"System Failed CPU Test"

Pagina: 1
Acties:

• Tikal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 16:46
Hallo,
ik heb vandaag m'n pakket binnengekregen (PCZaak), met daarin het volgende:
-AMD Athlon 64-Bit 3400+ BOX
-ASUS K8V SE Deluxe

De processor installeren ging best gemakkelijk, hij pastte goed in de socket, en de fan was binnen enkele seconden geinstalleerd.
Toen ik eenmaal alles had aangesloten, en de computer voor het eerst opstartte, deed mijn beeldscherm het niet. Toen ik daarna m'n boxen aansloot op het moederbord, hoorde ik al gauw "System Failed CPU Test".
Gefrusteerd, ging ik meteen naar google en GoT om daar naar oplossingen te zoeken. Ik heb gelezen dat soms de backplate van de moederbord voor problemen kon zorgen, dus heb ik het moederbord maar helemaal uit m'n kast gehaald en op zo'n anti-statisch blad gelegd (dat ik erbij kreeg). Maar dat haalde niets uit.

Wat kan het zijn? Hier zijn trouwens nog mijn specs:

Chieftec behuizing (+ 360 Watt Chieftec voeding)
AMD Athlon 64-Bit 3400+ BOX
ASUS K8V SE Deluxe
Sapphire ATI Radeon X800Pro VIVO
1024 MB DDR RAM (CL 2.5)

Ik zal het echt enorm waarderen als ik hier wat hulp zou krijgen.
Ik heb trouwens geen andere hardware om mee te testen (behalve een videokaart, maar ik kreeg daardoor geen beeld).

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:31
Juggy 1 advies, leg NOOIT electronische appartuur OP een anti statiesche zak, de buitenkant geleid namelijk stroom )woordoor hij anti statisch is.

evt gewoon proberen als je hem op je bureau (mits niet van ijzer) of op de vloer.

anders ff met de shop waar je hem gekocht hebt mailen/bellen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
M1lamb3r schreef op 08 november 2004 @ 17:45:
Juggy 1 advies, leg NOOIT electronische appartuur OP een anti statiesche zak, de buitenkant geleid namelijk stroom )woordoor hij anti statisch is.

evt gewoon proberen als je hem op je bureau (mits niet van ijzer) of op de vloer.

anders ff met de shop waar je hem gekocht hebt mailen/bellen
offtopic:
je ziet anders vrij veel mensen het doen waaronder ik.

weetje zeker dat de cpu er goed inzit? en dat de koeler goed bevestigt is?

• Tikal
Bedankt voor het reageren.
Het installeren van de CPU ging best makkelijk, ik haalde het hendeltje omhoog, legde de CPU erin (met het hoekje aan de goede kant) en liet het hendeltje weer zakken. De koeler ging ook best gemakkelijk. Ik heb hem eerst op de CPU geplaatst, daarna de ene kant vastgezet, en bij de andere kant eerst dat zwarte hendeltje omhoog gedaan (zodat die kant ook makkelijk vastging), en toen heb ik dat zwarte hendeltje van de koeler weer omlaag geduwd, waardoor hij stevig vast kwam te zitten.
Ik heb trouwens ook alvast een mailtje gestuurd naar de PCZaak, misschien maar een keertje langsgaan om het daar met andere hardware te gaan testen. Nadeel is alleen dat het 90 minuten heenrijden is, maarja, als er binnen een paar dagen geen oplossingen zijn, dan moet ik wel.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ander geheugen heb je ook niet liggen, of als je een setje van 2 stuks hebt eens 1 ervan in verschillende banken proberen en eventueel afwisselen? En een CMOS resetje biedt misschien nog uitkomst. Je CPU fan zit op de juiste connector en draait ook goed? Geen stekkertjes verkeerd op de reset of power geplaatst zodat deze contact blijven maken? Ander keyboard? Insert inhouden bij opstarten...

[ Voor 38% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-11-2004 18:24 ]

Verwijderd

zit er niet toevalig nog plactic beschermfolie op je cpu?

Verwijderd

Zoals al zeer veel besproken: het zou de voeding kunnen zijn. Die 360W is voor zo'n configuratie wat aan de magere kant. Hoeveel Ampére staat op je 12V lijn?

• L.N.
  • Nu online
Staan cpu-instellingen in de bios goed? Ook het goede voltage? Probeer eens een biosupdate. En probeer de cpu nog een opnieuw erin te zetten.. Misschien heeft er iets niet goed contact gemaakt (wat eigenlijk niet zou kunnen). Kijk even of de voedingskabel goedzit. Op je moederbord zit ook nog een witte vierkante aansluiting (een beetje tussen de cpu en de i/o backplate) heb je daar de powerkabel ook aangesloten?

Verwijderd

Juggy schreef op 08 november 2004 @ 17:31:

Wat kan het zijn? Hier zijn trouwens nog mijn specs:

Chieftec behuizing (+ 360 Watt Chieftec voeding)
AMD Athlon 64-Bit 3400+ BOX
ASUS K8V SE Deluxe
Sapphire ATI Radeon X800Pro VIVO
1024 MB DDR RAM (CL 2.5)

Ik zal het echt enorm waarderen als ik hier wat hulp zou krijgen.
Ik heb trouwens geen andere hardware om mee te testen (behalve een videokaart, maar ik kreeg daardoor geen beeld).
Dit probleem komt ook veel voor bij de A8V (S939), alleen is de melding dan 'due to overclocking'. Daar is de oplossing om één geheugenreep in bank 3 te stoppen, daarna het bios te updaten naar de nieuwste versie en dan is het probleem verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 18:48 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:26:
Zoals al zeer veel besproken: het zou de voeding kunnen zijn. Die 360W is voor zo'n configuratie wat aan de magere kant. Hoeveel Ampére staat op je 12V lijn?
Een 360Watt Chieftec voeding moet zo'n systeem makkelijk kunnen hebben. Tis geen Q-tec...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Tikal
LuukNouwen schreef op 08 november 2004 @ 18:26:
...Op je moederbord zit ook nog een witte vierkante aansluiting (een beetje tussen de cpu en de i/o backplate) heb je daar de powerkabel ook aangesloten?
Oh god...... dat is het! Wat DOM van mij, het spijt me dat jullie aan mijn topic jullie tijd hebben verspild 8)7
* Tikal slaps himself with a large trout

Alsnog bedankt voor de vele reacties, ik waardeer het nogsteeds :).
...ik ben niet GoT waardig...

[ Voor 7% gewijzigd door Tikal op 08-11-2004 19:17 ]

Verwijderd

/me slaps himself with a large trout
Volgens mij past een sledge hammer beter geef die trout maar aan REX.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
LuukNouwen schreef op 08 november 2004 @ 18:26:
Staan cpu-instellingen in de bios goed? Ook het goede voltage? Probeer eens een biosupdate. En probeer de cpu nog een opnieuw erin te zetten.. Misschien heeft er iets niet goed contact gemaakt (wat eigenlijk niet zou kunnen). Kijk even of de voedingskabel goedzit. Op je moederbord zit ook nog een witte vierkante aansluiting (een beetje tussen de cpu en de i/o backplate) heb je daar de powerkabel ook aangesloten?
Ja je bios updaten.. zonder cpu :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1