Toon posts:

Is er veel verschil in speed tussen agp 2x en 4x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn radeon liep gisteren nog op agp 4x zonder problemen. Vandaag de kaart getweakt. Mijn radeon loopt nu sneller in games en in 3dmark, maar in powerstrip zag ik dat agp nu wel op 2x stond. Kortom; is er snelheids verschil tussen 2x en 4x, en welke reg. settings beinvloeden de agp?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Heb je een Intel of Via chipset? Op VIA chipsets loopt AGP 4X namelijk zelden 100% stabiel. Op Intel chipsets wel maar het verschil in performance is in het algemeen minder dan 1% (!) ... ik zou me niet te druk maken als ik jou was.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai met een coppermine 500@750. Ik ga binnenkort voor een amd 1,1 ghz of zo. Ik heb namelijk nog een pc met een asus a7v en duron 600. Deze duron wil niet zo graag hoog geklokt worden. Met moeite de duron een keer op 800 mhz gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Bomberman, welicht een domme vraag, maar hoe krijg je die icons en die bewegende icons gemaakt. Is het gewoon een plaatje verkleinen en attachen in je topic????

• Bomberman
800Mhz is idd wel heel weinig voor een 600MHz Duron! Nog ff over dat AGP, de enige situatie dat je misschien meer dan 1% :+ verschil zou merken is als er grote hoeveelheden textures over de AGP bus naar het system memory vervoerd zouden moeten worden. Reken maar dat daar bij een 64MB videokaart geen sprake van is ;) ...

PC Specs

Verwijderd

4X agp op VIA krijg ie wel stabiel als je een beetje handig bent..

verder maakt ut zowat geen RUK uit wat je hebt.... AGP 2x of 4x... ut verschil is redelijk klein...

maarjaaaa AGP4x klinkt wel beter

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het met die icons?

• Bomberman
Een stilstaand plaatje als icon is het mooist als je het met een grafisch programma resized naar 60*60 pixels. Daarna met een FTP progje op je 'homepage' zetten en de link invoeren in je profile. Als je ze animated wil kun je dat doen met verschillende apps (ik gebruik Ulead GIF animator). Je kunt ook een bestaande animated GIF die je bv ergens op het net hebt gevonden resizen naar 60*60 (orginele size kan ook maar dat ziet er niet uit). Mijn icon is gewoon een stilstaand plaatje die ik heb bewerkt met zowel Photoshop als Ulead GIF Animator *D). Als je mij een animated GIFje geeft wil ik hem wel voor je resizen ...

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Ik probeer het eerst zelf wel ff. Ik heb de progjes die jij net hebt genoemd. Als het niet lukt, laat ik het wel horen :P

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
effe testen die pic ;p

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
mz nu zou ie t moeten doen ;p

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
neehoor :)