Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touchpad uit laptop halen voor gebruik bij PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogenlijk om zo'n muis die in een toetsenbord zit eruit te halen en dan aansltuiten op de computer

dus de laptop muis die er in zit je weet wel zo'n plaatje waar je overheen beweegd met je vingers eruit te halen en aan sltuiten op een muis van de computer. die kabel daar van.

Heeft iemand er ervaring mee, of is dat niet mogenlijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat ding heet "touchpad" :+ Ik heb de topictitel dan ook aangepast (en uitgebreid .. ) :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 08-11-2004 16:28 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ja hoor dit kan prima!

Gewoon de rooie op de groene en de paarse op...
Ik zie je twijvelen!! ;)
Modbreak:Check je mail even lolbroek, dit soort reacties horen hier niet.

[ Voor 33% gewijzigd door AcouSE op 08-11-2004 17:05 ]

Verwijderd

volgensmij bestaan er van die dingen waarbij je een pen gebruikt
die zijn kant en klaar te kopen en hebben een afmeting van iets meer dan (15 cm )^2
ik zal ff zoeken

Verwijderd

z'on touchpad is ook gewoon los te koop hoor, dat werkt volgens mij net zo makkelijk. Maar waar wil je die touchpad voor gaan gebruiken?

Verwijderd

ja dat vroeg ik mij ook af.

ik ben nog heel erg aan het tekenen en nadenken en sparen natuurlijk voor een case mod. daarin wil ik toetsenbord en muis in de case weg werken dus dat het 1 geheel wordt. ik zat ook al aan zon muis te denken maar zijn die niet los te verkrijgen of uit een hele oude laptop?
misschien op de HCC even kijken naar ouwe laptop.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:57
Met dit documentje ben ik er ook uitgekomen :)
Vanaf pagina 18 en verder.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb een compaq touchpad ding op de beurs gekocht voor 1 euro. Dat is zo'n klik ding die je onderin je Laptop kan klikken. En dat ding werkte gewoon op de PS2 poort na veel gevloek en gesoldeer :)
Hoeveel pootjes/ pinnetjes heeft dat touchpad ding van jou?

Zie hier: [rml]Atlas in "[ EL] Touchpad op PS/2"[/rml] B)

[ Voor 15% gewijzigd door Atlas op 08-11-2004 16:38 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

SSH schreef op 08 november 2004 @ 16:29:
Ja hoor dit kan prima!

Gewoon de rooie op de groene en de paarse op...
Ik zie je twijvelen!! ;)

+1 Grappig :+

Dr zijn btw ook toetsenborden te koop met zo'n ding erop. Waarvoor wil je het gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 16:37 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:51
je kunt een touchpad idd wel gebruiken als normale pc muis, zoals ook al gezegd was gewoon de juiste draden op de goede plaatsen aansluiten,

@dadutchdj : dat heet een tekentablet dat is geen touchpad maar bedoelt om mee te tekenen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

shure-fan schreef op 08 november 2004 @ 16:37:
je kunt een touchpad idd wel gebruiken als normale pc muis, zoals ook al gezegd was gewoon de juiste draden op de goede plaatsen aansluiten,

@dadutchdj : dat heet een tekentablet dat is geen touchpad maar bedoelt om mee te tekenen
Yo begrijp ik, maar ik heb een vriend van me die dat ding ook heeft maar daar zijn muis gewoon mee bedient. en die PEN bedoel ik netzoals die STYLO's in PDA;s
zijn geen echte pennen dus;)

volgensmij liggen ze bij de media markt bij de muis en toetsenbord afdeling

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een room controle maken. Maar ik ben niet zo rijk om een touchscreen te kopen dus dacht ik gewoon aan een tft scherm met dan zo'n touchpad eronder maken. Net als deze:
Afbeeldingslocatie: http://82.136.246.121/pics/ccr/foto5.JPG
Alleen deze heeft dan een touchscreen.

Verwijderd

ook een cool idee, maar ik vroeg me af,

waar kan je die touchpads dan kopen ?
want ben er wel benieuwd na, ben zelf ook bezig met ontwerpen etc.

Verwijderd

check dit maar:

Grafisch tekentablet met USB aansluiting (DYNTABU)
Met dit 5 x 3,75" USB tablet kan op een gebruiksvriendelijke, armontlastende en tijdbesparende manier worden gewerkt met Windows applicaties, Internet toepassingen en grafische pakketten. Door middel van de draadloze, druk-gevoelige pen en het tablet met absolute positionering, is het punt welke op het tablet wordt aangewezen exact gelijk aan de plaats op het scherm. Dus geen gesleep meer zoals met een muis en geen belasting meer van de pols, onderarm en schouder.

http://www.dynalink.nl/product.htm

Ik denk dat je met dit ding meer plezier hebt dan met jouw omgeboude touchpad,
het is waarschijnlijk iets duurder, je kan ze voor rond de 50 euro krijgen.
en ofcourse... jij bent waarschijnlijk een echte tweaker:p
dus dan is deze post onzin ;) maarja mocht je toch geinteresseerd zijn... :p

Verwijderd

zon dinkie heb ik ook nog ergens op zolder liggen, maar ik zoek dus echt zon touchpad van een laptop. of wat me ook wel grappig lijkt zijn heel klein pennetje die meestal tussen de toetsen in zit :D. Waar kan je deze weghalen. of wordt het dan toch echt een laptop slopen ?

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24
ik herinner me vaag dat er een soort folie bestond om op je scherm te kleven zodat het een touchscreen werd... of vergis ik me? Iemand een idee?
zou wel tof zijn om van een klein oud lcdke touchscreenbesturing van htpc te maken :P

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
daar heb ik ook eens vangehoord maar volgens mij kon dat alleen op crt monitoren...?
ff searchen
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 16:41:
Ik wil een room controle maken. Maar ik ben niet zo rijk om een touchscreen te kopen dus dacht ik gewoon aan een tft scherm met dan zo'n touchpad eronder maken. Net als deze:
[afbeelding]
Alleen deze heeft dan een touchscreen.
wordt het dan niet wat klein..? zo'n laptop dingetje is toch meer ~7*~5 cm?? daar ook nog een leesbare lcd achter???

[ Voor 73% gewijzigd door Opperhoof op 08-11-2004 17:34 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Voti: www.voti.nl en specifiek http://www.voti.nl/winkel/p/S-Touchpad.html
In de pdf die daar aangewezen staat kun je precies vinden hoe je het aan moet sluiten.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Opperhoof schreef op 08 november 2004 @ 17:32:

wordt het dan niet wat klein..? zo'n laptop dingetje is toch meer ~7*~5 cm?? daar ook nog een leesbare lcd achter???
huh? nu vraag ik me ook af wat hij nou precies bedoelt:

ik dacht meer aan een scherm met eronder (dus 20 cm naar beneden op de muur ofzo) dat touchpadje.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@AcouSE

Beetje gevoel voor humor mag wel hoor ;)
Maar als je de reclame niet kent mag de post ook opvatten als het kan wel maar dat word lastig, niet aan te raden. Misschien is het wel minder lastig, maar dan is het wel altijd handig om te weten welke type touchpad hij heeft. Een echt antwoord kon er dus sowieso niet gegeven worden.

Maar goed mijn excuses voor mensen die het verkeerd intepreteerden//

[ Voor 79% gewijzigd door SSH op 08-11-2004 20:21 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Humor @ SSH _/-\o_

Maargoed, weer ontopic.

Bij de aldi hebben ze al heel vaak zo'n groot tekenblok zegmaar gehad, kan je daar niets mee??? Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel.

Verwijderd

http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?S-Touchpad

Voti verkoopt losse touchpads, met PS2 interface... appeltje eitje, heb er zelf een gekocht voor m'n Amiga casemod, dat leverde echter wat geklooi om PS2 te converteren naar Amiga muis signal...

Verwijderd

Zo een tekenblok kun je helaas niet met je vingers "touchen". Of je moet magnetische vingers hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 12:11:
http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?S-Touchpad

Voti verkoopt losse touchpads, met PS2 interface... appeltje eitje, heb er zelf een gekocht voor m'n Amiga casemod, dat leverde echter wat geklooi om PS2 te converteren naar Amiga muis signal...
Dat vind ik denk wel iets. Is het dus niet zo dat ik effe het eraan soldeer en dan meteen werkt.
Twhomp schreef op 08 november 2004 @ 20:15:
[...]

huh? nu vraag ik me ook af wat hij nou precies bedoelt:

ik dacht meer aan een scherm met eronder (dus 20 cm naar beneden op de muur ofzo) dat touchpadje.
Jah, ik denk dat jij in gedachte hebt wat ik wil maken.
Hier effe snel een tekening van Paint.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.kusters9/plaat.bmp

Ik heb trouwns nog geen touchpad omdat ik het niet meer precies weet of het makenlijk is of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je veel ervaring moet hebben om het te solderen en dan werkend te laten doen??

Verwijderd

als je een beetje netjes kan solderen moet he wel lukken, als je tenminste weet wat waaraan moet.

Als je niet zo'n ervaring heb met solderen: koop een experimenteerprint en een hele bende icvoetjes ofzo (kost toch bijna niks) en ga dat hele ding vol solderen. Dan kan je het uiteindelijk wel.

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb z'n ding gehad, gewoon op de com poort van me pc, zat namenlijk in de handsteun van me toetsenbord.

Kan je er makkelijk uitlslopen en ik doe er niks mee, hoef je geen laptop te slopen en weet je zeker dat het werk :).

Moet hem wel ff opzoeken, dus neem ff kontakt op, dan zoek ik ff.

inter bij tweakers puntje org

[ Voor 7% gewijzigd door []InTeR[] op 10-11-2004 23:41 ]

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Verwijderd

Touchpads, veel gebruikt door gehandicapten. je hebt ze op USB/PS2/Seriele Poort.

als je nog steeds een touchpad zoekt kan ik hier wel ff naam/product key van een goede opzoeken.. maar weet niet of je ze nog steeds zoekt. de gene die hier op t werk wordt gebruikt zijn net zo groot als een touchpad van een laptop.. met 2 knoppen er onder.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed, alvast bedankt.

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Bezich met zoeken in meuk... :)

Gevond!

[ Voor 16% gewijzigd door []InTeR[] op 15-11-2004 12:56 ]

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Verwijderd

vergeten om te posten :P

bij ons op t werk gebruiken ze de Glidepoint van Cirque ze hebben gewoon een .com site
Pagina: 1