Toon posts:

Joystick werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit hier met een probleem: ik krijg m`n joystick niet aan de praat... Hij heeft het wel gedaan, maar nu dus niet meer.
Bij Apparaat beheer staat dat ik 2 standaard spelpoorten heb, terwijl ik er maar 1 op m`n geluidskaart heb zitten. Bij de 2e geeft tie dus ook een foutmelding dat tie de bronnen niet kan gebruiken omdat ze in gebruik zijn |:(
Ik heb m`n Joystick aangesloten op mijn geluidskaart, windows xp herkent hem ook bij het opstarten, maar bij spelbesturing staat "Niet Verbonden".
Dit is waarschijnlijk een softwarematig probleem, maar ik kom er niet achter wat.

Kheb een Asus A7N8X-X mobo met een Terratec Fun 5.1 geluidskaart.

Alvast bedankt

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

De goede drivers al geinstalleerd? download de meest recentste us van internet

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

Topicstarter
hey, fcourse heb ik alle nieuwe drivers al, dat kijk ik altijd als 1e na... en voor de Joystick, die is plug and play, dus geen drivers nodig.

Verwijderd

Dit klinkt niet als een spel-specifiek probleem, maar als een algemeen probleem. Daarom past dit topic beter in -> Overige Hardware :)

Zou je ook kunnen vermelden welk merk/type joystick je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Sgoed,

tis een Thrustmaster Raptor d8 ik. een standaard 3 assige joystick met 4 knopjes.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb geprobeerd beide spelpoorten te verwijderen, maar na een herstart herkent tie ze allebei weer en ben ik weer terug bij af...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Spelpoort van je mobo kan je uitschakelen in de bios, dan ligt het daar in ieder geval niet aan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 08-11-2004 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb naar mijn weten maar 1 spelpoort, die op m`n geluidskaart. Daar heb ik ook de joystick inzitten. Maar hoe zet ik die spelpoort in het bios uit dan? Kan het nl iig proberen...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Op je mobo zit wellicht een Game Connector(optional). Dus als je die in de bios uitzet weten we zeker dat het daar niet aan kan liggen :). Voor vragen hoe dat moet check je je moederbord boekje maar.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Erg veel AC'97 bordjes hebben inderdaad standaard al support voor een gameport ingebakken. Dat niet erg vaak mobofabrikanten hier ook nog de fysieke poort bij gebruiken, is een andere zaak. Vandaar komt het best vaak voor dat er een gameport wordt gevonden, terwijl je er geen onboard hebt zitten. Vaak kan je deze dan ook nog extra aansuliten via een bracket, die wordt aangesloten op je mobo.

Al met al, is het inderdaad in dit geval handiger om de onboard AC'97 adapter helemaal uit te schakelen en de BIOS nog eens helemaal na te kijken. Ik neem aan dat je ook gewoon je Terratec kaartje gebruikt voor het afspelen van muziek. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik check...

Verwijderd

Topicstarter
kheb gekeken, maar ik kon in het bios alleen maar onboard sound en onboard modem controller vinden. Nadat ik deze uit heb gezet bleef het probleem. Aan de jumpersettings kan het niet liggen, want hij heeft het gedaan met deze jumpersettings.

• Gassie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2023
Misschien kun je beter eens de edit knop gebruiken i.p.v. al je topics steeds te kicken??

Let's get lost! I know the way

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet jij met constructieve opmerkingen komen of anders gewoon niet reageren...

Al zal ik je nu niet gelijk liquideren, kben een voorstander van vrije meningsuiting ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ok, genoeg geweest.

markdking, lees de GoT Huisregels - de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop is er niet voor niets, flamerige opmerkingen naar andere users misplaatst, je topicstart was brak, de verzorging van je posts erger en bovendien doe je minimaal de eigen moeite. Tja, de meerwaarde voor het forum is dan 0,0.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 09-11-2004 20:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.