Ik heb het volgende rare verschijnsel: zodra ik internet-traffic heb, dan hakkelt het geluid van m'n geluidskaart een heel klein beetje. Alleen net teveel om heel storend te zijn
Ik heb het probleem met iedere willekeurige applicatie die geluid kan produceren, dus dat maakt het gebied al enger richting geluidskaart.
Zodra ik echter de Wireless LAN verbinding afsluit of de goede oude UTP kabel gebruik heb ik helemaal geen probleem.
Ik heb de volgende setup:
[list]
• Windows XP SP1
• M-Audio audiophile 24/96 (luister via een koptelefoon)
• Sweex Wireless Internet Router
• Sweex Wireless LAN PCI Card 11g
Het volgende is gedaan:
[list]
• De Audiophile is geconfigureerd zoals beschreven in de handleiding
^^ Heb er voor de rest ook geen problemen mee
• Nieuwste Audiophile drivers geinstalleerd vanaf de officiële site
• Gespeeld met latency instelling <-- Kan het niet eens zijn, vanwege de specs
• Router en PCI kaart geconfigureerd zoals beschreven
^^ werken voor de rest perfect. Voor de router is overigens geen nieuwe firmware beschikbaar.
• Gespeeld met de settings binnen WinAmp en MP. Zowel latency als prioriteit op processen instellen maakt geen verschil uit.
Ik heb wel wat sites gevonden via google.com en M-audio.com, maar deze verwijzen allemaal naar:
[list]
• de IRQ settings (alszijnde een eventueel conflict).
Ik heb m'n IRQ-settings bekeken en zie geen enkel conflict.
• Processorverbruik wijzigen naar achtergrond-services (had ik al)
• Vaste grootte voor virtueel geheugen file (had ik al)
Aangezien het probleem zich niet voordoet op het moment dat ik de Wireless LAN kaart uitschakel, moet het probleem wel liggen in een combinatie van de Wireless PCI card en m'n geluidskaart.
Wie o wie heeft een idee waar ik verder kan kijken; of nog beter, een oplossing voor mijn probleem?
Zodra ik echter de Wireless LAN verbinding afsluit of de goede oude UTP kabel gebruik heb ik helemaal geen probleem.
Ik heb de volgende setup:
[list]
• Windows XP SP1
• M-Audio audiophile 24/96 (luister via een koptelefoon)
• Sweex Wireless Internet Router
• Sweex Wireless LAN PCI Card 11g
Het volgende is gedaan:
[list]
• De Audiophile is geconfigureerd zoals beschreven in de handleiding
^^ Heb er voor de rest ook geen problemen mee
• Nieuwste Audiophile drivers geinstalleerd vanaf de officiële site
• Gespeeld met latency instelling <-- Kan het niet eens zijn, vanwege de specs
• Router en PCI kaart geconfigureerd zoals beschreven
^^ werken voor de rest perfect. Voor de router is overigens geen nieuwe firmware beschikbaar.
• Gespeeld met de settings binnen WinAmp en MP. Zowel latency als prioriteit op processen instellen maakt geen verschil uit.
Ik heb wel wat sites gevonden via google.com en M-audio.com, maar deze verwijzen allemaal naar:
[list]
• de IRQ settings (alszijnde een eventueel conflict).
Ik heb m'n IRQ-settings bekeken en zie geen enkel conflict.
• Processorverbruik wijzigen naar achtergrond-services (had ik al)
• Vaste grootte voor virtueel geheugen file (had ik al)
Aangezien het probleem zich niet voordoet op het moment dat ik de Wireless LAN kaart uitschakel, moet het probleem wel liggen in een combinatie van de Wireless PCI card en m'n geluidskaart.
Wie o wie heeft een idee waar ik verder kan kijken; of nog beter, een oplossing voor mijn probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 08-11-2004 22:11 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.