Toon posts:

WinXP -> Win9x (soms wel share altijd ping)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC1:
OS Windows XP Pro NL Sp1
IP 10.0.0.1
SUB 255.255.255.0
werkgroep MSHOME
protocol tcp/ip / netbeui

PC2/3:
OS Windows 98SE en Win95
IP 10.0.0.2 / 10.0.0.3
SUB 255.255.255.0
werkgroep MSHOME
protocol tcp/ip / netbeui

Het vreemde wat ik met deze combinatie heb is dat ik soms de pc niet ken benaderen. dit door gewoon \\pcnaam of \\ipnummer, het vreemde van alles is dat ze wel pingbaar zijn te alle tijden, na een reboot van een van de pc2/3 werkt alles perfect voor een x aantal uur, daarna is de pc's alleen pingbaar.
-> reeds gebrobeerd:
software matig:
LMHOST uitgeschakeld
Netbios over tcp/ip
harware matig:
nieuwe netwerkkaarten
nieuwe cat5 kabel
nieuwe switch
nieuwe install van bijde pc2 en 3

ik zou het echt niet meer weten, iemand een idee?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is spijtig maar win95 en 98 blinken niet uit in stabiele netwerk omgevingen vaak krijg je wel weer verbinding als je laat zoeken op computernaam. Verander je werkgroep naam ook eens in een andere naam. Verder kan netbeui aan of uit zetten ook nog wel eens helpen. Succes. PS het blijft vooral een software probleem dus zoek het niet in je hardware.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

en zorg dat gebruikersnamen op pc's zo veel mogelijk identiek zijn ;) dit is met name een veel voorkomende 'fout' die toch echt opgelost moet worden om normaal verbinding te kunnen maken tussen win9x en XP

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hardware tip, ik was er inmiddels ook wel uit dat dit niet het probleem moet zijn.

- NetBeui -> reeds getest
- Werkgroep -> zal dit echt uitmaken?

Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met het netwerk verkeer wat gegenereerd word op deze pc's, en dat op een gegeven moment de netwerkkaart vastloopt en de ping het wel blijft doen doordat dit een veel kleiner pakket is.

zou het kunnen dat de aansluiting van de switch naar de pc slecht is en dit ook zorgt dat alles op een gegeven moment vast loopt ?, het vreemde van alles blijft dat alles goed heeft gewerkt.