heb ik dus een probleem met automatische updates. Wat nu?? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het rebooten is vermoedelijk een zogenaamde bluescreen of death - heb je al eens geprobeerd om 'Reboot on Crash' uit te zetten in Windows zodat je kan lezen welke BSOD je krijgt? :)

Verder - je hebt je geheugen wel vervangen maar niet getest - heb je dat al eens geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen moet goed zijn. Dit draait al tijden in een stabiel systeem. Ik heb even 'reboot on crash' uitgeschakeld en krijg de volgende error

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF7E89A03, 0xFBC579CC, 0xFBC576C8)

*** sysaudio.sys - Address F7E89A03 base at F7E83000, Datestamp 41107f1a

Zou het te maken kunnen hebben met drivers van VIA (4in1) die ik zou moeten installeren oid ??

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

Zo te zien heeft het met je audio te maken ;) Dat zit on-board neem ik aan? Kan je dit ook uitschakelen/ uninstallen middels Device Manager, en dan kijken of je nog van die errors krijgt? Dat je een fout krijgt, kan dus ook te maken hebben met de drivers voor dat apparaat, heb je al gekeken of je de nieuwste drivers hebt? Misschien kan je eens de drivers van de fabrikant proberen, in plaats van de drivers die windows meelevert.

[ Voor 40% gewijzigd door THiCE op 09-11-2004 18:56 ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 18:51:
Het geheugen moet goed zijn. Dit draait al tijden in een stabiel systeem.
Windows XP SP2 heeft behoorlijk wat wijzigingen aan z'n memory manager (o.a. om preventief bufferoverflows gedeeltelijk te voorkomen) - ik zou dan ook niet zomaar stellen dat je geheugen goed is. Test het gewoon even voor de zekerheid :)

Verder lijkt het idd aan de audio driver te liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Best dom van mij. Er is door iemand op deze pc tape geplakt waardoor de onboard mini-jack's van het geluid niet zichtbaar waren. Onboard stond het geluid nog enabled in de bios. Deze heb ik nu disabled. Daarna kwam nog wel dezelfde BSOD naar voren. Ik zal nu kijken of ik eventuele drivers in veilige mode kan verwijderen. Alle andere kaarten heb ik er nog steeds uit.

Hopen dat het nu bijna lukt
Pagina: 1