Toon posts:

Software: geluid + effecten via 2 geluidskaarten weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn vraag eerst eens beginnen met een intro van wat ik eigenlijk van me software zo ongeveer verwacht en wat ik ermee van plan ben.
Als hobby werk ik namelijk veel met PA-apparatuur. Nu zal voor sommigen hier bekend zijn wat ik bedoel met crossovers/limiters/qualizers.

Ik ben nu eigenlijk van plan deze apparaten te vervangen d.m.v van mijn computer.
Ik heb zo in gedachten meerdere geluidskaarten 2x Sounblaster live 5.1 te gebruiken. Waarom 2 geluidskaarten zullen jullie je nu wel afvragen.
Nou, ik werk dus met 3 versterkers, 1 voor subwoofers, 1 als full-range, 1 voor topkasten.

Ik zoek dus software waarmee ik via 1 line-in ( of 2 line in's maakt niet uit ) naar 2 geluidskaarten kan gaan. En aan ieder geluidkaart appart een directX 'effect' ( low-cut, high-cut ) kan toevoegen en dat allemaal realtime. Nu weet ik dat er genoeg software bestaat waarmee dat mogelijk is bij 1 geluidkaart en dan ook maar 1 line-out. Maar is er ook software waar dat ook gaat met meerdere geluidskaarten ?

schema ( voor duidelijker beeld ) :

line-in, rechts---| 'sound processor' |---rechts--|--Line-out 1--> Versterker 1
...........links---- |........................|---links----|

line-in, rechts---| 'sound processor' |---rechts--|--Line-out 2--> Versterker 2
...........links---- |........................|---links----|

Soundprocessor:
Hiermee bedoel ik dus de software waarmee ik het geluid realtime moet kunnen regelen. liefst software die dus een crossover funtie heeft ( low-cut, high-cut ) maar een equalizer is ook wel voldoende als er niks anders is.
De software moet dus werken op twee geluidskaarten waar ik voor ieder een eigen line-out instelling kan maken.

weet iemand hier iets op ?

alvast bedankt !!

mvg,

Jules Schoonbrood

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 16:02 ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het misschien niet nuttig om eens een kijkje te nemen naar de iets professionelere audio-kaarten ? Weet niet of je pc dat alles realtime (én betrouwbaar) gaat kunnen uitvoeren. Allicht wel, maar misschien moet je je oplossing meer hardware gaan bekijken dan software.

Welke programma's heb je al bekeken ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me inderdaad voorstellen dat andere geluidskaarten handiger zijn.

offtopic:
Maar goed, de reden dat ik reageer: ik verplaats je topic naar Audio, Video & HiFi Forum omdat daar waarschijnlijk meer ervaring met je specifieke vraag is. Overigens, 'Ik zoek software waarmee.....' is redelijk nietszeggend als topictitel :+ Heb je misschien een suggestie voor een andere? Anders laat ik het aan de mods in AV over, die hebben wellicht betere ideeen over een titel in AV dan ik :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

ja een professionele geluids kaart lijkt me een must hier.
een maatje van me heeft een geluids kaart (breakout box) deze zit aan de Firewire. hier kun je echt studio werk mee doen..
hij heeft echter wel een Apple G4....

ik zal eens vragen of deze ook verschillende uitgangen heeft

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk eens maar de KX drivers, en dan bij de DSP sectie, ik denk dat je daar alles mee kan, zonder een tweede kaart :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
virtual dj kan 2 geluidskaarten aansturen, en heeft crossover :P
of bedoel je dat niet?

www.atomixproductions.com

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wilt dus van je pc een stereo 2-weg processor maken?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Neem gewoon een goede processor dat is veel goedkoper dan een pc, voor 350 euro heb je al een héél redelijke die naast 3weg actief filter (tot 10e orde geloof ik) ook een EQ, limiter en nog veel meer is.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 18:21
Koop een Creative Audigy 2 ZS!

Ik heb hem ook en met behulp van "nieuw ontwikkelde" drivers van www.kxproject.com kan je alles instellen.

Lees meer op hun site. Echt ideaal.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jeroenz18 schreef op 08 november 2004 @ 19:23:
Koop een Creative Audigy 2 ZS!

Ik heb hem ook en met behulp van "nieuw ontwikkelde" drivers van www.kxproject.com kan je alles instellen.

Lees meer op hun site. Echt ideaal.
Dat zeg ik: deepspace in "Ik zoek software waarmee....." , maar een SBlive voldoet daarvoor ook. Kun je eventueel 2e hands krijgen om wat mee te testen.

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Koop in ieder geval een professionele kaart met ASIO (1 of 2) ondersteuning voor een zo laag mogelijk latency in je geluid.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

EvilB2k schreef op 08 november 2004 @ 23:44:
Koop in ieder geval een professionele kaart met ASIO (1 of 2) ondersteuning voor een zo laag mogelijk latency in je geluid.
Ik wed dat de DSP dingen van de KX drivers meer "real-time" zijn dan die ASIO drivers. De DSP software worden namelijk gecompileerd en direct in hardware onchip uitgevoerd i.p.v in software bovenop een OS-laag. Er zijn echt veel DSP dingen die standaard bij de KX drivers zitten, en op het forum kun je er nog enkele meer vinden!

Als de TS al een live heeft, of een audigy is ook goed, kan ie het eens testen. Aangezien hij de line-in wil gebruiken, heb je ook geen gezeur met de foute sampling probleempjes van de live/audigy (non 44.1 Khz support). Lijkt me echt een prima oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 09-11-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt iedereen !!

Ik heb de site van het kXproject eens bekeken en het is precies wat ik zoek !
Ik ga het straks uitproberen. Ik hoop inderdaad dat de delay time niet al te groot is. Maar als het hardware matig door de soundblaster live wordt overgenomen moet het wel goedkomen denk ik.
Ik heb gelukkig drie stuks SB live 5.1 liggen. Verwerkt iedere geluidskaart dan zijn eigen line-out als ik DSP gebruik ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 11:55 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:24
Ja, je kan met de kx drivers voor zover ik weet enkel routes maken op 1 soundcard.
Dus voor elke soundkaart kan je een eigen routing van line in naar line out(s) instellen, maar je kan niet van een line-in op de ene kaart naar een line-out op de andere kaart.

Ik heb wel net gevonden dat het met de kx mogelijk is om op een audigy 2 value (dus zonder extern kastje ofzo) 2 analoge bronnen afzonderlijk te gebruiken als inputs.
Dan heb je dus voor een 80EUR of minder een kaart met 2 stereo ingangen en 3 stereo uitgangen, waar je vrij alles kan routen en effecten toevoegen zoals je zelf wil.
Dat van die 2 stereo-ingangen zou wel enkel werken op een audigy2, en niet op een audigy 1 of sb live.
Linkje naar meer info hierover op het kx drivers forum: http://www.driverheaven.n....php?t=55697&page=1&pp=15

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1