Toon posts:

Opslag op Raid controller

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HALLO!

Ik heb een HDD aangesloten op mijn Raid Controller... probleem is nu dat bij het opstarten de computer 1,5 minuten aan het zoeken is naar RAID componenten. Je kan begrijpen, voor een vlugge reboot is dit super irritant.

Wanneer ik de HDD loskoppel van de RAID, dan is deze procedure helemaal niet van toepassing en ben ik ook zo in Windows. Ik heb een Asus P4P800 mobo met Windows XP Pro erop. Weet iemand hoe ik de opstart-procedure iets kan vorderen?

alvast bedankt!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Da's nogal basic. Wil je HD's aan de RAID controller hebben hangen? Nee? Doe dat dan ook niet. Wil je dat wel, kijk in de BIOS van je moederbord of van de RAID controller naar opties om RAID functionaliteit uit te schakelen (als je die toch niet gebruikt) of naar opties om het zoeken op bepaalde kanalen uit te schakelen (als je bijv. maar 1 master gebruikt).

Eventueel de handleiding erbij, en gaaaan.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
JAAH!! maar het is een extra HDD, vandaar dat deze op de RAID zit... dus ik moet em zo bij zo definieren in de BIOS.. alleen doet ie dit nu vanzelf.

Dus ik wil het wel :/

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Als je een enkele schijf op die raid controller hebt dan kun je je raid controller beter in gewone IDE modus instellen denk ik. Dat is te doen in je BIOS.

[ Voor 18% gewijzigd door Pacjack op 08-11-2004 18:09 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Zie limoentje, en je manual. Als het kan staat het daarin, en zoniet, dan kan het niet, pech gehad. Een biosupgrade kan evt. ook nog helpen, meestal staat dan in de changelog daar wel iets over aangegeven. Maar dat kan je allemaal vinden op de site van je raidcontroller/mobofabrikant. Eerst zelf wat beter uitzoeken dus :)

Als je na zelf gezocht te hebben en de manual te hebben gelezen er toch niet uit zou komen en het niet begrijpt b.v., kan je daar wel een topic voor starten, maar geef dan ook minstens aan welke raidcontroller je precies hebt (nu moeten we maar gokken dat die onboard op je mobo zit?), merk, sata/pata, etc. Dit is dus niet helemaal de bedoeling, met te weinig informatie kunnen wij ook moeilijk helpen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.