Toon posts:

SSL FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een beveiligde FTP verbinding maken. Als server gebruik ik Serv-u 5 en als client FlashFXP. Ik heb in serv-u 'Allow SSL/TLS and regular sessions' ingesteld (meer valt er niet in te stellen aan security). Als ik in flash FXP zonder SSL connect werkt de server prima, maar zodra ik SSL instel kan ik niet connecten:
Als ik Implicit SSL instel krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
[R] Connected to thuis
[R] Connected. Negotiating SSL session..
[R] SSL ERROR: unknown protocol
[R] Connection failed (Connection closed by client)

bij AUTH SSL:
code:
1
2
3
4
5
6
[R] Connected to thuis
[R] 220 Serv-U FTP Server v5.0 for WinSock ready...
[R] AUTH TLS
[R] 500 'AUTH': command not understood.
[R] Failed SSL/TLS negotiation, disconnected
[R] Connection failed (Connection lost)

wat doe ik fout?!?

Verwijderd

Hoe/waar/wat connect je? Is het binnen een LAN? Luistert je server op de goede poort? Je moet echt veel duidelijker zijn.

Daarnaast heeft dit niets met PNS te maken. Naar NT dus.

Verwijderd

Topicstarter
ik connect via internet via TCP/IP (doh) en de server luistert op de goede poort (zet er niet voor niets bij dat alles zonder SSL prima werkt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 13:06 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maar wat voor foutmeldingen krijg je op je server dan?

Waarom gebruik je trouwens niet gewoon SSH op een server :+ (maar even serieus, werkt ook prima ook windows)

Verwijderd

Topicstarter
hmz ik heb het nu aan de praat op een aantal sites met ioftpd, maar serv-u wil nog steeds niet :S support zeker toch niet zo heel goed SSL :S

Verwijderd

Lijkt erop dat de 2 gewoon echt niet compatible zijn. Ik zou voor de grap een andere client proberen. Overigens zou ik wel verbaasd zijn als dit ook echt het geval blijkt te zijn...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een beetje googlen levert op da AUTH TLS bij anderen met serv-u nog wel goed gaat. maar dat het daarna incompabile kan worden.

Moet je ook niet ergens een certificaat opgeven? (ik ken serv-u niet dus zou niet weten waar)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1