Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 21:17
Ik heb een vraagje he, stel nu dat ik mijn gadget wil kopen in de US. Dan word het hierheen verscheepd, hoe zit dat dan met belasting?
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

de douane website :) vertelt alles over dit soort zaken, inclusief heffingen etc

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Tyras schreef op 08 november 2004 @ 19:29:
Ik heb een vraagje he, stel nu dat ik mijn gadget wil kopen in de US. Dan word het hierheen verscheepd, hoe zit dat dan met belasting?
Gaat meestal goed, alleen eventuele garantiezaken zijn onhandig.
Formeel mag je tot (ik dacht) EU 22,00 invoeren, daarna rekent de douane BTW en allerlei heffingen. Als ze het pakketje controleren.... En die kans is niet zo heel groot, vooral niet als het een relatief klein pakje is.
Ik importeer al jaren van alles, mijn Treo 600 tegen de helft van de lokale prijs aanschaffen was te verleidelijk...

Veel succes.

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Als het verstuurd wordt via een koeriersbedrijf moet je vrijwel standaard Nederlandse BTW over het product en de verzendkosten betalen. Dit doen ze aan de hand van de pakbon waar de waarde op moet staan.

Als het per post (US Mail) verstuurd wordt , dan kan je er nog wel eens onderuit komen. Dit laatste duurt meestal wel veel langer.

[ Voor 12% gewijzigd door reddevil001 op 08-11-2004 19:34 ]

None

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb net iets besteld in de VS (wat ik vaker doe) en nu voor het eerst is het onderschept door de douane. Kost me BTW (19%), importheffing (wordt nog bepaald) en € 9,50 handlingskosten. Dat naast een pittige verzendkosten post is het pakje niet echt voordelig meer. :(

Het was trouwens met de gewone US postal service verzonden.

[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 08-11-2004 19:36 ]

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 20:02
Tyras schreef op 08 november 2004 @ 19:29:
Bedenk ook, dat je met overzees bestellen alles wat minder makkelijk gaat omtrent garantie he.

• Tyras
_/-\o_ THX.
Die douane site had ik al gezien voordat ik het had gepost. Maar ik kan er dus best onderuit komen? Het pakje is idg erg erg klein (het gaat over een MD-recorder). Ik kan natuurlijk vragen of ze het in een anoniem doosje stoppen zonder pakbrief....
Over de garantie: Het is een Sony, dus deze zou wereldwijd 1 jaar garantie hebben, gewoon naar het Sony hoofdkantoor in Nederland brengen (werkte ook bij mijn telefoon).

• Tyras
superduper schreef op 08 november 2004 @ 19:35:
Ik heb net iets besteld in de VS (wat ik vaker doe) en nu voor het eerst is het onderschept door de douane. Kost me BTW (19%), importheffing (wordt nog bepaald) en € 9,50 handlingskosten. Dat naast een pittige verzendkosten post is het pakje niet echt voordelig meer. :(

Het was trouwens met de gewone US postal service verzonden.
Een paar vraagjes dan aan jou, want je schijnt het vaker gedaan te hebben. Die US postal, hoeveel vroeg die (en hoe zwaar was je paketje). Op de verkoop site staat namelijk $34 en op de USPS site staat $14, vind ik nogal een verschil.
Importheffing kan je onderuitkomen, als je kan aantonen dat het computer-accesoires zijn.
En hoe lang duurde het?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Tyras schreef op 08 november 2004 @ 20:03:
[...]

Een paar vraagjes dan aan jou, want je schijnt het vaker gedaan te hebben. Die US postal, hoeveel vroeg die (en hoe zwaar was je paketje). Op de verkoop site staat namelijk $34 en op de USPS site staat $14, vind ik nogal een verschil.
Importheffing kan je onderuitkomen, als je kan aantonen dat het computer-accesoires zijn.
En hoe lang duurde het?
Het pakje was redelijk aan de maat en een gewicht van 21.50 lb. Verzendkosten waren idd $32,- Ik denk dat niet iedereen zomaar met UPS kan versturen. Net als in Nederland moet je dan eerst een kantoor zoeken en een aanmelding regelen. Voor een enkele keer is dat best wat moeite.

Ik denk trouwens niet dat PC acc. zomaar onder de importheffing uit kunnen komen. Dat gaat volgens mij op bedrag maar ik heb die sectie nog niet helemaal kunnen lezen. Er staan in die brief een tiental uitzonderingen zoals antiek en reparatie goederen, showgoederen, wetenschappelijke monsters etc.

Het was op 1 nov uit cincinatti verstuurd, op 5 nov door de doane onderschept hier. Best snel dus.

De vorige bestelling (Ebay spullen) bleven binnen de VS en waren ook redelijk snel tp. Verzendkosten weet ik niet precies want dat zat bij de prijs in. Doos was redelijk fors, gewicht onder 5 kg. Van de VS hiernaar toe meegenomen door mijn schoonpa die toevallig daar was.

Verwijderd

Je hebt het hier over de USA, maar wanneer ik iets uit Engeland koop moet ik dezelfde heffing betalen neem ik aan?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:27:
Je hebt het hier over de USA, maar wanneer ik iets uit Engeland koop moet ik dezelfde heffing betalen neem ik aan?
Binnen de EU hoeft het zover ik weet niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je de search had gebruikt, had je heel wat topics hierover kunnen vinden:

Hardware kopen in de US - douane
invoerrechten en gadgets
Invoerkosten in Nederland?
MP3 speler in Amerika kopen

En de volgende keer zelf zoeken ;)