Toon posts:

Problemen bij printen 10x15 foto's met Canon S300

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ls,
na flink gezocht te hebben op het forum heb ik helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik heb hier een (eenvoudig) Canon S300 printertje in combinatie met speciaal Canon Photo Paper Plus glossy, met een formaatje van 10x15 cm.

Nu wil ik graag een aantal fotootjes uitprinten, maar er zijn er al twee mislukt.
Het probleem is dat de foto op een hele vreemde plaats wordt afgedrukt; ongeveer3 a 4 centimeter van de kantlijn, waardoor de foto gewoon tot over de rand komt.

Voor het printen gebruik ik gewoon Photoshop, en selecteer ik het juiste papierformaat (in mijn ogen)- Canon 10x15 centimeter. Daarnaast schuif ik het papier helemaal naar rechts, precies zoals staat aangegeven op de printer.
Zou dit aan photoshop kunnen liggen, en zo ja, met welk programma kan ik het dan beter printen? Het lijkt me vreemd als het aan de uitlijning ligt, die klopt bij andere formaten wel namelijk.

Of kan dit aan iets anders liggen? Mijn dank is groot voor de oplossing :)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 23:07
Ten eerste:

1. Knip wat gewone A4 vellen uit op 10*15 formaat en bespaar jezelf de nodige euro's
2. Gebruik de concept modus tijdens het experimenteren.
En voor de rest, ik vermoed dat je randloos printen niet aan hebt staan.
Dat kan je onder de printervoorkeursinstellingen instellen.

als volgt
printerinstellingen> pagina instelling: >>>Afdrukken zonder marges
en als papier formaat 4*6 (om het een of andere staat dat er bij mij, inches ofzo)

Dat zou het moeten doen denk ik, alhoewel het best wel basic is...dus de kans dat je het zelf al hebt geprobeerd zit erin ;)

[ Voor 36% gewijzigd door B-Bandit op 08-11-2004 18:18 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Topicstarter
Helpt wel een stukje beter, alleen kloppen de marges dan aan 2 kanten nog niet.. Vreemd dat het niet gewoon heel eenvoudig in te stellen is voor 10x15, is daar gen specifieke software voor?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 23:07
Heb je de hoeveelheid uitbreiding wel op maximaal staan? Dit is dus de slider helemaal naar rechts verschuiven, naar links laat juist een witrand. En 4*6 is toch echt gewoon 10*15 maar dan op zn engels :9

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q