music check van mijn band

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik heb net een begin gemaakt van een pagina voor mijn band .. en heb ook de 4 nummers van onze nieuwe demo in mp3 erop gezet.. + nog 1 ouder nummer..
nu ben ik erg benieuwd wat jullie er allemaal van vinden.... :)

http://www.saneinsanity.net

Verwijderd

Hoort dit niet bij SiteChecks:?

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Op dinsdag 02 januari 2001 00:45 schreef Xaran het volgende:
Hoort dit niet bij SiteChecks:?
Nee het gaat om de nummers en niet om de site toch?

beetje spem is het wel natuurlijk. ;)

• nikao
sorry.. niet echt bedoeld als spem.. gewoon erg benieuwd wat iedereen ervan vindt...

Verwijderd

Dan hoort het in Audio en Video. *D:P

• nikao
uhm.. gaat het daar niet meer om de technische kant van audio.. tgaat daar niet echt over muziek..
:?

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 00:49 schreef Tweaker het volgende:
Dan hoort het in Audio en Video. *D:P
Yeah..:P
En nu niet crossposten natuurlijk;)

Verwijderd

Ach joh, luister gewoon ff naar die nummers!
Iedereen post hier toch zijn/haar nummers? Gemaakt met Cubase, FT ed...

Niet dat ik ze ga luisteren want ik hou niet van rock (denk dat het dat is)....

• nikao
hmmz. niemand die wil luisteren?..:?

Verwijderd

Wel een vette pagina, ook leuke band.
(lijkt mij) Volgend jaar Lowlands???;)

Verwijderd

Ik ga ze ff beluisteren. Je hoort zo wel wat ik ervan vind.

Verwijderd

Alvorens ik een paar kritische kanttekeningen plaats, moet ik er wel bij zeggen dat ik totaal niet hou van dit soort muziek, maar dat mag mijn mening dus niet beinvloeden.

De volgende punten zijn voor verbetering vatbaar:

- drumstel is van slechte kwaliteit, althans zo komt het over in die mp3's (holle ketel)
- te weinig variatie van drumsbegeleiding (eentonig)
- gebrek aan muziek in liedjes. Hiermee bedoel ik dat ik alleen een drumstel, gitaar en zangeres hoor. Iets meer instrumenten zijn wel gewenst, om een vollere klank te produceren.
- zangeres heeft een beperkte toonhoogte, waardoor ze op een monotone zingt.

Misschien zijn de mp3's van slechte kwaliteit. Is dit niet zo...tja, dan vind ik jullie band op muzikaal gebied niet zo erg best.
Let wel, dit is mijn bescheiden mening. Ik spreek wel uit ervaring, want ik speel nu 12 jaar keyboard/piano en heb 5 jaar bij een band, genaamd "Spring Fever" gezeten.

Ik wil jullie niet afkraken, maar je vroeg om een eerlijke mening.

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmz, tis inderdaad een dof allemaal en ik moet toch ook RobiNET gelijk geven ..
de zangeres zingt niet hoog (wel bijna ;)) en de timing van de instrumenten kan ook nog wel wat aan geschaaft worden (of het was het ritme van de gitaar en drum door elkaar)

verder zou de achtergrondmuziek wel ietsje harder mogen ...
(ik heb gewoon het 1e mp3tje gedownload in die lijst ..)

Luister anders eens naar Lacuna Coil of K's Choice, en probeer die een beetje te "nadoen" (wilde bijna evenaren zeggen :D)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• nikao
voor mensen die niet alles willen downloaden moet ik het 2e nummer aanraden.. Just 1 Step.
het eerste nummer is ons oudste nummer dat we hebben.. dus kan kloppen dat het muzikaal niet erg lekker is..

Verwijderd

Ook voor nummer 2 geldt mijn eerdere reactie.

Verwijderd

Error- 403

--------------------------------------------------------------------------------
U mag (/chris/mp3/Sane Insanity - You perfect (unmastered version).mp3 user=altenaw hosthdr=unknown) niet bezoeken

--------------------------------------------------------------------------------
http-gw version p1.4 / 1 (ns.apeldoorn.nl)

Uehm tja... wil er iemand luisteren....

volgens mij zijn dit voortekenen voor S.I. >:)

Verwijderd

Hij doet het bij mij gewoon....

Verwijderd

Ik vind de zangeres bij momenten wel aardig, maar voor de rest is de begeleiding inderdaad een beetje erg eentonig...

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
ik moet zeggen dat ik die Stem wel wat vindt hebben maar wat je zegt de drum en gitaar liggen er wel HEEL vet op weinig variaties in de begeleiding (ik heb nu alleen just 1 step geluisterd)
ga zo ook even de anderes luisteren
Ik vindt trouwens dat Hej Hej er tussen wel leuk :)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• nikao
verder zou de achtergrondmuziek wel ietsje harder mogen ...
de drum en gitaar liggen er wel HEEL vet op
uhm.. wat is het nou?.. :?.. klopt wel dat de gitaar te zacht is .. maar dat kwam omdat de gitarist nogal problemen had met het opnemen...(valt niet mee eerste keer studio.. moet je opeens alle nummers in je eentje spelen... en je hoort alles)

• digifiel
Ehhh mijn fout |:( zag net dat ik er nog een eq onder had staan waarbij t mid naar beneden was gedraaid en laag en hoog omhoog
SORRY SORRY SORRY, |:(

heb nu alles een keertje zonder die Vage eq geluisterd en nogsteeds vindt ik die stem echt wat hebben voor die muziek

en wat robin al vertelde dat je alleen vooral gitaar, zang en drums hoorden.
dat bedoelde ik dus met Die liggen er wel heel vet boven op

• nikao
mjah,.., hammond had wel wat harder gemogen inderdaad in dat nummer.. maar jah.. das achteraf praten.. en je mening over de andere nummers?

• digifiel
de titels weet ik niet zo uit mn kop maar wat robi al zei er mag wel wat meer "muziek" in :) dus wat meer synth werk zal ik maar en wat meer variatie in de drums
Owja en je tape ff een keer laten masteren door iemand :)

maar ik vindt t wel stoere muziek is wel een beetje wat ik mooi vindt enzow

• nikao
hij is al gemasterd..maar die versie ligt nu bij de fabriek klaar om geperst te worden :)

en ach.. je moet wel in het achterhoofd houden dat we nog maar 2 jaar bezig zijn.. en een zeer jonge band zijn :).. onze drummer is nog maar 16

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Als "schoolband" is het erg leuk; Als je echter op (semi-)professioneel niveau doelt dan zou ik nog wat gaan oefenen 8-)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Als laatste reactie zou ik nog graag willen zeggen dat het drumstel echt beneden niveau is. Zoals ik eerder zei, klinkt het alsof de drummer op een holle soepketel slaat. Dit kan best beter, waardoor de geluidskwaliteit in zijn geheel al voller overkomt. Dit maakt echt een groot verschil!

Verwijderd

hey ik woon in ermelo!!!

>>>>>>>>>>>We hebben tot nu toe 2 demo's opgenomen.
Another Winter is in 1998 opgenomen in een garage met onze oude drummer.
De tweede demo is opgenomen in The Soundfactory in Ermelo <<<<<<<<<<<

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31
Op zich best leuk, complimenten. Zo slecht vind ik het zeker niet, maar dat drumstel is idd aan vervanging toe...:)

• nikao
hehe.. drumstel hebben jullie zeker gelijk over... je wilt niet zien hoe ie eruit ziet :)

Verwijderd

Als het zo eruit ziet, zoals het klinkt, hoef ik dat drumstel idd niet te zien. Wat een belabberde kwaliteit. Daar kun je toch niet mee optreden, vraag ik me dan af :?

• nikao
optredens wil prima.. publiek hoort echt weinig.. sta je iedere keer weer verbaast over.. soms heb ik echt het gevoel dat het kutging.. en dan heeft publiek geen enkel foutje gehoort en vonden ze het hartstikke gaaf..
Pagina: 1