[DSL] welke provider+snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik heb nu wanadoo cable premium (zo heette het vroeger iig), met 3mbit down en 576kbit upstream oid. Maar nu ga ik verhuizen en denk ik er gelijk over om over te stappen op ADSL.

Ik heb net ff postcode check gedaan:
afstand tot centrale: 2270 meter
beschikbare netwerken: BBNED, Tiscali Wholesale, KPN, versatel

Als ik een abbo neem met 8mbit downstream, hoeveel kan ik daar nou echt van halen met deze afstand? En welk netwerk/provider is het beste (~55 eu)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hoeveel je werkelijk kunt halen, is mede afhankelijk van de kwaliteit van de kabels die al in de grond liggen, dus dat is een kwestie van testen.

Wat betreft welke provider, wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Mr. Liu schreef op 08 november 2004 @ 18:35:
Hoeveel je werkelijk kunt halen, is mede afhankelijk van de kwaliteit van de kabels die al in de grond liggen, dus dat is een kwestie van testen.

Wat betreft welke provider, wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan :?
nouja daarvoor kijk ik op internetten.nl :)

ik denk dat het BBNED word , welke provider weet ik nog niet, daarvoor vraag ik eigelijk jullie ervaringen :P

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
ik wil je serieus aanraden om GEEN bbned te nemen maar Tiscali Wholsale, aka BabyXL. Er word de laatste tijd VEEL geklaagt over BBned vanwege capaciteit problemen. Nu kan je mazzel hebben als er weinig mensen zijn aangeloten op die centrale maar dat moet je zelf uit vinden... ik denk trouwens dat je niet veel meer dan 5mbit uit die 8 kan trekken op die afstand..

Verwijderd

Ik persoonlijk vind de afstand vrij veel. En is zeker met betrekking tot de 8 mbit lijnen een flink end. Als de kwaliteit van je lijn daarin tegen goed is. Dan zou het mee kunnen vallen.

Je kan even kijken op Speedtest.nl en daar je postcode in voeren, dan zie je in 1 oog opslag de pakketten die door andere gebruikers gebruikt worden met hun snelheden erbij.

Hopenlijk kan je er wat mee.

Suc6

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Er is meer dan genoeg te vinden: Ervaringen over afstanden, ervaringen over providers etc. aub de zoekfunctie gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.