Toon posts:

Asus P4P800S-X & Maxtor 200GB IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aardig wat topics op GoT over dit moederbord (of aanverwanten) maar dit is iets nieuws volgens mij: mijn P4P800S-X moederbord herkent m'n Maxtor 200GB IDE schijf niet (enige schijf die erin zit). Beide zijn afgelopen vrijdag gekocht, dus geen oude meuk.

Het moet haast wel aan het moederbord liggen omdat ik alle andere zaken heb uitgesloten:

- andere schijf op dezelfde IDE-kabel en dezelfde spanningsbron werkt prima
- harde schijf spint op
- harde schijf werkt prima in een andere pc
- harde schijf werkt niet als prim./sec., zowel master als slave
- jumper staat goed (auto), werkt in ander systeem
- voeding levert voldoende spanning (400 Watt Antec met enkel cd-rom speler, floppy drive, mobo en die harde schijf erop)

BIOS geupdate naar de nieuwste versie zonder resultaat.

Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zet je jumper eens op Master. Heb je het andere IDE kanaal ook al geprobeerd?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 08 november 2004 @ 19:01:
Zet je jumper eens op Master. Heb je het andere IDE kanaal ook al geprobeerd?
Beide geprobeerd zonder resultaat.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Werkt een andere schijf ook niet op die P4P800?

BIOS reset proberen? (spanning van mobo af, batterij er uit, 10sec wachten, batterij erin, en booten)

Dan zou je denken dat de IDE controller niet helemaal lekker is.... :/

Is het dus nieuw spul wat je gekocht hebt?

Ja ok, ik doe m'n naam soms eer aan, ben niet voor niets genomineerd :P

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 08-11-2004 19:12 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 08 november 2004 @ 19:05:
Werkt een andere schijf ook niet op die P4P800?

BIOS reset proberen? (spanning van mobo af, batterij er uit, 10sec wachten, batterij erin, en booten)

Dan zou je denken dat de IDE controller niet helemaal lekker is.... :/

Is het dus nieuw spul wat je gekocht hebt?
Ik waardeer je hulp, maar lees toch de startpost even, daarin staan iig 2 antwoorden ;)

Andere schijf werkt prima, alles is nieuw. Vandaag terug naar de winkel geweest waar ik de schijf gekocht heb. Ze hebben 'm daar getest en wordt meteen herkend door de BIOS.

BIOS reset haalt niets uit, ook al geprobeerd :P

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Elke andere schijf werkt wel in combinatie met dat moederbord? Zou je dan niet gewoon die schijf ruilen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 08 november 2004 @ 19:14:
Elke andere schijf werkt wel in combinatie met dat moederbord? Zou je dan niet gewoon die schijf ruilen ;)
Dat klinkt mij een beetje als de omgekeerde wereld in de oren :)

De schijf is goed, het moederbord ook, beide zijn nieuw en toch werkt het niet. Ik zou het liever opgelost zien dan de "easy way out" :P

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Ik vraag me af waarom je je de combi schijf/mobo niet hebt laten testen bij je leverancier, dan mogen die beslissen wat er kapot is. Ik vind het alleen vreemd dat alles wel werkt behalve die ene schijf :P

snap je wat ik bedoel ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 08 november 2004 @ 19:37:
Ik vraag me af waarom je je de combi schijf/mobo niet hebt laten testen bij je leverancier, dan mogen die beslissen wat er kapot is.
Het komt niet van één leverancier. Daarnaast denk ik niet dat er iets kapot is, maar dat het BIOS de schijf gewoon niet herkend om de één of andere reden.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, vandaag de PATA schijf omgewisseld voor een DiamondMax 10 SATA (zelfde schijf dus, maar dan SATA). Doet wederom helemaal niets!

Ik hoor ook niets opspinnen, terwijl de schijf in de winkel getest is en ik m'n voeding heb getest met de multimeter... 5 en 11,5 volt, zou moeten werken dus. Hij doet 't toch niet zo zachtjes dat je helemaal niets hoort :?

Iemand vaker met dit bijltje gehakt?

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Hmm we hebben op werk ook deze boarden, en alleen maar gezeik ermee! Ik heb ditzelfde gehad met een 160gb sata en continu gekloot. Mijn oplossing was een vergelijkbaar board erin zetten (p4s800d) en weg probleem.

Heb nu ook zo'n pc staan met dit board en een p4 3.2, en als ik prime doe op deze cpu knalt hij eruit, doe ik het op een p4 2.8 dan gaat het goed, pak ik een andere (nieuwe) p4 3.2, doet hij weer niet goed.

Alles geupdate en geflashed wat er maar te flashen was, maar geen soelaas. Gewoon plop nieuw boardje erin en geen gezeik maar, ik zeg de asus p4p800s-x is een kut board.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Pagina: 1