[Eizo 568] Jullie ervaringen en kan geen reviews vinden.

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik wil, voor zowel foto- en videobewerking als snelle spellen een scherm gaan kopen. De Eizo Flexscan L568 vind ik er mooi uitzien, maar ik kan er helaas geen reviews van vinden. Niet in het engels en niet in het duits. Ik heb zowel op google als altavista gezocht met zoektermen als 'Eizo 568 review' en 'Eizo 568 test', maar ik kom alleen maar op sites terecht die 'm willen verkopen en waar ik als eerste een review mag plaatsen :).

Verder wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met dit scherm, zowel qua kleuren, de inkijkhoek (volgens de site 178/178, dus dat lijkt me wel goed, maar wat zegt de praktijk?) en natuurlijk het eventuele ghosten.

Ik wil trouwens gaan voor Eizo omdat de kwaliteit me daarvan goed lijkt en van Eizo wil ik ook perse dit model omdat de 550 niet de volledige 16,7 miljoen kleuren heeft en de 557 in reviews vaak de klacht heeft dat ie piept (en die ga ik zeker horen!).

Verwijderd

Hallo,
Kort geleden heb ik de Eizo Flexscan L568 besteld, en nu heb ik hem een paar dagen thuis.
Mijn eerste indruk is dat hij mooie kleuren heeft, de kijkhoek is ook goed.
Maar ik heb geen speciale programmas en geen ervaring om hem professioneel te testen.
Jij mag van mij hier komen de monitor bekijken en testen met jou eigen programmas.
Alleen moet ik wel zeggen dat ik nu geen digitale aansluiting heb, ik wil straks een videokaart kopen met Digitale uitgang aansluiting.
Mijn e-mail adres is: Technic438@freeler.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
In de nieuwste PCM staat een megatest met 24 17" TFT's en de Eizo L568 komt er samen met de Dell het beste uit! :) Dus, je gaat er absoluut geen miskoop mee doen (met geen enkele Eizo overigens :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb enkele ervaringen van mensen mbt dit scherm kunnen vinden op internet;
het komt erop neer dat de meesten het een uitmuntend scherm vinden, maar dat er bij snel bewegende beelden toch duidelijk ghosting aanwezig is:

http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-81459.html
http://www.ninjaforum.com/viewtopic.php?t=191

Helaas heb ik ook niet echt veel over deze monitor kunnen vinden.
Ik ben zelf al weken op zoek naar een TFT scherm dat aan al mijn eisen voldoet, maar die schijnen simpelweg nog niet te bestaan.
De schermen zonder ghosting schieten te kort qua kleurweergave en beeldkwaliteit en de schermen met hoge beeldkwaliteit zijn veelal 25ms PVA schermen die dan weer last hebben van ghosting.