[XP] Defragmentatie wil een aantal bestanden niet doen(avi)*

Pagina: 1
Acties:

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Ik wou eens een keer defragmentatie op men pc uitvoeren, maar nu zit ik met het volgende probleem: hij wil een aantal bestanden gewoon niet defragmenteren...
Defragmentatie heeft een stuk gedaan, en dan gaf hij dit:
code:
1
2
3
4
De defragmentatie is voltooid voor (D:)

Enkele bestanden op dit volume kunnen niet worden gedefragmenteerd. 
Controleer het defragmentatierapport voor een lijst van deze bestanden.

de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Volume (D:)
    Volumegrootte                              = 39,06 GB
    Clustergrootte                             = 4 kB
    Gebruikte ruimte                           = 30,04 GB
    Beschikbare ruimte                         = 9,02 GB
    Percentage vrije ruimte                    = 23 %

Volumefragmentatie
    Totale fragmentatie                        = 17 %
    Bestandsfragmentatie                       = 32 %
    Fragmentatie van vrije ruimte              = 2 %

Bestandsfragmentatie
    Totaal aantal bestanden                    = 5.588
    Gemiddelde bestandsgrootte                 = 6 MB
    Totaal aantal gefragmenteerde bestanden    = 14
    Totaal aantal overtollige fragmenten       = 62.719
    Gemiddeld aantal fragmenten per bestand    = 12,22

Fragmentatie van wisselbestand
    Wisselbestandsgrootte                      = 0 bytes
    Totaal aantal fragmenten                   = 0

Mapfragmentatie
    Totaal aantal mappen                       = 633
    Gefragmenteerde mappen                     = 1
    Overtollige mapfragmenten                  = 0

MFT-fragmentatie
    Totale grootte van MFT                     = 14 MB
    Aantal MFT-records                         = 6.685
    Percentage van MFT dat in gebruik is       = 45 %
    Totaal aantal MFT-fragmenten               = 3

--------------------------------------------------------------------------------
Fragmenten      Bestandsgrootte Bestanden die niet kunnen worden gedefragmenteerd
9.563           695 MB          \filmkes\Vanilla Sky\VANILLA_SKY_CD1.AVI
10.192          696 MB          \filmkes\The Boondonck Saints\The Boondock Saints.avi
10.308          697 MB          \filmkes\Hans Teeuwen - Hard en Zielig\Hans Teeuwen - Hard En Zielig.avi
10.390          699 MB          \filmkes\Maid in Manhattan\Maid In Manhattan.avi
10.562          701 MB          \filmkes\Teamspirit\Team Spirit.avi
10.496          701 MB          \filmkes\Signs\Signs.avi

defragmentatie herhalen helpt niet, rebooten en daarna proberen ook niet.

Omdat het enkel avi bestanden zijn die het probleem lijken te hebben het ik de avi-register tweak van in de FAQ geprobeerd, maar die helpt niet. ik kan de bestanden in verkenner zonder problemen verplaatsen.

Ik kan er op google en got niet echt veel info over dit probleem vinden, heeft er iemand raad?

Verwijderd

Maar dit is toch geen probleem? Hier heb je toch geen last van?
Mischien staan ze trouwens wel op alleen-lezen ofzo

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12
hmm, gebruik je bittorrent? als je dat gebruikt, zal je die of moeten af downloaden of moeten verwijderen alvorens het defraggen, dit heb ik een paar keer eerder ook zelf gehad nl.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het beste kan je alle programma's afsluiten via Task-Manager ook explorer(.exe) en dan via task manager uitvoeren het defragmenteren starten. Dan kunnen de bestanden in ieder geval niet in gebruik zijn tijdens het defragmenteren.

Als je vrije ruimte wel goed gedefragmenteerd is, kan je die bestanden zelf ook defragmenteren door ze eerst allemaal te kopieren, en dan de oude bestanden weg te gooien.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• mouse256
Als je vrije ruimte wel goed gedefragmenteerd is, kan je die bestanden zelf ook defragmenteren door ze eerst allemaal te kopieren, en dan de oude bestanden weg te gooien.
Dat is idd een oplossing, maar in mijn ogen geen goede. Voor zover ik weet houdt windows zich op de achtergrond bezig met bestanden te defragmenteren, nu doet die dat blijkbaar niet meer (goed), en men pc wordt er enorm traag door. de files van men D naar men C kopieren is imho maar een tijdelijke oplossing...

Men c-schijf is trouwens ook vrij zwaar gefragmenteerd, ik heb nog niet geprobeerd of die beter wil defragmenteren, maar daar is het geen beginnen aan om alle files even te kopiëren...

• mouse256
Het beste kan je alle programma's afsluiten via Task-Manager ook explorer(.exe) en dan via task manager uitvoeren het defragmenteren starten. Dan kunnen de bestanden in ieder geval niet in gebruik zijn tijdens het defragmenteren.
Helpt ook niet

En bittorrent gebruik ik ook niet...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Defragmentatie tijdens Safe Mode aka Veilige Modus al geprobeerd?

En verder: het zijn hele grote files, dan heeft de defragmenter van Windows ook meer vrije ruimte nodig om die files vrij te kunnen maken. Dus als je minstens 4 van die grote files tijdeljk kan verplaatsen naar een andere parititie zal het misschien wel lukken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Gebruik je NTFS of FAT32?

Ikzelf heb namelijk NTFS en geen problemen met het defragmenteren van films van 1-2 GB.

Daarnaast heb ik een laptop met XP, FAT32. Daar staan ook enkele films, en die defragmenteerd ie ook niet.

• mouse256
Het is ntfs

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Mischien Windows Operated Systems - FAQ heb je hier iets aan, het zijn namelijk allemaal avi bestanden. En verwijderen of verplaatsen maakt kwa actie niet veel uit.

• mouse256
dit heb iik al geprobeerd leon1e, zie mijn openingspost ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou met Contig (http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/contig.shtml) eens deze files individueel kunnen 'defragmenteren' om te zien ofdat dat helpt? :)

• mouse256
contig wil het wel doen, en daarna kan windows defragmenter ze wel verplaatsen om de vrije ruimte in orde te zetten, best raar...
Pagina: 1