Toon posts:

[P2 233, Win98] Spontane reboots, hardware check tool

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van spontane reboots op een P2-systeem met Win 98.
Het vreemde is overigens ook dat de BIOS vastloopt, zo gauw ik een toets aanraak (en in de BIOS bezig wil).

Nu vermoed ik dat er ergens een hardwarematige fout zit. Zijn er handige tools waarmee ik de essentiele apparatuur kan testen op fouten?

In de veilige modus ben ik overigens tot nu toe geen reboots tegengekomen, maar de win98-installatie is nog maar net gemaakt, dus er wordt ook niet onnodig veel zooi geladen. Daarnaast is er geen vast moment aan te wijzen wanneer de boel gaat flippen.

Iemand een handig testprogrammaatje?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
iig kun je memtest gebruiken, daarmee sluit je problemen in drivers en in memory volledig uit. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest een flink tijdje laten draaien (1200% coverage) en hij gaf aan geen fouten geconstateerd te hebben...

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Bestaat dan niks meer anders dan alleen memtest voor dat soort dingen.
Zou zelf ook graag willen weten of andere programmas voor bestaan.

Verwijderd

Het beste is om dan te kijken op sites van de fabrikanten. Ik weet dat Dell voor hun eigen computers wel een uitgebreide diagnose hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. De specs ontbreken volledig en we kunnen op geen enkele manier uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgeprobeerd, uitgevonden danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT :)

En nee, er is geen 1 programma die na 1 muisklik kan aanwijzen waar de fout 'em in de PC zit. Een PC zit daarvoor veel te complex in elkaar. Anders zou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter volkomen overbodig zijn geweest. Het is een kwestie van separaat testen van de onderdelen en het gebruiken van logica. Zie verder dus de troubleshooter ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 09-11-2004 09:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.