Hoi,
Ik heb een internetexplorer.application die een wachtwoord popup geeft bij de site die ik wil gebruiken. Maar nu wil ik die popup ook kunnen killen als de gebruiker een aantal seconden niet op OK heeft geklikt.
er gebeurt gewoon NIETS!
Dit werkt wel:
Maar dat vind ik een gevaarlijke optie omdat wanneer toevallig tussen die 2 regels een andere applicatie de focus krijgt, de ESC naar de verkeerde applicatie gaat!
[misschien een kleine subvraag: hoe betrouwbaar is die laatste oplossing?]
Wie helpt om sendmessage voor werkend te krijgen?
Ik heb een internetexplorer.application die een wachtwoord popup geeft bij de site die ik wil gebruiken. Maar nu wil ik die popup ook kunnen killen als de gebruiker een aantal seconden niet op OK heeft geklikt.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
| Private Const VK_CANCEL = &H3 Private Const VK_ESCAPE = &H1B Private Const WM_KEYDOWN = &H100 Private Declare Function SendMessage Lib "user32" _ Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, _ ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long |
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| Set browser = CreateObject("InternetExplorer.Application") 'ook VK_CANCEL geeft geen resultaat, 'PostMessage ook geprobeerd.. geen succes SendMessage browser.hwnd, WM_KEYDOWN, VK_ESCAPE, 0 browser.Quit 'Dit werkt niet voordat die popup dus weg is! |
er gebeurt gewoon NIETS!
Dit werkt wel:
code:
1
2
| AppActivate browser
SendKeys "{ESC}" |
Maar dat vind ik een gevaarlijke optie omdat wanneer toevallig tussen die 2 regels een andere applicatie de focus krijgt, de ESC naar de verkeerde applicatie gaat!
[misschien een kleine subvraag: hoe betrouwbaar is die laatste oplossing?]
Wie helpt om sendmessage voor werkend te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Mir op 08-11-2004 16:10 ]