Ik heb een vraagje he, stel nu dat ik mijn gadget wil kopen in de US. Dan word het hierheen verscheepd, hoe zit dat dan met belasting?
Heeft iemand hier ervaring mee?
If you choose to criticise you choose your enemies
Verwijderd
Gaat meestal goed, alleen eventuele garantiezaken zijn onhandig.Tyras schreef op 08 november 2004 @ 19:29:
Ik heb een vraagje he, stel nu dat ik mijn gadget wil kopen in de US. Dan word het hierheen verscheepd, hoe zit dat dan met belasting?
[ Voor 12% gewijzigd door reddevil001 op 08-11-2004 19:34 ]
None
[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 08-11-2004 19:36 ]
Bedenk ook, dat je met overzees bestellen alles wat minder makkelijk gaat omtrent garantie he.Tyras schreef op 08 november 2004 @ 19:29:
Een paar vraagjes dan aan jou, want je schijnt het vaker gedaan te hebben. Die US postal, hoeveel vroeg die (en hoe zwaar was je paketje). Op de verkoop site staat namelijk $34 en op de USPS site staat $14, vind ik nogal een verschil.superduper schreef op 08 november 2004 @ 19:35:
Ik heb net iets besteld in de VS (wat ik vaker doe) en nu voor het eerst is het onderschept door de douane. Kost me BTW (19%), importheffing (wordt nog bepaald) en € 9,50 handlingskosten. Dat naast een pittige verzendkosten post is het pakje niet echt voordelig meer.
Het was trouwens met de gewone US postal service verzonden.
Het pakje was redelijk aan de maat en een gewicht van 21.50 lb. Verzendkosten waren idd $32,- Ik denk dat niet iedereen zomaar met UPS kan versturen. Net als in Nederland moet je dan eerst een kantoor zoeken en een aanmelding regelen. Voor een enkele keer is dat best wat moeite.Tyras schreef op 08 november 2004 @ 20:03:
[...]
Een paar vraagjes dan aan jou, want je schijnt het vaker gedaan te hebben. Die US postal, hoeveel vroeg die (en hoe zwaar was je paketje). Op de verkoop site staat namelijk $34 en op de USPS site staat $14, vind ik nogal een verschil.
Importheffing kan je onderuitkomen, als je kan aantonen dat het computer-accesoires zijn.
En hoe lang duurde het?
Verwijderd
Binnen de EU hoeft het zover ik weet niet.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 21:27:
Je hebt het hier over de USA, maar wanneer ik iets uit Engeland koop moet ik dezelfde heffing betalen neem ik aan?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq