[soundstorm] ruis op ratelen hdd....

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:53
Misschien het zoveelste topic ondertussen, maar ik krijg het gewoon niet aan de praat.

Zoals veel mensen, het bekende probleem met het ratelen van de hardeschijf, dat dit te horen is door je speakers. Ik heb het icm het Asus A7N8X-Deluxe bordje. Dit probleem heb ik naar achteren geschoven, omdat ik met een Live! kaartje heb gewerkt, dat ik nu ergens anders voor wil gaan gebruiken.

Het volgende heb ik al geprobeert:

Disabelen van kaart in bios. (geeft nog steeds die ruis door speakers)

Acpi modus aanpassen. (verschillende dingen, niks helpt)

Windows tientallen keren opnieuw geinstalleerd.

Drivers / bios allebei de nieuwste versies.

Het koelen van de southbridge is niet mogelijk, omdat hierbij mijn zalman vga koeler in de weg zit. Daar komt bij dat ik op het moment 5 case fans over het moederbord heb blazen (3 intake, 2 outtake, chieftech bigtower) en de southbridge opzich niet overdreven warm aanvoeld.

Zijn er nog meer oplossingen voor dit probleem als deze ik op internet tot nu toe gevonden heb?? (en waar ik eventueel overheen gelezen heb) Ik ben echt al lang aan het zoeken ondertussen, en ga na komende week het moederbord ook terug sturen als het probleem niet opgelost is. Ik heb niet voor niks toen een Asus gekocht, en wil ook waar voor mijn geld, en geen half werkende geluidskaart.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al in de windows mixer alles 1 voor 1 uitgevinkt? (evt. bij properties oid alle balkjes zichtbaar maken). Misschien dat er een microfoon of cd-audio ingang oid zit te storen.

• Supermario16
Palomar schreef op 09 november 2004 @ 00:07:
Heb je al in de windows mixer alles 1 voor 1 uitgevinkt? (evt. bij properties oid alle balkjes zichtbaar maken). Misschien dat er een microfoon of cd-audio ingang oid zit te storen.
Nee, maar zoals ik al zei, zelfs als ik de hele audio interface in het bios disable, (en windows dus eigenlijk geen geluidskaart detecteerd) is de ruis er nog steeds... Dus software kan het dan eigenlijk toch niet meer zijn ofwel?

Verwijderd

Maar de uitgeschakelde software hoeft niet de hardware compleet uit te schakelen, dat kun je wel selectief doen in je mixerpanel ;)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Is je PC wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Of heb je misschien de betreffende hd in rubbertjes ophangen zodat die niet meer geaard is?
Of heb je de luidsprekers/versterker op een stopcontact van een andere groep zitten?

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

ja ik had precies hetzelfde probleem.. ik had als ik de muis bewoog dat ik mijn pc dan hoorde denken... echt zo rrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrrr rr rrrrrr het lag dus aan de speaker instellingen. Heb gewoon 2 spreakertjes en heb onder eigenschappen alles aangevinkt zodat ik in die instellingen bezig kon. Het lag dus gewoon aan de knop

PC Speakers... die kan je niet dempen want dan heb je helemaal geen geluid meer.. maar gewoon lekker laag zetten en dan zet Wave en Volume Control gewoon iets harder of in het midden.. je zal merken dat het een stuk minder of weg is :) good luck

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

verschillende versie van de nforce drivers proberen, zoek eens op: http://www.nforcershq.com/forum/
De laatste beta's schijnen weer beter met het geluid te zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn cdrom, microfoon en line-in allemaal uitgevinkt. Heb nu nauwelijks nog last van ruis. Volgens mij is dat wel een beetje probleem van de a7n8x. Ik moet er maar mee leren leven.

• Supermario16
Ik ga hem nu duz rma doen. Ben het echt zat.... Het probleem is op internet bekend, maar niemand heeft een passende oplossing. Dan ma trugsturen en hopen dat ik een werkend bord terug krijg.

Alles btw geaard hiero, speakers op zelfde groep, muten van verschillende inputs heeft geen nut. Hdd's zitten op normale manier in m'n kast (zonder rubberen dempertjes duz) en voor de rest werkt ook alles naar behoren op het bord.

Daar komt bij dat ik mijn line in gewoon nodig heb voor m'n tv kaart, dus het moet gewoon werken. Als ze het bij salland wel aan de praat krijgen wil ik er best voor betalen, maar laat ze dan wel uitleggen hoe en wat, want ik heb echt alles geprobeert. Zelfs op m'n stage (ook pc bedrijf) heb ik nagevraagd, maar niemand is daar met het probleem bekend.

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:15
ik had dus precies op mijn a7v8x-x niet precies hetzelfde bord, maar wel hetzelfde probleem: ruis over je boxen bij gebruik van mijn hardeschijf. Ik heb dit opgelost door in de volumeregeling Phone uit te vinken. De ruis was in 1 keer totaal weg.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56
ik heb dat ook wel, denk interferentie op het mobo tussen verschillende chips/printbanen

ik weet niet of ze het bord accepteren voor RMA, maar je kunt het proberen!

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1