Toon posts:

Video cable connected??

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

ik heb de laatste tijd problemen met mijn pc. Ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Ik heb een Asus K8V Deluxe moederbord met een AMD64 3200+, 512 mb ram, Radeon 9600 pro 128 mb, onboard soundmax 5.1 geluid. Ik draai op Windows XP met SP 1 en alle updates.

Bij spellen Shadow Ops: Red Mercury en Nexus: The Jupiter Incident wordt het beeld na een aantal minuten gewoon zwart, gaat het lampje van mijn monitor op oranje (alsof die standby gaat). Wanneer ik me beeld scherm uit en weer aan zet krijg ik de melding Video Cable Connected? alsof me pc uit staat ofzo.
Bij Sims 2 loopt ie ook vast maar komt het beeld wel terug alleen helemaal groen en verrot en hangt ie...maar met sims 2 zijn meer problemen heb ik gehoord dus dat kan ook daardoor komen.

Ik heb verschillende catalyst drivers geprobeerd voor me radeon van 4.7 tot 4.10 maar bij allemaal hetzelfde probleem...ik snap er niks van...

eerst nooit problemen en nu ineens dit. Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooien die games de resolutie niet tever naar boven wat je monitor niet aankan? Dan krijgt hij idd geen signaal binnen waar hij wat mee kan.

Verwijderd

Het kan liggen aan je kabel van je monitor of aanje monitor zelf. Wissel beide eens uit tussen met een andere comp en kijk of je dan het probleem ook hebt. Ik zelf denk eigenlijk dat je monitor naar de kut is of de aansluitingen en dat je een van de 2 moet vernieuwen...

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:06

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Alles goed vast en aangesloten in de kast? Heb je je videokaart al schoongestoft? Al een andere DX versie geprobeerd?

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

Topicstarter
Welke DX versie bijvoorbeeld ik heb nu 9.0C..

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Stap eens terug naar 8.0. en kijk dan us opnieuw... (volgens mij moet je dan windows opnieuw installeren, maar dat weet ik niet cker)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar voor nexus is 9.0C vereist...en ik heb vandaag al windows opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht dat windows misschien gefokt was maar dat
hielp dus niks...ga zo is ff een andere monitor proberen...jullie horen nog van me alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb me kast open gemaakt en alles afgestoft...was flink stoffig :)

dat hielp niet...

heb nu een andere monitor aangesloten en ook nu weer hetzelfde probleem...
Alleen tijdens het spelen van spellen kapt ie er ineens mij in windows gebeurt het niet...

nog andere suggesties?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Een soortgelijke videokaart geprobeerd? Als je een ander systeem hebt, verwissel de kaarten eens, heb je dan op het andere systeem hetzelfde probleem? dan zou het wel eens aan je vgakaart kunnen liggen. Haal anders een andere pci kaarten uit je kast (als je die hebt) OF kijk hoe warm je vgakaart word.

Pagina: 1