Ati problemen met nieuwe driver

Pagina: 1
Acties:

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:43
Beste mensen van Tweakers, ik ben nieuw op dit forum maar ik wilde toch een vraag stellen omdat ik er echt niet uit kom.

Mijn vader heeft in china een Ati Radeon 9200 128 mb kaart voor mij meegebracht. Deze kaart zit nu in mijn pc, alleen nu lijkt het erop dat de oude drivers geen direct x 9.0c ondersteunen. Wanneer ik via Run 'dxdiag' doe, kom ik tot de volgende conclusie:
Direct3D functionality not available. You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.

Nu heb ik de nieuwste versie gedownload van Ati.com alleen wanneer ik deze installeer crashed mijn pc na het opnieuw opstarten. Het windows laadscherm komt maar wanneer hij daarvoorbij is wordt het beeld blauwpaarsig en reset de pc zich automatisch. Vervolgens start ik de pc op met oude instellingen, zodat ik hier dit toch nog kan typen voor jullie.

Ik heb echt al alles geprobeerd, heeft iemand van jullie toevallig voor mij de oplossing? Heel erg bedankt!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/systeemfout.jpg

Staat dat vinkje uit? Zo nee, zet het eens uit?

Misschien dat je PC zich dan niet meer automatisch reset na het installeren van nieuwe drivers maar dat je een BSOD met foutcode krijgt, met die foutcodes kun je soms iets... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Remuzzz
Hmmm, ik ben bang dat dit niet gaat werken aangezien de pc een korte tijd op een vaag blauw scherm blijft hangen.
Wanneer ik dus forceer dat hij hem niet reset blijft hij in dat scherm hangen of kom ik in een onleesbare windows. Iemand anders nog tips?

• Xander
Remuzzz schreef op 08 november 2004 @ 20:56:
Hmmm, ik ben bang dat dit niet gaat werken aangezien de pc een korte tijd op een vaag blauw scherm blijft hangen.
define 'vaag' ?
Wanneer ik dus forceer dat hij hem niet reset blijft hij in dat scherm hangen of kom ik in een onleesbare windows. Iemand anders nog tips?
Enige verschil is dat je als je dat vinkje weghaalt eerst een BSOD krijgt voordat ie vanzelf opnieuw opstart....

• Remuzzz
Vaag = Beeld met blauwe / lichtblauwe / paarse strepen, duid er op dat er problemen met grafische kaart zijn....

Verder ja, een meldig is leuk en aardig, maar als ik die niet kan lezen omdat mn grafische kaart flipt?

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
misschien een iets eerdere versie van Catalyst drivers gebruiken.
4.10 wilde hier niet (Bsod / freeze). 4.9 en 4.8 gingen wel.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• Remuzzz
Hmmm ja die heb ik hier dus nu geloof ik, dat werkt ook prima maar dan heb ik weer het probleem dat die DirectX niet soepeltjes loopt/ 3d hardware acceleratie :(

• Stefanic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 18:34
Wie weet heeft je pa een bootleg gekocht :+

• Remuzzz
D2DM schreef op 08 november 2004 @ 21:31:
misschien een iets eerdere versie van Catalyst drivers gebruiken.
4.10 wilde hier niet (Bsod / freeze). 4.9 en 4.8 gingen wel.
War kan ik die downloaden? toch eens proberen

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

de ati website al geprobeerd :?

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
op de driver download pagina heb je onderaan een kopje additional links.
-> previous driver versions

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• Remuzzz
Geprobeerd, ook deze drivers crashen bij opstarten :(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Welke videokaart had je voor deze Radeon er in zitten?
Was dat ook een Ati-kaart, of was dit een NVidia?
Heb je de kaart verwijderd uit apparaatbeheer voor je de nieuwe inbouwde?
Heb je de drivers verwijderd voor je de nieuwe installeerde?
Als je een NVidia had hiervoor, probeer eens een NVidia driver-killer (bijv. Detonator Destroyer), en probeer het dan eens opnieuw.

• Xander
BredeP schreef op 09 november 2004 @ 07:45:
Welke videokaart had je voor deze Radeon er in zitten?
Was dat ook een Ati-kaart, of was dit een NVidia?
Heb je de kaart verwijderd uit apparaatbeheer voor je de nieuwe inbouwde?
Heb je de drivers verwijderd voor je de nieuwe installeerde?
Als je een NVidia had hiervoor, probeer eens een NVidia driver-killer (bijv. Detonator Destroyer), en probeer het dan eens opnieuw.
Hij had een onboard SIS videochip...

Verwijderd

inderdaad eerst de oude drivers verwijderen
en dan pas de nieuwe installeren
ook even nagaan of je de nieuwste agp driver voor je moederbord hebt

• Remuzzz
Hmmm ja heb de nieuwste versie voor mijn moederboard, en mijn oudere drivers heb ik idd niet verwijderd, maar dit kan niet want als ik dat probeer zegt hij dat dat niet kan want er is geen hardware gevonden die bij de drivers past :p

EDIT:
Tis me gelukt! Ik heb nog een keer al mijn drivers eraf gegooit en om een een of andere reden die mij niet bekend is werkt het nu perfect! Toch bedankt voor de tips!

[ Voor 28% gewijzigd door Remuzzz op 09-11-2004 19:40 ]

Pagina: 1