Toon posts:

muziek pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik wil een pc bouwen die alleen muziek hoeft te kunnen draaien in alle formaten (mp3, ogg, aac, wma, wav, ...). Ik heb al een keyboard, muis, monitor en speakerset, dus ik hoef alleen de kast en de componenten te hebben.
Ik wil de pc zo low budget mogelijk houden, aangezien ik hem enkel voor het afspelen van muziek ga gebruiken.

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven over een mogelijke opzet van het systeem, aangezien ik nogal een leek ben op het gebied van pc's zelf samenstellen.

bij voorbaat dank.

ps: ik ben van plan om op die computer als OS linux te gebruiken. Advies over goede progjes om muziek af te draaien op linux is dus ook altijd welkom.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47
uhmm.. een VIA ITX plankje met een Nehemia 800Mhz processor erop (passief)... heeft standaard al onboard VGA, Realtek aansluitinkje (waar staat je muziek?)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Moet alles persé nieuw zijn?

Duron 1300/1400/1600/1800
ASRock all-in-one moederbord
256MB DDR333 merkloos geheugen
Goedkoop sweex/el-cheapo kastje met standaard voeding
80GB schijf Maxtor/WD/Seagate whatever
Floppy :+
Lite-On/LG DVD-ROM speler

Klaar is rook.

Voor prijzen en winkels: T.net Pricewatch

Nog te duur? V&A Complete systemen :+

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 08-11-2004 18:49 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 08 november 2004 @ 18:43:
uhmm.. een VIA ITX plankje met een Nehemia 800Mhz processor erop (passief)... heeft standaard al onboard VGA, Realtek aansluitinkje (waar staat je muziek?)
het is de bedoeling dat mijn muziek ook op die pc komt te staan, dus een harddisk is geen overbodige luxe ;)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47
ik neem aan dat je zelf wel een harde schijf kan uitkiezen hè :P..

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 08 november 2004 @ 19:01:
ik neem aan dat je zelf wel een harde schijf kan uitkiezen hè :P..
tuurlijk, maar het was een reactie op je vraag waar mijn muziek stond :P

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een computer met een cryix processor die op... niet heel veel mhz loopt (volgens mij 160 of zo). :) Doet het prima, streamt mp3's vanaf centrale server. Zit misschien 96MB RAM in.

Mijn punt: het hoeft niet snel te zijn, is zonde van het geld. :)

Verwijderd

Topicstarter
JvH schreef op 08 november 2004 @ 19:18:
Ik heb een computer met een cryix processor die op... niet heel veel mhz loopt (volgens mij 160 of zo). :) Doet het prima, streamt mp3's vanaf centrale server. Zit misschien 96MB RAM in.

Mijn punt: het hoeft niet snel te zijn, is zonde van het geld. :)
kijk dit is wat ik ongeveer bedoel. Een pc die niet snel hoeft te zijn, maar alleen hoeft te doen waar hij voor bedoeld is: muziek afdraaien. Aangezien ik de ballen verstand heb van mobo's, processoren, ram geheugen etc. zou ik willen weten wat ik moet kopen om dat doel te halen.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

2e hands intel pentium 2
128 mb geheugen
goed 2e hands moederbordje (dingen kosten bijna nix meer ;)
grote hd erin.
leuk geluidskaartje
Standaard atx kastje
en nog wat ouwe troep ;)

Alles is te vinden op www.marktplaats.nl

[ Voor 11% gewijzigd door vingerfrits op 08-11-2004 19:24 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:23:
[...]

kijk dit is wat ik ongeveer bedoel. Een pc die niet snel hoeft te zijn, maar alleen hoeft te doen waar hij voor bedoeld is: muziek afdraaien. Aangezien ik de ballen verstand heb van mobo's, processoren, ram geheugen etc. zou ik willen weten wat ik moet kopen om dat doel te halen.
Kwestie van zoeken bij V&A of bij marktplaats of zo. Gewoon iets simpels uitzoeken, of kijken of vrienden nog ergens zo'n bak hebben staan.
Zo kom ik er altijd aan, heb ik iig genoeg spareparts voor andere machines :P
Pagina: 1