outlook(express ook) relayed naar wie men stuurt

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Nog geen oplossing voor dit euvel?
Steeds meer mensen hoor ik er over.

Men neme windows XP (al dan niet met sp2 !)
Daarop outlook en/of outlook express
Je vult bij bijv. 2 accounts alles in confrom de brief: dus de juiste mail/pop host instellingen idem voor smtp server, de gegevens kloppen want met webmail werkt het allemaal (naam en wachtwoord)

Wat gebeurde er bij mijn broer: outlook geinstalleerd, 1 mailtje verzonden...
Ontvangen werkt wel 100%

De mailtjes daarna (dit is idem dito in outlook express al een week) meld terug dat relayen niet toegestaan is, de relay weigeraars zijn degenen hun ISPs naar wie je stuurt.

Laatste spybot EN pestpatrole updates, idem voor norton 2005 pro, MS beveiliging updates.

* * * versturen leid tot relay geweigerd, relay server is elke keer weer degene van de ISP naar wie je de mail wilt sturen. * * *
Dus de ontvangers ISPs weigeren zogenaamd te relayen, 'klopt ook wel' want hij verstuurt alleen met de eigen accounts smpt/mail server.

Gevolg, hij en steeds meer anderen kunnen geen mail sturen buiten webbassed om...
Het betreft hier chello en hccnet.
En ja, we hebben zelfs getracht de smtp anders in te vullen dan de brief of de websites melden.
En let wel -1- mailtje in een verse outlook ging wel de deur uit zonder relay fout xxxccc79 (waarna ook deze outlook het zelfde euvel had...)

Ik heb search gebruikt, vond oude topics (augustus) maar de oplossing is er kennelijk nog niet. Nieuw virus/scriptje ???

Hopelijk is er hier iemand die het ook had en de cure kent.
Mocht dit niet de juiste groep zijn, mijn excusses en of de moderator deze topic dan wil verzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 08-11-2004 16:37 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 20:53

LocalJoost

plaatje hieronder

Het belangrijkste is dat je de SMTP server gebruikt van de provider wiens internet verbinding je op DAT MOMENT gebruikt. Als je bijvoorbeeld achter een chello verbinding en smtp.hcc.net gebruikt dan gaat het niet werken.

Welke servers hangt er achter welk account, en achter welke verbinding zit je?
Post anders even een korte overzichtje van de accounts en instellingen (servers en zo)

[ Voor 13% gewijzigd door LocalJoost op 08-11-2004 16:39 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
j00stj3 schreef op 08 november 2004 @ 16:38:
Het belangrijkste is dat je de SMTP server gebruikt van de provider wiens internet verbinding je op DAT MOMENT gebruikt. Als je bijvoorbeeld achter een chello verbinding en smtp.hcc.net gebruikt dan gaat het niet werken.
Klopt, tuurlijk moet de smtp goed staan ingevuld, elke letter en punt.
En ja dan ook nog die gebruiken met wie je verbinding hebt.

Standaard: staat het chello account, dan als er geen verbinding is hccnet.
We hebben ingebeld (hccnet) en met kabel gewerkt, zelfs met allebij tegelijk.

Als smtp servers hebben we alles wel ingevuld en geprobeert die op de brief en die op de website.

meest recent bekende: (maar dus ook anderen geprobeert)

mail.chello.nl (smtp en pop)
pop.hccnet.nl maar ook getracht pop5.hccnet.nl en smtp.hccnet.nl

Daar zal de fout niet ziiten, dit is wat heel mafs.
Te meer dat naar welke isp je ook stuurt, DIE isp zijn smtp server meld dat relaying niet toegestaan is.... zucht....
Ergens is dus iets gaande dat de smtp server wil gebruiken van de isp naar wie je stuurt. Wij dus naar onszelf mailen, ook fout.... (dan ineens is naam en wachtwoord(waarmee mail halen wel lukt) fout...) bij versturen is naam en wachtwoord wel goed, maar de smtp server is telkens anders, namelijk die van degene diens isp aan wie je stuurt)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

voor zover ik weet staat de provider wel toe dat je over een andere verbinding de mail kunt binnenhalen, maar niet verzenden.

begin eens met enkel de kabelverbinding (chello) en dan de chelloaccount. zie of alles werkt.
maak dan de hccnet emailaccount aan. kontroleer opnieuw of je nog steeds met chello mail kunt verzenden.

maak nu je inbelverbinding (hccnet) aan. opgelet, als je 2 verbindingen tegelijk open hebt zal windows de telefoonverbinding voorrang geven op de kabelverbinding, tenzij dit met sp2 veranderd zou zijn (denk het niet). dus om dit correct te laten werken zal je ofwel de routering moeten aanpassen (netsh commando) ofwel eerst de telefoonverbinding verbreken als je met chello aan het werken bent.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

notsonewbie schreef op 08 november 2004 @ 16:49:
[...]Ergens is dus iets gaande dat de smtp server wil gebruiken van de isp naar wie je stuurt...
Probeer het eens zonder Norton Internet security; daar zitten een paar nare bugs in

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[quote][b][message=22076711,noline]Probeer het eens zonder Norton Internet security; daar zitten een paar nare bugs in[/quo

Die staat er niet op, alleen plain norton 2005 AV
En de firewall van SP2 was er ook al toen het nog wel werkte.

Inmiddels de accounts verwijderd en opnieuw ingevuld, noppes verzenden, alles ontvangen... IPS's server wil niet relayen is de foutcode.(bij een nieuw bericht dus geen replye) overigens bij replyen hetzelfde verhaal)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kun je ook op geven bij het verzenden namens wie het mailtje moet worden verstuurt. Ik kan me in denken dat hcc geen mail van xx@chello.nl acepteert en dat het anders om ook zo het geval is.

Grutte Pier fansels

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
hessel schreef op 08 november 2004 @ 20:27:
Kun je ook op geven bij het verzenden namens wie het mailtje moet worden verstuurt. Ik kan me in denken dat hcc geen mail van xx@chello.nl acepteert en dat het anders om ook zo het geval is.
Ja dat kan bij 'van' en daar staat het standaard account, chello.
Halen we de utp netwerk kabel los en bellen we in, dan klikken we op het hcc account bij 'van', ook hebben we die op standaard gezet, het mag niet baten.

Dit moet haast wel zoiets zijn als die 'search balken' die je startpagina gijzelen, keer op keer.
Vandaar ook dat ik er al meer over las, steeds meer mensen hebben het, maar meer is er niet bekend.
Zal wel weer een script of virus effect zijn dus lijkt me, waarvoor MS nog geen antwoord heeft en norton, mcaffee, kaspersky enz. ook niet.

Blijft weird.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je malware vermoedt:
- stuur eens een mailtje via telnet rechtstreeks naar de smtp server van je provider; wat krijg je dan? Idem; wat als je mail verstuurt vanuit Thunderbird ipv OE?
- Geef je HJT log even, staan er rare processen in?

Geef voor de zekerheid toch even de settings die je invoert (op wachtwoord en loginnaam na dan ;) ) Idem: schakel als test even alle (virus, spam, adblockers, etc) scanners uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
F_J_K schreef op 09 november 2004 @ 09:35: Als je malware vermoedt:
- stuur eens een mailtje via telnet rechtstreeks naar de smtp server van je provider; wat krijg je dan? Idem; wat als je mail verstuurt vanuit Thunderbird ipv OE? - Geef je HJT log even, staan er rare processen in?
Geef voor de zekerheid toch even de settings die je invoert (op wachtwoord en loginnaam na dan ;) ) Idem: schakel als test even alle (virus, spam, adblockers, etc) scanners uit.
Ik heb gezocht op hjt in alle bestanden, maar kon geen hjt vinden.
De settings zijn goed, en elders hierboven al in een bericht gezet. En vers geinstaleerde outlook stuurde er -1- mailtje mee en gelijk daarna dat gedoe.

Idem met inmiddels: pegasus, forte agent (een newsreader)

Alles uit gehad van pestpatrol, antivirus tot firewall.

Ik google elke dag ffies, maar geen oplossingen gevonden nog.
Inmiddels hebben weer 3 collegae van hem dit euvel.

Verwijderd

bedoeld wordt hijack this, een programma dat helpt malware te ontdekken/remediëren, wel effe de FAQ lezen als het kan!

de log die het genereert, kan je (gedeeltelijk) hier posten (best in code tags), zodat we eens kunnen kijken wat er zoal aan troep op de pc in kwestie te vinden is
Pagina: 1