Toon posts:

[XP] Scherm blijft zwart bij het opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van de 1 op de andere dag problemen met mijn schijven. Ze werden niet meer herkend in xp.

Ik wist niet wat het was duz ik dacht ik installeer xp opnieuw en alles werkt weer maar nu kan ik xp niet installeren want als hij klaar is met hardware checken dan krijg ik een zwart scherm.

Ook gewoon naar windows gaan wilt niet meer op het punt dat het logotje moet komen, wordt het scherm zwart.

Ik kan nu helemaal nix, wie kan mij helpen?

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 19:53
Kan je wat meer informatie geven over welke spullen (moederbord, proc, mem, hdd's etc) je hebt ?

En misschien dat het laatste bios versie van je fabrikant wat kan verhelpen ?

[ Voor 11% gewijzigd door RonaldMade op 08-11-2004 19:22 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Iedereen kan je helpen maar er wordt eerst verwacht dat je zelf gaat zoeken.Voor de rest zou je hardeschijf zijn of je voeding of iets dergelijks. Glazenbollen waren uitverkocht vandaag dus misschien dat iemand anders het wel kan zien wat het probleem is ;) .

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het ontbreken van de details.

Mijn moederbord is van Matsonic en mijn geheugen is van TakeMs.

Hoe kan ik de bios upgraden? Ik kan nix met die pc, eigenlijk alleen aan en uitdoen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Het beste kun je beginnen met een geheugen controle, als je hier de zoek functie even gebruikt dan weet je precies wat we bedoelen. Als deze geen problemen aangeeft, is het een verstandig idee om je pc zo veel mogelijk te strippen kwa hardware. Waarschijnlijk start je pc dan wel weer normaal op, dan is het zaak om de hardware stukje voor stukje weer op te bouwen om zo het defecte onderdeel te achterhalen.

Ik heb ook even je topic titel aangepast, zodat de vraag erin staat. Zou je hier in het vervolg zelf aan willen denken?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Hij zegt dat hij eigenlijk niks kan met die computer.
Hardware strippen lijkt me dan nauwelijks de beste optie.

Begin 's met veilige modus booten
ff een paar keer op f8 rammen, voordat het logotje komt. Misschien dat je dan wel beeld krijgt?

of probeer te booten van de windows CD
Als je schijf naar je grootje is, kan dat ook 't probleem zijn, aangezien hij wel door de boot heenkomt...

[ Voor 25% gewijzigd door J2pc op 08-11-2004 19:45 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 19:53
J2pc schreef op 08 november 2004 @ 19:44:
Hij zegt dat hij eigenlijk niks kan met die computer.
Hardware strippen lijkt me dan nauwelijks de beste optie.

Begin 's met veilige modus booten
ff een paar keer op f8 rammen, voordat het logotje komt. Misschien dat je dan wel beeld krijgt?
Juist wel is hardware strippen de beste manier, zo kun je zien wat er defect is. Misschien kan je eventueel nog ergens wat reserve spullen vandaan halen of van iemand lenen om ook nog mee te testen.

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ja, voor iemand die er verstand van heeft.

De TS geeft echter aan dat ie dat niet heeft....
Een automonteur zegt toch ook niet tegen mij dat ik ff m'n motorblok uit mekaar moet halen?

Voor jou & mij is dat een peace of cake. Voor een leek is het een grote warboel...
(IMHO)
Ik heb gevallen gezien dat mensen zelf hebben lopen klussen, en terug komen met een kapotte computer waar voedings-kabels/IDE kabels verkeerd om zitten, het zal je verbazen wat sommige voor elkaar krijgen.

Probeer eerst de veilige modus 'ns, of anders booten van de CD.
De videokaart doet 't
Scherm doet 't
hij komt door de standaard mem-test.

Maar we zijn hier niet om een discussie te voeren over de beste manier om te trouble-shooten.
Ik zeg alleen dat veilige modus proberen misschien beter werkt.
Of vraag een kennis/vriend er even naar te kijken.

Draai een mem-test
Draai een disk-test

Dit kan allemaal zonder iets open te schroeven, je moet (misschien) wel even in de bios om je boot-sequence te veranderen.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Pagina: 1