Toon posts:

Bootable Ghost 9 image DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werkte eerst altijd met Norton Systemworks 2003 en als je dan een image maakte op DVD had je de optie "Make DVD Bootable". Ideaal! Kon je als je windows weer es ver#$*% had gewoon image d'rin gooien....van DVD booten en de niet ver#%* windows terugzetten.

Bij Ghost 9 die bij Norton Systemworks 2005 Premier zit kan ik die optie echter niet vinden.

Weet iemand hoe je met Ghost 9 een bootable image kunt maken?

Verwijderd

Cusem,

Ik zit met hetzelfde probleem.

Helaas heeft nog niemand gereageerd.

Maar ben jij er zelf al uit? Zo ja, kun jij dit dan aub posten.

Alvast bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Via de GoT-Search (Ghost 9) zijn er een aantal topics te vinden. In een ervan staat deze link http://users.pandora.be/satcp/ghostresq01.htm en omdat er verder geen reacties zijn dat dit niet zou werken neem ik aan dat dit dus DE oplossing is.

Zoniet, reageer dan hier weer verder om anderen te helpen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Angel bedankt voor de info.

Die link had ik ook al gevonden.

Maar ik vraas dat het geen oplossing biedt voor Ghost 9 - meest recente versie -

Helaas.

Volgens mij moet je bij Ghost 9 opstarten met Standaard Norton Ghost 9 cd en dan vervolgens de image zoeken en installeren.

Bij de vorige versie - Ghost 2003 - hoefde deze omweg helemaal niet. Ik heb geen idee waarom ze dit bij Symantec veranderd hebben?

Een kopie van de originele Ghost branden op een writable is geen optie, geloof ik. Die cd is bij het opstarten van Windows niet bootable en dus niet te gebruiken. (Of is daar een trucje voor?) Misschien dat ze het de piraten moeilijker en/of onmogelijk willen maken.

Wie het weet mag het zeggen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je kunt voor zover ik weet alleen een '9 versie' image terugzetten met een bootable CD van Systemworks 2003 en/of 2004, 2005. Heb nooit iets anders gelezen voor ik bovenstaande link vond.

Geef trouwens voortaan wel even aan wat je zelf hebt gedaan zodat er geen reacties komen zoals ik die heb geplaatst. :)

En nog iets. Ik meen dat Ghost 9 nauwelijks afwijkt van de 2003 Drive Image versie. Alleen kun je direct onder Windows een image maken terwijl er ook nog wat bestanden op je HD worden geplaatst waarme mogelijk gekeken wordt welke bestanden er nieuw of gewijzigd zijn omdat je ook een incremental backup kunt maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2004 05:01 . Reden: Drive Image ]

ARME AOW’er

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb uitgevonden dat booten met een CD van Ghost 9 dus wel degelijk mogelijk is en dat je dan in het gedeelte Symantec Recovery Disk terecht komt.

Het maken van een image is dan niet mogelijk maar wel het terugzetten vanaf een willekeurige locatie. Omslachtig is het wel.

Wat me ook mooi lijkt is het terugzetten van een image onder Windows.

edit:
Vorig bericht maar niet aangepast waardoor dit topic weer even in het licht staat :)

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2004 00:04 ]

ARME AOW’er

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ghost 9 wijkt heel erg af van de 2003 versie. Norton Ghost 9 is eigenlijk Powerquest Drive Image 8. Symantec heeft Drive Image en ook PartitionMagic van Powerquest gekocht. PartitionMagic is precies hetzelfde gebleven, Ghost hebben ze in het bekende Symantec/Norton jasje gegoten.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Ik was ook op zoek naar de gewone dos variant. Ik ben een enorme fan van ghost.exe. Dat is het enige bestand dat je nodig hebt (ik gebruik al een tijdje v.8) om images te maken. Maar ik kon dat niet meer terug vinden in v.9.

Stay safe

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Anders gewoon lekker bij Ghost 8 blijven dan?? Heeft bij mij nog altijd goed gewerkt. Heb gisteren toevallig nog een image gemaakt naar een 4mm DAT drive... I just love Ghost!!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik zou dan gewoon de vorige ghost houden die wel die optie heeft. Ik zou echter niet weten waarom ze dat eruit hebben gehaald, maar daar hebben ze zo hun redenen voor.

* eghie vraagt zich af waarom Guardian Angel z'n nick grijs is.

Laat maar, ik ziet het al: Officiëel GotBejaarde - status

[ Voor 15% gewijzigd door eghie op 19-11-2004 10:05 ]

Verwijderd

Sierra-NL schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:36:
Anders gewoon lekker bij Ghost 8 blijven dan?? Heeft bij mij nog altijd goed gewerkt. Heb gisteren toevallig nog een image gemaakt naar een 4mm DAT drive... I just love Ghost!!
Doet deze versie het ook met SATA schijven???

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja uiteraard zou ik zeggen. Overigens 2003 werkt ook met S-ATA.

ARME AOW’er

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 13:17
Mmmm wat ik nergens vinden kan is hoe Ghost 9 nu omgaat met SP2 en waarom die gegeven aanpassing voor de DEP nodig is in XP?

Voor wat betreft het maken van een bootable DVD moet er wel iets mogelijk zijn mijn mening is dat je iets moet hebben waardoor de dvd boot bij opstarten vervolgens de tool van ghost die op de bootflop zou moeten staan en iets waar je tijdens het gebruik van de bootflop (die nu dus op dvd staat) de cd-rom drive gewoon kan aapsreken en naar toe kan browsen of zeg ik nu iets heel doms?

:update:
Zie net dat je in Nero 6 bij bootable cd/dvd kunt kiezen voor een emulatie mode voor de A: is dit mss de oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 26-11-2004 16:20 ]

Verwijderd

Met ghost8 is metde handleiding op link http://users.pandora.be/satcp/ghostresq01.htm ook een bootable DVD te maken voor images groter dan 650 MB,
heb zelf een image uit twee delen van 2.0 en 1,6 Gb zo op een boot DVD gezet

suc6

Verwijderd

Dan ga ik even Offtopic: ik probeer dus al een tijd een image te maken met ghost 8 van een schijf met daarop XP (totaal inclusief software zo'n 3.5 gb).

Ik heb er een schijf naast gezet en probeer dus nu daar het image op te zetten, ghost zegt alleen steeds dat er te weining ruimte op de schijf is, geprobeerd te spannen maar dan zelfde probleem.

De schijf waarop ik het image van 3.5 gb wil wegschrijven is ongeveer 7 gb groot, dus zou toch goed moeten gaan? Wat zie ik over het hoofd? :? Het probleem dat DOS de schijf van zo'n grote niet herkend ofzo? Hoe te omzeilen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:34 ]

• schumi2004
Ja ok maar gaat dat onder SP2 ook nog?

Overigens lees ik net weer ergens dat het met behulp van de files op de bootflop van ghost9 mogelijk moet zijn een bootable cd/dvd te maken met Nero ;) ff proberen

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:33:
Dan ga ik even Offtopic: ik probeer dus al een tijd een image te maken met ghost 8 van een schijf met daarop XP (totaal inclusief software zo'n 3.5 gb).

Ik heb er een schijf naast gezet en probeer dus nu daar het image op te zetten, ghost zegt alleen steeds dat er te weining ruimte op de schijf is, geprobeerd te spannen maar dan zelfde probleem.

De schijf waarop ik het image van 3.5 gb wil wegschrijven is ongeveer 7 gb groot, dus zou toch goed moeten gaan? Wat zie ik over het hoofd? :? Het probleem dat DOS de schijf van zo'n grote niet herkend ofzo? Hoe te omzeilen?
De extra ruimte die mss nodig is om de image te kunnen maken dus zeg maar soort van buffer ;)

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:35:
[...]

De extra ruimte die mss nodig is om de image te kunnen maken dus zeg maar soort van buffer ;)
Sorry, wat bedoel je precies? Moet mijn schijf groter zijn? :)

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:37:
[...]

Sorry, wat bedoel je precies? Moet mijn schijf groter zijn? :)
Mmmmm je zou verw88 dat het genoeg moet zijn maar ik weet niet hoe ghost hierover denkt ik d8 gelezen te hebben dat je een 2e schijf had van 3,5 dus samen 7, sorry ;)
Maar als je beschikking hebt over een grotere hd zou ik het zeker niet laten het te proberen ;)

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:40:
[...]

Mmmmm je zou verw88 dat het genoeg moet zijn maar ik weet niet hoe ghost hierover denkt ik d8 gelezen te hebben dat je een 2e schijf had van 3,5 dus samen 7, sorry ;)
Maar als je beschikking hebt over een grotere hd zou ik het zeker niet laten het te proberen ;)
Ja precies, was ik ook van plan :) Dank voor je reply!
Pagina: 1